مشکل امنیتی سیمکارتهای ۴G: تمام محتوای موبایل شما در خطر است!

 

سیمکارت های 4G

طبق آخرین مطالعاتی که بر روی سیمکارتهای ۴G انجام گرفته، به دلیل سیستم خاص ارتباطی این نوع سیمکارت، اپراتورهای موبایل می توانند به راحتی به تمامی محتوای گوشی ها و سایر وسایلی که از طریق سیمکارت های ۴G به اینترنت متصل می شوند، دسترسی داشته باشند. سیستم ارتباطی که برای این نوع سیمکارت ها در نظر گرفته شده است، این امکان را به اپراتورها و حتی هکرها می دهد که هنگام اتصال دستگاه از طریق اینترنت ۴G، ارتباطی شبیه به V.P.N را با دستگاه حاوی سیمکارت ۴G شبیه سازی کنند و از این طریق به اطلاعات درون گوشی شامل لیست مخاطبین، پیامک ها، تصاویر، موزیک ها، ویدئوها و به طور کلی هر نوع فایلی که روی دستگاه موجود است، دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم از آنها کپی برداری کنند. اغلب گوشی/تبلت ها هوشمند شامل دستگاه های اندرویدی و آی او اس هیچ نوع سیستم امنیتی در برابر این نوع نفوذ ندارند و حتی آخرین نسخه های این سیستم های عامل نیز نمی توانند کاربران را در برابر این مشکل امنیتی محافظت کنند. طبق بررسی های انجام شده، گوشی های ویندوزی نیز تفاوت چندانی با دستگاه های اندرویدی و آی او اس ندارند و کاربران این گوشی ها، قبل از اتصال افراد غیرمجاز به گوشی هایشان، برای چند لحظه پیام کوتاهی در این مورد مشاهده می کنند که بلافاصله از روی صفحه محو می شود و بیشتر کاربران حتی متوجه آن نمی شوند.

مشکل دیگری که کاربران سیمکارتهای ۴G را تهدید می کند، امکان شبیه سازی چت یا تماس صوتی از سوی افراد غیر مجاز است. در این وضعیت هکر یا اپراتور موبایل می تواند به راحتی از طریق دستگاه کاربر، پیامک ارسال کند و یا تماس صوتی برقرار کند. منبع= اینفو. به اینکه فرد غیرمجاز می تواند دسترسی کامل به گوشی و فایلهای آن داشته باشد، حتی امکان اجرای برنامه های امنیتی مثل Google Authenticator را نیز خواهد داشت و به این ترتیب امکان دسترسی کامل به اکانتهای کاربران برای فرد غیرمجاز وجود دارد. در این حالت ورود دو مرحله ای یا هرنوع سیستم محافظتی دیگر به راحتی قابل عبور خواهد بود. استفاده از میکروفن و دوربین این دستگاه ها نیز به راحتی ممکن است و فرد غیرمجاز می تواند مستقیما صدا یا تصویر را از دستگاه کاربر به سرور مورد نظر خود استریم کند، بدون آنکه اخطار یا هشداری برای کاربر به نمایش در بیاید. شرکتهای بزرگ از جمله گوگل، اپل و مایکروسافت از این مشکل مطلع نیستند، چون اصلا چنین مشکلی وجود ندارد و این فقط یک دروغ سیزده بود. بهرحال امیدواریم که امنیت خود را جدی بگیرید و تصور نکنید که تمامی اخبار مربوط به مشکلات امنیتی مثل این مطلب سرکاری هستند. در حال حاضر برای اینکه ظاهر خبر حفظ بشود، ما همچنان با همان فرمان به مطلب ادامه می دهیم. یکی از متخصصین امنیت دیجیتال در توییتی که پس از چند دقیقه پاک شد گفته بود: “این پایان حریم خصوصی است”. او پس از آنکه این توییت را پاک کرد به تماس های خبرنگاران پاسخی نداده است. نیروهای امنیتی در کشورهای مختلف با کمک کارشناسان ارتباطات مشغول بررسی بیشتر مشکل هستند تا بتوانند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

تا زمانیکه اطلاعات بیشتری در مورد این مشکل وحشتناک منتشر بشود، بهتر است تا جای ممکن از اینترنت موبایل استفاده نکنید. هرچند این موضوع در حال حاضر در مورد سیمکارتهای ۴G اعلام شده است، اما عده ای از کارشناسان معتقدند که ممکن است نسل های گذشته ی سیمکارت ها نیز مشکلات مشابهی داشته باشند که به دلیل عدم بررسی دقیق آنها، هنوز کشف نشده اند.

۴G آی او اس اپل امنیت اندروید سیمکارت گوشی گوگل مایکروسافت موبایل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *