مجسمه مرمری ترامپ در پارک ننگ و افتخار ایتالیا

مجسمه‌ی ترامپ قرار است در قسمت ننگین‌ها قرار گیرد یا سربلندان؟

در سفر به منطقه‌ی توسکانی ایتالیا می‌توان از تپه‌های گل‌های آفتاب‌گردان، تاکستان‌های رویایی و پارکی، که متشکل از مجسمه‌های مرمرین از شخصیت‌های شریف و ننگین است، دیدن کرد. بله، درست خواندید؛ شخصیت‌های پست هم آنجا جمع‌شان جمع است. قرار است مجسمه‌ی جدیدی نیز در این شهر کوهستانی کوچک برپا شود: مجسمه‌ی رئیس جمهور دونالد ترامپ.

تصمیم با تاریخ است

«پارک افتخار و ننگ» جاذبه‌ای گردشگری در والی سوتوی (Vagli di Sotto) توسکانی است. شهردار شهر تصمیم گرفته با اختصاص هزینه‌ی ۸۰ هزار یورویی برای مجسمه‌ی دونالد ترامپ توجه‌ها را به پارک بیشتر جلب کند. مجسمه قرار است کنار تندیس‌هایی نظیر مجسمه‌ی سگ پلیس فرانسوی که در حمله‌ی تروریستی سال ۲۰۱۵ کشته شد، پیکره‌ی کاپیتان فاجعه‌ی دریایی کاستا کنکوردیا (Costa Concordia) در سال ۲۰۱۲ و حتی مجسمه‌ی دیوید بویی (David Bowie)، خواننده‌ و موسیقی‌دان بزرگ که اخیرا فوت شد، قرار گیرد.

پارک مجسمه ایتالیا

پارک به دو بخش تقسیم شده است: یکی برای شخصیت‌های شریف و دیگری برای شخصیت‌های پست. اما ترامپ در کدام بخش قرار خواهد گرفت؟ بنابر گفته‌ی ماریو پوگلیا (Mario Puglia)، شهردار والی سوتو، مجسمه‌ی ترامپ در میانه‌ی این دو بخش ساخته خواهد شد. او چنین توضیح می‌دهد: «تاریخ تصمیم خواهد گرفت که ترامپ در رسته‌ی شریفان قرار خواهد گرفت یا ننگین‌ها».

شهر کوچک با جاذبه‌های بزرگ

والی سوتوی هزار نفری فقط در سال پیش حدود ۲۵۰ هزار گردشگر به خود دید. پوگلیا امیدوار است که با معرفی مجسمه‌ی ترامپ، این عدد خیلی بیشتر شود. اما چه زمانی ترامپ را در شمایل مرمرین می‌توان در پارک دید؟ با کمک‌های شخصی‌ ایتالیایی‌ها و آمریکایی‌ها، که در فوریه‌ی سال ۲۰۱۷ اهدا شد، پروژه روی غلتک افتاده است. اما اگر مجسمه‌های عجیب پارک خیلی برایتان جذابیت ندارد، باید گفت که شهر بخاطر روستای غرق‌شده درون دریاچه‌اش نیز معروف است.

توسکانی

روستای فابریچه کارجینه (Fabbriche di Careggine) در دهه‌ی ۱۹۴۰ بخاطر سد هیدروالکتریک به زیر آب رفت. هر تابستان، روستای غرق‌شده آشکار می‌شود که بسیار چشمگیر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *