شیوه خشک کردن بامیه در منزل

 بامیه

بامیه

 

خشک کردن بامیه

بامیه از انواع صیفی‌جات است که در بهتر شدن کارکرد مغز و قلب مفید است و همین طور یک آنتی اکسیدان قوی با کالری پایین است؛ پس بهتر است در برنامه غذایی روزانه قرار بگیرد.

ولی چون بامیه یک صیفی فصلی بوده و در هر فصلی پیدا نمی‌شود، باید از راه هایی مثل فریز کردن بامیه و یا خشک ‌کردن بامیه آن را برای زمان هایی که این صیفی در بازار نیست نگهداری کنیم.

نحوه تهیه بامیه خشک

– برای آماده کردن پودر بامیه خشک اول باید بامیه های سبز و بدون کرک خریداری کنیم. برای اینکه بامیه با کیفیت بهتری داشته باشیم، از بامیه های لک دار و زرد رنگ استفاده نکنیم. سپس بامیه ها را خیلی خوب بشوییم.

 

– بعد از شستن بامیه ها گلبرگ های بالای بامیه ها را بکنیم، آنگاه بامیه ها را از نخ رد می کنیم و میان هر دو بامیه قدری فاصله بگذاریم تا زودتر خشک شوند. اکنون بامیه ها را در یک جای مناسب به دور از نور مستقیم خورشید می گذاریم.

 

– بعد از طی یک تا دو هفته بامیه ها کاملا خشک می شوند و می توانیم آنها را آسیاب کنیم. بعد از اینکه بامیه ها کاملا خشک شدند، یکی از آنها را از نخ بیرون می آوریم و امتحان می کنیم تا اطمینان پیدا کنیم بامیه ها خشک شده اند.

 

– در این قسمت بامیه ها را درون آسیاب می ریزیم و کامل پودر می کنیم. این ادویه را داخل انواع سوپ ها، خورش ها و غذا های دیگر می توانیم استفاده کنیم. این ادویه به جز اینکه بسیار برای سلامتی بدن موثر است برای لعاب دادن به غذاها هم خیلی استفاده می شود.

 

– اگر غذایی مانند سوپ یا خورش یا انواع غذاهای آبدار آماده کرده اید و دوست دارید غذا لعاب دار شود، می توانید ۱ قاشق چایخوری از پودر بامیه به غذا بیفزاید. این پودر لعاب خوبی به غذا می دهد و یک نکته با اهمیت تر اینکه روی مزه غذا اثر گذار نیست.

نکات مهم

– دقت کنید هرچه بامیه کوچکتر باشد مزه بهتری دارد و زودتر هم پخته و خشک می‌شود.

– چنانچه ساقه‌های بامیه ضخیم و بلند باشند، می‌توانید با یک برش کوتاه ساقه آن را نصف کنید و احتیاجی به بریدن ساقه نیست.

– اگر بامیه‌ها را درسته نگهداری کرده‌اید، بهتر است پیش از پخت، چند ساعت بامیه خشک را در آب بخیسانید و سپس در خورش بریزید. با این کار بامیه ها دقیقا مزه بامیه تازه را پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *