قانون جذب : حقیقت یا توهم؟ ( قسمت اول) – مقاله ای تکان دهنده در مورد قانون جذب

قانون جذب

قانون جذب

قانون جذب : حقیقت یا توهم؟

در اینجا قصد دارم قانون جذب را که یکی از مشهورترین قوانین جهان هستی ( حداقل در کشور ایران!) است، به دقت تحلیل کرده و بدون هیچ تعصبی توضیحاتی در مورد آن را به دوستان ارائه نمایم.

یکی از مهمترین قوانین جهان هستی

به عنوان شخصی که خود در این زمینه مطالعات فراوانی داشته و دوره های تخصصی قانون جذب را نزد بزرگترین استاد آن “جو ویتالی” گذرانده ام، و نه به عنوان یک فرد ناآشنا و بی تجربه در این زمینه، نقد و بررسی های خود را ارائه نموده و خاطرنشان می سازم که هیچ شخصی از خطا و اشتباه مصون نیست، و هیچ چیزی را نباید چشم بسته پذیرفت، حتی از آنهایی که در حکم استاد و پیشرو ما تلقی می گردند.

قبل از هر چیز، قابل انکار نیست که تعالیم معنوی عصر جدید آگاهی از قبیل تعالیم وین دایر، دیپاک چوپرا و سایر بزرگان، معنا و مفهوم خوبی به زندگی ما داده و کمکهای بسیاری به جویندگان ماموریت زندگی نموده است. دربین ما کمتر کسی است که به گونه ای از برخی از این تعالیم بهره نبرده باشد.

اما ادعای گزافی نیست که بگوییم هر یک از این آموزه ها فقط تا حدودی حقیقت دارد، چه از نقطه نظر علمی و چه از نقطه نظر تجربیات افراد.

البته برخی از این تعالیم جدید از مفاهیمی علمی نظیر فیزیک کوانتوم برای اثبات نظریه هایشان کمک می گیرند که یک چتر حمایتی بزرگ برای ایده های آنها به حساب می آید.

قانون جذب چیست؟

یکی از این مفاهیم “قانون جذب” است که بدون اغراق معرف حضور همه دوستان است! این قانون سالها پیش توسط کتاب و فیلم مستند “راز” به جهانیان معرفی شد. مبنای اصلی این قانون این است: ” افکار شما واقعیتهای شما را می آفرینند. شما هر آنچه را که به آن فکر می کنید جذب می کنید و آن را در جهان هستی متجلی می سازید، خواه مثبت و خواه منفی. شما واقعیت دنیای خویش را خلق می کنید.”

شعار زیبایی به نظر می رسد، و این قانون طرفداران و سینه چاکان بسیاری دارد. به خصوص در کشور ما که به دلایل عدیده مردم از راههای منطقی جهت رسیدن به موفقیت و ثروت ناامید شده اند.

دروغی مضحک

گرچه عقل سلیم هم می پذیرد که “مشابه، مشابه را جذب می کند”، برخی افراد پا را بسیار فراتر گذاشته و باور دارند که اگر شما فقط به افکار مثبت بپردازید، فقط اتفاقات مثبت برای شما خواهد افتاد و هیچ اتفاق بدی برای شما نمی افتد. مگر این که افکار شما منفی شود یا اینکه شک و تردید را به خود راه دهید! این دیگر واقعا مسخره است. اما خیلیها به این باور از ته دل ایمان دارند، به خصوص جوانان ساده دلی که به تازگی به سوی مفاهیم معنوی آمده اند. این باور احمقانه نه تنها غلط محض بوده و با ذکر چند مثال ساده قابل نقض است، بلکه می تواند طرفدارانش را قربانی یک اعتماد بنفس کاذب نموده و سبب انجام ریسکهای خطرناک، غیر منطقی و نابود کننده توسط آنها گردد.

ادامه دارد…

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *