معرفی روش های کراتینه کردن مو و بررسی فواید و مضرات آن?

 کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو از جمله روش هایی برای صاف و لخت کردن مو است که افراد زیادی از این روش استفاده می کنند و یا به دنبال انجام آن هستند. این عمل با استفاده از کراتین که نوعی پروتئین است انجام می پذیرد.

روش های کراتینه کردن

امروزه با وجود مواد و دستگاه‌هایی که در سالن‌های آرایش و زیبایی وجود دارد لخت بودن موها دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست. خیلی از خانم‌ها با شکایت از وز بودن موهایشان به این سالن‌ها مراجعه می‌کنند و در نهایت پس از پذیرفتن پیشنهاد کراتینه کردن موهایشان با موهایی کاملا لخت باز می‌گردند.

اگرچه این روش یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای نرم و براق شدن موهاست اما اینکه کراتینه مو چیست و آیا کراتینه کردن مو باعث آسیب زدن به ساختار موها می‌شود یا خیر سوالی است که در این مقاله از مجله “ستاره” پاسخ آن را خواهید یافت.

کراتینه مو چیست؟

یک پروتئین است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد که باعث صاف شدن و درخشندگی موها می‌گردد. در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می‌کند.

می‌تواند موهای فر را صاف و نرم کرده و آن‌ها را به‌ مدت چند ماه براق و بدون پیچش نگه ‌دارد. این درمان که امروزه در بسیاری از آرایشگاه‌ها و سالن‌ها توصیه می‌شود، ممکن است انجامش تا یک‌سال طول بکشد و اغلب هم پرهزینه است.

اغلب این تصور پیش می‌آید که کراتینه به صاف کردن مو مربوط می‌شود در صورتی‌که این تصور صحیح نیست. هنگام کراتین‌کردن موها، محلولی استعمال می‌شود که کراتینه با موها ترکیب شده و آسیب‌های کوتیکول‌ مو را ترمیم می‌کند و در نتیجه کراتینه موجب براق ‌شدن و کاهش وز مو شده اما به‌طور مستقیم موجب صاف ‌شدن موها نمی‌شود.

روش کراتینه کردن مو چگونه است؟

برای ان کار آرایشگر یک محصول صاف‌کننده کراتینه مو را در موهای شما مورد استفاده قرار داده و سپس از گرمای یک اتوی مو برای مهر و موم شدن آن بر روی موهایتان، استفاده می‌کند. این فرآیند بسته به بلندی موهای شما، در حدود ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می‌شود. البته کراتین‌های مصنوعی دیگری نیز در بازار وجود دارد که از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند.

کدام مو برای کراتینه مناسب است؟

حقیقت این است که کیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد خودمان موهایمان را نابود می‌کنیم. با رنگ‌کردن‌های متعدد، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتو کردن‌ها، سشوار کشیدن‌های زیاد و … همواره در حال نابود کردن موهایمان هستیم و بعد از آن به‌ دنبال راهکاری برای ترمیم تمام این آسیب‌ها می‌گردیم. شاید بتوان گفت کراتین کردن مو فقط برای عده‌ای توصیه می‌شود که موهای بسیار وز آن‌ها اصلا قابل شانه‌ شدن نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *