مزایا و معایب انواع روشهای استرلیزه کردن ظروف کودک

روشهای استرلیزه کردن: نوع: شیمیایی

مزایا: اگر مجبور باشید تعدادی بطری را در روز استرلیزه نمایید این روش بیشتر مقرون به صرفه است. بطریهای استرلیزه همیشه در دسترس هستند.

روش: ظرفی را که برای  استرلیزه کردن در نظر گرفته اید یا یک سطل پلاستیکی را تا نیمه با آب سرد پر کنید. سپس یک قرص یا مایع استرلیزه کننده به آن اضافه کنید. قاشق ها و ظروف کودک را بشویید سپس آنها را در ظرفی که برای استرلیزه کردن آماده کرده اید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ظروف به طور کامل در مایع فرو رفته باشند. آنها را برای مدتی که برای قرص یا مایع مشخص شده در آن قرار دهید. ظروف می توانند تا هنگامی که وقت غذای کودک شماست در محلول باقی بماند. سپس ظروف را با آب جوشیده سرد بشویید تا مزه مواد شیمیایی از بین برود.

مزایای استفاده از بخار:

روش سریع و سودمندی است اگر چه در صورتی که در آشپزخانه محدودیت جا داشته باشید خیلی مفید نیست زیرا در جاهای کوچک حتی کوچکترین وسیله نیز جا اشغال می کند.

روش:

بخار، حرارت بیشتری از آب جوش داشته و به همین دلیل این روش بسیار سودمندی برای خلاص شدن از شر باکتریهاست. هر چیزی را که می خواهید استرلیزه کنید ابتدا بشویید تا تمامی تکه های غذا پاک شود. می توانید دستگاه استرلیزه با بخار بخرید که در مدت ۱۰ دقیقه کار استرلیزه کردن ظروف را انجام می دهد.

مزایای جوشاندن:

این روش نه مستلزم هزینه اولیه بود نه فضای اضافی اشغال می کند.

روش:

تمامی ظروف را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که ظروف به طور کامل در زیر آب قرار گرفته اید. درب آن را ببندید و برای مدت ۲۵ دقیقه آنها را بجوشانید.

مزایای استفاده از مایکروویو:

سریع و سودمند

روش: شما می توانید یک مایکروویو استرلیزه کننده برای ظروف شیشه ای بخرید که با بخار کار می کند با این تفاوت که در این دستگاه ظروف داخل مایکروویو قرار می گیرند. امتحان کنید که ظروف شما داخل مایکروویو جا بگیرد. بعضی از استرلیزه کننده ها نبت به مدلهای کوچکتر خیلی بزرگ هستند.

ماشین ظرفشویی:

مزایا:

اگر ماشین ظرفشویی دارید این روش مستلزم هزینه اضافی نبوده و زمان بیشتری نیز لازم ندارد می توانید در هر مورد ماشین را روشن نمایید.

روش:

آب در ماشین ظرفشویی بسیار گرمتر از زمانی است که شما بخواهید ظروف را با دست بشویید. اما درجه حرارت دقیق متفاوت است. اگر درجه حرارت به ۸۲ درجه سانتیگراد برسد. ماشینهای ظرفشویی برای استرلیزه کردن مناسب هستند بنابراین دستورالعمل سازنده دستگاه را کنترل نمایید. ماشین ظرفشویی همچنین مجهز به خشک کن بوده و شیشه و ظروف را خشک می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *