سال ۱۳۹۷ سال تولید مرسدس بنز در ایران

 

Mercedes E Class Coupe
Mercedes E Class Coupe

به گزارش پایگاه خبری اینفو به نقل از ایسنا، طبق اطلاعات به دست‌ آمده توافقات نهایی بین ایران خودرو و شرکت دایملر برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران صورت گرفته و از اوایل سال آینده (۱۳۹۷) تولید این محصولات در ایران آغاز می‌شود.

بنز که از جمله شرکای قدیمی خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود و سال‌ها با ایران‌خودرودیزل همکاری مشترک داشته، پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، ارتباط خود را با شریک قدیمی اش قطع کرد. با این حال، پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، بنز برای بازگشت به ایران ابراز تمایل کرده و اتفاقا اولین شرکتی بود که پس از تحریم‌ها در صنعت خودرو کشور اقدام به عقد تفاهم‌نامه کرد.

image.MQ6.2.2x.20171018181206

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که برای سال‌ آینده تولید حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی بنز پیش‌بینی شده و مدل‌های اقتصادی‌تر این خودرو در ایران تولید خواهد شد.

تولید خودروهای مرسدس بنز در ایران با ساخت داخل بالای ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و با توجه به‌ آنکه در حدود دو دهه قبل نیز خودروهای سواری بنز در ایران تولید می‌شد هم‌اکنون خط تولید این محصول در ایران در حال به‌روزسانی و آماده‌سازی است.

اگرچه رتبه پرفروش‌ترین خودروساز جهان در اختیار شرکتهایی چون تویوتا است اما از نظر اعتبار برند و سطح تکنولوژی هنوز هیچ خودروسازی در جهان نتوانسته خود را به سطح مرسدس بنز برساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *