شهر باستانی نان مودل یکی از اسرارامیزترین شهرهای دنیای قدیم

شهر باستانی نان مودل

شهری اسرار آمیز بر روی تالاب .

چطور و چگونه ساخته شد؟

باستان شناسان هیچ توضیحی ندارند .

شهر باستانی نان مودل یکی از اسرارامیزترین شهرهای دنیای قدیم می باشد . این شهر متروکه ، بخشی از آن اکنون در ساحل شرقی جزیره پونپئی به زیر اب فرو رفته است . این شهر تنها شهر باستانی است که بر روی یک صخره مرجانی ساخته شده است . ساخت این شهر احتمالا در ۱۵۰۰ سال پیش شروع شده است .

جزیره پونپئی یک جزیره کوچک در گینه جدید در وسط اقیانوس آرام می باشد . این شهر اسرار امیز بر روی یک تالاب که متشکل از چند جزیره مصنوعی متصل بهم به وسیله شبکه ای از کانال های عجیب ساخته شده است . اما چرا این شهر اسرار امیز است ؟ اولین نکته این است که هیچی توضیحی در مورد نحوه ساختش وجود ندارد یعنی کسی نمی داند چطور ساخته شده است . تمام دانشمندان و باستان شناسان جمعا می گویند که ساختش اسرار امیز است .

شهر باستانی نان مودل

جمع کل وزن بلوک های سیاه که شهر با انها ساخته شده ۷۵۰۰۰۰ هزار متر تن می باشد . یعنی اگر میانگین ۱۸۵۰ تن در سال را برای حمل سنگ ها در نظر بگیریم ، ساخت این شهر ۴ قرن زمان می برد و این باور ناپذیر است . ستون های بازالتی که دیوارهای بلند با انها ساخته شده هرکدام به تنهایی ۵۰ تن وزن دارند . نکته اسرار امیز این است که معماران و کارگرانی که انها را ساخته اند قرقره و شاقول ، اهرم یا فلز برای استفاده نداشته اند . این یعنی برای ساخت شهر اگر فرض بگیریم که انها ۲۰۰۰ تن سنگ را در طی یک سال حرکت داده باشند ، بر این اساس ساخت شهر ۴۰۰ سال طول می کشد .

نکته دیگر اینکه نان مودل شهری برای اعیان و اشراف بوده و کل جمعیت شهر ۱۰۰۰ نفر بوده است برخی حتی گفته اند که جمعیتش از ۵۰۰ نفر هرگز بیشتر نشده است . گفته شده در مرکز شهر تونل فراری وجود داشته که وارد اقیانوس می شده . با وجود تلاش غواصان چنان تونلی یافت نشد اما برخی تونل های نیمه کاره یافت شد و نکته عجیب اینکه چندین غواص که برای بررسی وارد انجا شده بودن بطرز مرموزی ناپدید شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *