لوکیشن فیلم: سریال وست ورلد، فصل اول

سریال وست ورلد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های HBO است. این سریال، به لطف داستان مهیج و جذاب، بازیگران مشهور و لوکیشن‌های دیدنی، توانسته به چنین محبوبیتی برسد.

سریال وست ورلد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های HBO است. فصل اول سریال وست ورلد با مجموع ۱۱٫۴ میلیون بیننده، رکورد تعداد بینندگان فصل اول سریال گیم آو ترونز را شکست. لوکیشن‌های فوق‌العاده، بازیگران بی‌نظیری مانند آنتونی هاپکینز، اد هریس، ایوان ریچل وود و یک داستان متفاوت که ترکیبی از فیلم‌های وسترن و علمی تخیلی است، باعث شده که طرفداران زیادی پیدا کند.

داستان این سریال از یک فیلم به همین نام ساخته‌ی سال ۱۹۷۳ الهام گرفته است.

لوکیشن وست ورلد

این سریال در مجموعه‌ی سینمایی سانتا کلاریتا در کالیفرنیا فیلمبرداری شده است. مناظر وسیع و زیبایی که در فیلم به نمایش درآمده و یادآور فیلم های وسترن کلاسیک است در یوتا و آریزونا قرار دارند.

لوکیشن وست ورلد

«این خوشی‌های خشن پایان خشونت آمیزی خواهند داشت.» صحنه‌های داخلی فیلم، در استودیوی برادران وارنر در Burbank فیلمبرداری شده‌اند.

لوکیشن وست ورلد

شهر سوییت‌واتر در استودیوی ملودی رانچ موشن کپچر در سانتاکلاریتا فیلمبرداری شده است.

لوکیشن وست ورلد

یکی دیگر از لوکیشن‌های فیلم، استودیوی پارامونت رانچ در آگورا است؛ جایی که کلیسای اسکالانت قرار دارد.

لوکیشن وست ورلد

دهکده‌ی Las Mudas که در تصویر می‌بینید و سایر صحنه‌های مرتبط با آن در خیابان‌های مکزیکی و اروپایی استودیوی یونیورسال در کالیفرنیا ضبط شده‌اند.

لوکیشن وست ورلد

تعداد زیادی از صحنه‌های مربوط به چشم‌اندازهای پارک در کاسل ولی و فیشر ولی در یوتا فیلمبرداری شده‌اند.

در صحنه‌ای که تصویر آن را می‌بینید، منظره‌ی شگفت‌انگیزی از پارک دد هورس پوینت (Dead Horse Point) در پس‌زمینه مشاهده می‌شود.

پارک ایالتی دد هورس پوینت در ایالت یوتا در آمریکا قرار دارد. این پارک، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از رود کلرادو دارد. وسعت پارک به ۲۱۷۰ هکتار می‌رسد.

این پارک جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای فراوانی دارد. همین مسئله باعث شده که به عنوان لوکیشن فیلم‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. به غیر از سریال وست ورلد، بخش‌هایی از فیلم تلما و لوئیز در این منطقه ضبط شده است. ده‌ها کمپ، منطقه‌ی مخصوص پیک‌نیک، ۱۴ کیلومتر مسیر پیاده‌گردی با دو میان‌بر کوتاه برای پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر از بخش‌های مختلف این پارک است. در مسیرهای مشخص شده، امکان استفاده از دوچرخه در پارک وجود دارد. یک مسیر دچرخه‌سواری کوهستان در این پارک در نظر گرفته شده که Intrepid Trail نام دارد و در نزدیکی دفتر توریستی پارک قرار گرفته است. این مسیر دارای پیچ‌های مختلف است که درجات سختی متفاوتی دارد. شکار در این پارک، ممنوع است.

این پارک به خاطر آغل‌های طبیعی که کابوی‌های در قرن نوزدهم در این منطقه می‌ساختند، با این اسم، نامگذاری شده است. البته معمولا تعدادی از اسب‌ها بر اثر قرار گرفتن در معرض باد و باران و آفتاب، می‌مردند. این پارک معمولا همیشه در فهرست «مکان‌هایی با نام‌های عجیب» قرار دارد.

لوکیشن وست ورلد

بعضی از قسمت‌های این منظره در مرحله‌ی پس‌تولید با فضای داخلی مرکز کنترل پارک ادغام شده است.

لوکیشن وست ورلد

تیم سازنده‌ی سریال از روشی دیگر برای ساخت صحنه‌های داخل قطار استفاده کرده‌اند. کل واگن به یک تریلر کامیون متصل شده است. به جای استفاده از روش قدیمی که برای فیلمبرداری وسایل نقلیه‌ی در حال حرکت، آن وسیله ثابت است و فضای بیرونی حرکت می‌کند، صحنه‌های قطار در واگنی فیلمبرداری شده‌اند که با کمک کامیون در مسیر استیت روت ۱۲۸ در یوتا حرکت می‌کند.

لوکیشن وست ورلد

بعضی از صحنه‌های فیلم در فیلمور و وسترن ریل‌وی فیلمبرداری شده‌اند؛ خط آهنی که در اختیار سه استودیوی مشهور هالیوودی است.

از میان لندمارک‌های طبیعی منطقه که در فیلم به تصویر کشیده شده است می‌توان به Vasquez Rocks اشاره کرد. این پارک در منطقه‌ی کوهستانی سیرا پلونا قرار دارد.

لوکیشن وست ورلد

پارک ملی واسکز راکز Vasquez Rocks وسعتی در حدود ۳۷۷ هکتار دارد. فرم‌های صخره‌ای این پارک، بر اثر فرسایش و طی ۲۵ میلیون سال گذشته تشکیل شده‌اند. این پارک از طلوع تا غروب آفتاب برای انجام فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در فضای باز، فعالیت می‌کند. بخش‌های مختلفی در پارک برای انجام فعالیت‌های مختلف مثلا صخره‌نوردی، پیاده‌روی، پیک‌نیک و… در نظر گرفته شده است. یکی از مسیرهای پیاده‌روی این پارک مسیر «پسیفیک کرست» نام دارد که هم برای پیاده روی‌های کوتاه و هم برای پیاده روی‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصویر پس‌زمینه‌ی بسیاری از صحنه‌های اسب‌سواری چشم‌اندازهایی از مانیومنت ولی را به نمایش می‌گذارد.

لوکیشن وست ورلد

مانیومنت ولی یا دره یادبود (Monument valley) که در واقع یک تختال است یک دره‌ی مشهور در مرز ایالت یوتا و آریزونا در آمریکا است.

این مکان متعلق به سرخ‌پوستان قبیله‌ی ناواهو است و به زبان محلی سرخ‌پوستی «Tse’ Nii’ Ndzisgaii» (به معنای «وادی صخره‌ها») نامیده می‌شود.

این منطقه ۳۷۱٫۰۸ کیلومترمربع مساحت دارد و بیش از ۱۰۰ خرابه‌ی آناسازی با قدمت بیش از ۷۰۰ سال را دربر می‌گیرد.

به‌دلیل چشم اندازهای منحصربه‌فرد آن، این مکان در فیلم‌های بسیاری به نمایش در آمده‌ است.

مثلا سکانس‌های ابتدایی فیلم ماموریت غیرممکن ۲ (Mission Impossible II) نقش تام کروز را در حال صخره نوردی در این مکان نشان می‌دهد و نیز نقش تام هنکس در فیلم فارست گامپ دوی ماراتن خود را در این مکان پایان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *