قانون جذب : حقیقت یا توهم؟ ( قسمت ششم ) – مقاله ای تکان دهنده در مورد قانون جذب

ارتعاش مثبت

ارتعاش مثبت

مثبت اندیشی؟!

بیایید واقع بین باشیم. اگر این ادعا واقعا صحت داشته باشد، آنگاه هر کس فقط اندیشه های مثبت و اندیشه هایی که به نفع اوست خواهد داشت، و هر چیزی که بخواهد ظاهر خواهد شد. و در نهایت اینکه هیچ چیزی به خطا نخواهد رفت؛ هیچ چیزی!

اما این حقیقت ندارد و حتی در داستانهای علمی – تخیلی هم نمی توانیم آن را به مخاطب بقبولانیم. پس واقعا این چه پندار تخیلی و فریبنده ایست؟

قانون جذب واقعی چیست؟

اگر این ادعا صحت داشته باشد، همه ما با مثبت اندیشی قادر به بالا بردن نرخ سهام خود در بورس خواهیم شد، و هیچ کس در بورس بازنده نخواهد شد. همه ما در لاتاری برنده خواهیم شد ( مشکل تامین این همه جایزه دیگر مشکل برگزار کننده است نه ما!) و همه ما در کنکور قبول خواهیم شد!!( بیچاره وزارت علوم چگونه این همه دانشجو را پذیرش خواهد کرد؟ مشکل ما نیست!)

خرافات توهم یا حقیقت غیر قابل اثبات؟

اصلا چرا راه دور برویم؟ اگر این ادعا صحت داشته باشد سازمانهای فضایی مانند ناسا این همه طراحی و برنامه ریزی برای فرستادن سفینه ها و موشکهای خود به فضا نیاز نخواهند داشت. یعنی واقعا ناسا هنوز نفهمیده است که بجای استخدام این همه نخبه، چند نفر از اساتید متخصص قانون جذب را از کشور ما استخدام کند؟ ( پدیده فرار مغزها!) و آن وقت کافیست به سادگی با تفکر مثبت و توقع موفقیت آمیز بودن پرتاب، و بدون هیچ محاسبه و پیش بینی موشکهایش را پرتاب کند!

شخصا می توانم موارد زیادی را ذکر کنم که ایامی بوده که من بسیار بدبین و در انتظار حوادث بد بودم ( بهر حال منهم یک انسان هستم!)، اما در کمال تعجب همه چیز بر وفق مرادم پیش رفت. به همین طریق مواردی بوده که سرشار از حس خوش بینی و مثبت اندیشی بودم، اما در نهایت با وضعیت ناامید کننده و اسفباری روبرو شدم!

هر کدام از ما تاکنون بارها چنین شرایطی را تجربه کرده است، البته بجز مدعیان و اساتید قانون جذب که هرگز اعتقادی به این قضایا نداشته و ندارند! و صد البته این تناقض برای یک جوینده حقیقت جای سوالات بسیاری را باقی خواهد گذاشت. شاید این اساتید در زمینه هایی از قبیل سخنوری، فن بیان، اغوای دیگران و حتی منحرف کردن اذهان دیگران با شعبده بازیهای خود سرآمد روزگار باشند، اما در منطق و حقیقت جویی حرفی برای گفتن ندارند!

ادامه دارد…

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *