صاحبان این مشاغل در آمریکا حقوق های نجومی می گیرند!

 

رسانه اینفو –  اگر تمایل دارید با شغل های پردرآمد و پرطرفدار در آمریکا و متوسط حقوق و میزان رضایت مندی صاجبان این مشاغل آشنا شوید، بد نیست سری به آمار جدید وب سایت کاریابی گلسدور برای سال ۲۰۱۷ بزنید.

هر سال در ماه ژانویه، Glassdoor فهرستی از شغل های پردرآمد و محبوب در آمریکا منتشر می‌کند. در لیست این وب سایت کاریابی، متخصص علم داده برای سومین سال پیاپی در ردیف اول قرار دارد.

تقریباً در هر صنعت و حرفه‌ای افرادی که دارای مهارت بالا و خلاقیت باشند می‌توانند موفق باشند. دکتر اندرو چمبرلین، یکی از اقتصاددانان سایت Glassdoor، در این خصوص می‌گوید:

خلاقیت، قدرت قضاوت درست و انعطاف‌پذیری کلیدهایی هستند که به افراد کمک می‌کند تا در حرفه خود موفق باشند. به گفته وی بسیاری از مشاغل این لیست به این مهارت‌ها نیاز دارند.

درآمد بالقوه (میانگین حقوق سالانه پایه سالانه)، رضایت شغلی و تعداد فرصت‌های شغلی سه فاکتوری هستند که در رتبه‌بندی شغل های این لیست لحاظ شده‌اند.

۲۰- مدیر نوآوری

مدیر نوآوری معمولاً در موقعیت کاری تبلیغات، رسانه‌ها یا سرگرمی‌های صنایع وجود دارد، اما ممکن است در سازمان‌های خلاق دیگری از جمله توسعه وب و نرم‌افزار نیز مفید باشد. این فرصت شغلی مستلزم نظارت بر تمام جنبه‌های طراحی محصول است.

شغل های پردرآمد

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۳

رتبه رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۳

تعداد فرصت‌های شغلی: ۸۲۴

حقوق پایه متوسط: ۱۱۰۰۰۰ دلار

۱۹ – مدیر مالیاتی

مدیر مالی نوزدهمین جایگاه را در رتبه‌بندی شغل‌های پردرآمد و محبوب آمریکا به خود اختصاص داده است، یکی از شغل‌های شناخته شده که به موارد مربوط به مالیات می‌پردازد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۷

تعداد فرصت‌های شغلی: ۳۳۰۹

حقوق پایه متوسط: ۱۱۰۰۰۰ دلار

۱۸ – مدیر تجزیه و تحلیل

مدیران تجزیه و تحلیل (Analytics manager) مسئول هماهنگی وظایف و تجزیه و تحلیل امور برای سازمان خود هستند. ایجاد راهکارهای مؤثر برای جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات، انجام تحقیقات و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به محصولات و خدمات از جمله کارهای این افراد است.

شغل های پردرآمد

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۹

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱۳۸۱

حقوق پایه متوسط: ۱۱۵۰۰۰ دلار

۱۷- مهندس مکانیک

این مهندسان با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. تهیه و ساخت دستگاه‌هایی که انرژی‌های مختلف نظیر انرژی خورشید، انرژی هسته‌ای و انرژی شیمیایی را به کار می‌گیرند نیز در حوزهٔ این شاخه از دانش است. این شغل یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین رشته‌های مهندسی است.

شغل های پردرآمد

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۸

تعداد فرصت‌های شغلی: ۵۰۷۹

حقوق و دستمزد پایه متوسط: ۷۵۰۰۰ دلار

۱۶- مهندس اعتبار سایت (Site reliability engineer)

Site reliability engineer شانزدهمین رتبه در لیست شغل های پردرآمد و محبوب ایالات متحده را از آن خود کرده است، این شغل (SRE) یک رشته جانبی از مهندسی نرم افزار است که مسائل مربوط به IT می‌پردازد. هدف اصلی این است که سیستم‌های نرم افزاری بسیار قابل انعطاف، مترقی و قابل اطمینان باشند.

شغل های پردرآمد

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۱

تعداد فرصت های شغلی: ۱۰۶۴

حقوق بازنشستگی متوسط: ۱۲۰۰۰۰ دلار

۱۵- مهندس آغاز و پایان پروژه (Front-End Engineering)

FEE، یک روش طراحی مهندسی است که در آن کنترل هزینه های پروژه و برنامه ریزی کامل کارها قبل از ارائه پیشنهاد قیمت انجام می‌شود، همچنین مواردی چون پیش برنامه ریزی (PPP)، تجزیه و تحلیل امکان سنجی یا برنامه ریزی اولیه نیز جزئی از کارهای این شغل است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۲

تعداد فرصت های شغلی: ۱،۱۲۲

حقوق ماهانه پایه متوسط: ۱۰۰،۰۰۰ دلار

۱۴- مدیر توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار مستلزم تعریف اهداف و فرآیندهایی برای توسعه و پیاده سازی فرصت های رشد در داخل و خارج از سازمان است. ایجاد ارزش و هدف بلندمدت برای یک سازمان و تعیین خط مشی در خصوص مشتریان، بازارها و روابط بین سازمانی از وظایف این شغل است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۹

تعداد فرصت های شغلی: ۴۰۶۰

حقوق و دستمزد پایه متوسط: ۷۵۰۰۰ دلار

۱۳- مدیر ریسک

مدیریت ریسک یک بخش محوری از مدیریت استراتژیک هر سازمان است. این کار که در رتبه سیزدهم شغل های پردرآمد و محبوب قرار گرفته است، شامل فرایندهایی است که از طریق آن سازمان‌ها می‌توانند به صورت روش‌مند خطرهای مرتبط با فعالیت‌هایشان را شناسایی کنند و برای عبور موفق از آن برنامه ریزی کنند.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۲

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱،۲۰۹

پایه حقوق ماهانه: ۹۷۰۰۰ دلار

۱۲- مدیر مالی

انجام تمام امور مالی یک سازمان جز وظایف این شغل قدیمی است. تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی مالی، تصمیمات سرمایه‌گذاری، تصمیمات تأمین مالی و.. نیز معمولاً توسط این مدیران اتخاذ می‌شود.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۸

تعداد فرصت‌های شغلی: ۲۹۹۸

حقوق پایه متوسط: ۱۱۶۰۰۰ دلار

۱۱- مدیر انطباق

مدیر انطباق حرفه‌ای است که یکپارچگی قانون و رویه اخلاقی یک شرکت را از طریق اجرای سیاست ها و برنامه ریزی های صورت گرفته حفظ می‌کند. عملکرد او باعث می‌شود تا تمام بخش های یک کسب و کار مطابق با قوانین و مقرراتی که شرکت تعیین کرده کار کنند.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رتبه رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۳

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱۲۲۲

حقوق ماهانه پایه متوسط: ۹۶۰۰۰ دلار

۱۰- مهندس ساخت و تولید

این فرد رویه‌های مهندسی را در پروسه‌های تولید کنترل می‌کند. وی دربارهٔ ابزارها، روندها و ماشین‌آلات و تجهیزات تحقیق می‌کند و آنها را بهبود می‌بخشد و امکانات و سیستم‌ها را برای تولید فراورده‌های با کیفیت و هزینه بهینه یکی می‌کند. یکی دیگر از وظایف این شغل این است که مقرون به‌صرفه بودن پروژه‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار دهد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغل (از ۵٫۰): ۴٫۰

تعداد فرصت‌های شغلی: ۴۲۴۱

پایه حقوق معدل: ۷۲۰۰۰ دلار

۹- مدیر محصول

مدیر محصول ناظر بر چشم‌انداز محصول از بالاترین سطوح مدیریت اجرایی تا تیم‌های توسعه و پیاده‌سازی است. از مدیر محصول غالباً با عنوان «مدیر عامل اجرایی» آن محصول یاد می‌شود. مدیر محصول وظیفهٔ تحقیق، گزینش و رانش فرایند توسعهٔ محصول در یک سازمان را بر عهده دارد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۴

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۷

تعداد فرصت‌های شغلی: ۷۵۳۱

حقوق پایه متوسط: ۱۱۳۰۰۰ دلار

۸- توسعه دهنده موبایل

گوشی های هوشمند امروزه یکی از دستگاه های پرطرفدار و پرسود هستند و به‌تبع آن در لیست شغل های پردرآمد و محبوب قطعاً حرفه توسعه دهنده موبایل جایگاه خوبی دارد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۵

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۱

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱۸۰۹

حقوق معدل پایه: ۹۰۰۰۰ دلار

۷- مدیر راهبردی

مدیر راهبردی در رتبه هفتم لیست شغل های پردرآمد و محبوب کشور آمریکا قرار دارد، مشخص کردن مأموریت، چشم‌انداز، دارایی‌های سازمان و توسعه برنامه‌ها و سیاست سازمان‌های سازمان و همهٔ فعالیت‌هایی که برای نیل به آنها نیاز است از جمله وظایف این مدیر است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۵

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۲

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱،۱۹۵

حقوق و دستمزد پایه متوسط: ۱۳۵،۰۰۰ دلار

۶- مهندس برق

چندین سال است که فراگیر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریع‌تر اطلاعات، مهندسی برق را به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین زمینه‌های مهندسی و صنعت تبدیل کرده است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۵

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۹

تعداد فرصت‌های شغلی: ۵۸۳۹

حقوق و دستمزد پایه متوسط: ۷۶۰۰۰ دلار

۵- مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی فرایند کار کردن با افراد را تعریف می‌کند، در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است و شامل فعالیت‌هایی نظیر کارمند یابی و جذب، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌شود. این شغل رتبه پنجم لیست شغل های پردرآمد را از آن خود کرده است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۵

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۳٫۹

تعداد فرصت‌های شغلی: ۴۴۵۸

حقوق پایه متوسط: ۸۵۰۰۰ دلار

۴- کاردرمانی

خدمات کاردرمانی باهدف ارتقای سلامت و بهزیستی برای کسانی که دچار یا درخطر بیماری، ضایعه، اختلال، عارضه، نقص، ناتوانی، محدودیت فعالیت، یا محدودیت در مشارکت هستند، ارائه داده می‌شود. کاردرمانی یکی از رشته‌های شاخهٔ تیم توان‌بخشی است.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۵

رضایت شغل (از ۵٫۰): ۴٫۰

تعداد فرصت‌های شغلی: ۱۱،۹۰۳

حقوق و دستمزد پایه متوسط: ۷۴،۰۰۰ دلار

۳- مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی عنوان سوم را در لیست شغل های پردرآمد دارد، مدیری است که اصلی‌ترین وظیفه او، مدیریت منابع بازاریابی یک محصول یا یک کسب و کار است. مدیر بازاریابی می‌تواند صرفاً مسئول یک محصول یا خدمات باشد و یا مسئولیت طیف وسیعی از کالاها و خدمات یک برند را به عهده بگیرد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۶

رضایت شغل (از ۵٫۰): ۴٫۰

تعداد فرصت‌های شغلی: ۶۴۳۹

حقوق پایه متوسط: ۸۵۰۰۰ دلار

۲- مهندس دواپس

دواپس (DevOps) از ترکیب دو کلمه “توسعه نرم‌افزار DEVelopment” و”عملیات فناوری اطلاعات OPerationS” به وجود آمده است و در این حرفه مجموعه‌ای از روش‌ها، فرایندها و ابزارها به کار گرفته می‌شود تا همکاری و یکپارچگی بین گروه‌های توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات و… ایجاد شود به‌طوری که محصول به‌طور سریع و مداوم به مشتریان نهایی برسد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۶

رضایت شغل (از ۵٫۰): ۴٫۰

تعداد فرصت‌های شغلی: ۳،۳۶۹

حقوق ماهانه پایه متوسط: ۱۰۵،۰۰۰ دلار

۱- متخصص علم داده

برای سومین سال پیاپی عنوان شغلی “متخصص علم داده” (Data scientist)عنوان نخست لیست شغل های پردرآمد و محبوب آمریکا را از آن خود کرده است. کسانی که می‌دانند چگونه می‌توان از انبوه اطلاعات بدون ساختار پاسخ سؤال‌های کسب‌وکار را پیدا کرد. انتظار می‌رود که متخصصین علم داده قادر باشند در بخش‌هایی از علوم ریاضیات و آمار و علوم کامپیوتر کار کنند. یک متخصص علم داده می‌بایست در یک یا دو رشته تخصص داشته باشد و در دیگر حوزه‌ها مهارت کافی داشته باشد.

نمره کل کار (از ۵٫۰): ۴٫۸

رضایت شغلی (از ۵٫۰): ۴٫۲

تعداد فرصت‌های شغلی: ۴۵۲۴

حقوق پایه متوسط: ۱۱۰۰۰۰ دلار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *