معرفی گوشی Samsung Galaxy A8 2018

 

تا مدت ها پیش سری A گوشی های سامسونگ با معرفی A3 و A5 و پرچم دار آن ها A7 شناخته می شد. کم کم منتظر رونمایی از سری ۲۰۱۸ این سه برادر بودیم که متوجه شدیم، سامسونگ نسل جدیدی برای سری A خود در نظر گرفته است. 

اینفو: گوشی های جدید سری A سامسونگ این بار Samsung Galaxy A8 2018  و Samsung Galaxy A8+ 2018 نام دارند. به نظر می رسد به پاس استقبال گسترده علاقمندان به گوشی های موفق سری A تصمیم سامسونگ بر این شده که قوی تر روی این دو محصول جدید کار کند.

Samsung Galaxy A8 2018

امیدواریم که در پس معرفی این گوشی خبری از آتش سوزی های ناگهانی نباشد اما برای آشنایی بیشتر با این گوشی جدید ۲۰۱۸ سامسونگ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

Samsung Galaxy A8 2018

معرفی اولیه Samsung Galaxy A8 2018

گوشی Samsung Galaxy A8 2018 در رده ی اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ به شمار می آید. انتظار داشتیم که این گوشی، با اندروید ۸ ارائه شود اما شاید به دلیل نشر زودتر از موعد، یا به هر دلیلی، این گوشی با اندروید ۷٫۱ تکمیل شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. امیدواریم که بتوان این گوشی را سریع به اندروید جدید بروز رسانی کرد.

Samsung Galaxy A8 2018

گوشی جدید سامسونگ در رده ی گوشی های بزرگ سایز و خوش دستی قرار گرفته که اندازه ابعاد آن به صورت ۱۴۹٫۲ x 70.6 x 8.4 میلی متر معرفی شده است. از آن جا که ضخامت این گوشی، ۸٫۴ میلی متر است، نمی توان آن را در رده ی گوشی های باریک به شمار اورد چرا که قانونا گوشی هایی به عنوان گوشی باریک شناخته می شوند که ضخامتی کمتر از ۷ میلی متر داشته باشند.

Samsung Galaxy A8 2018

اگر نسبت به وزن گوشی حساسیت دارید، باید بدانید که این گوشی با وزن ۱۷۲ گرم ساخت یافته و نسبت به متوسط گوشی های هوشمند در همین رده حدود ۲۰ گرم سنگین تر است.

جنس بدنه این گوشی از دو ماده شیشه و فلز آلومینیم ساخته شده تا شما بتوانید با در نظر داشتن استحکام کامل به خرید آن راغب تر باشید. گفته می شود که از تاریخ نشر گوشی های گلکسی اس ۶ سامسونگ تا کنون، این شرکت سرمایه گذاری خوبی روی بدنه و جنس گوشی ها داشته است چرا که به شیک بودن و استحکام توجه خاصی دارد.

Samsung Galaxy A8 2018

سامسونگ این گوشی را در ۴ رده بندی رنگ، به صورت، مشکی، آبی، طلایی و خاکستری ارائه کرده است. شما کدام رنگ برای این گوشی می پسندید؟

Samsung Galaxy A8 2018

بررسی ظاهری گوشی Samsung Galaxy A8 2018

گوشی جدید گلکسی آ ۸ سامسونگ که محصول جدید سری A در سال ۲۰۱۸ است، دارای نمایشگر ۵٫۶ اینچی است که با رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل، در میان گوشی های با کیفیت از نظر نمایشگر و ساخت، به شمار می آید. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ می باشد که از نظر میزان شدت عملکرد و البته دقت رنگ و واقع نگری رنگ، در حد متوسط است اما در عمل واقعا نمایشی عالی بر جای خواهد گذاشت.

تکنولوژی بکار رفته برای تولید نمایشگر این گوشی Super AMOLED می باشد که تکنولوژی برتر تولید نمایشگر برای گوشی های بومی سامسونگ است.

Samsung Galaxy A8 2018

اگر از مقابل به نمای ظاهری گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که حدود ۷۵٫۶۰ % از سطح گوشی را نمایشگر به خود اختصاص داده است. حقیقتا این گوشی ظاهری شیک دارد که هرکس دوست دارد آن را یک بار در دست بگیرد.

نمایشگر به گونه ای بکار گرفته شده که در آن دو سنسور مجاورتی و نورانی محیطی به خوبی بکار گرفته شده است.

با وجود این دو سنسور بسیاری از نرم افزارهای خاص که نیاز به عملکرد سنسور دارند به خوبی روی گوشی جواب می دهند.

Samsung Galaxy A8 2018

بررسی دوربین گوشی Samsung Galaxy A8 2018

در مورد Samsung Galaxy A8 2018 و ویژگی های دوربین آن، باید بدانید که سامسونگ تصمیم گرفته که به دوربین عقب و جلوی آن به یک میزان توجه کند. این گوشی دارای دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب و جلو است که البته دوربین جلویی آن از نوع دوربین های دوگانه است. دوربین جلو از فلش برخوردار نیست اما دوربین عقب دارای فلش LED است.

امکاناتی نظیر تاچ برای فوکوس کردن، تشخیص فاز، تشخیص چهره، تگ گذاری GEO و سایر امکاناتی که هر گوشی فوق العاده برای دوربین دارد، در این گوشی دیده می شود. اگر علاقه به برقراری تماس تصویری دارید، دوربین و نرم افزار بکار رفته در این گوشی، دارای بهترین پیشنهاد برای شما است.

Samsung Galaxy A8 2018

بررسی سخت افزار گوشی Samsung Galaxy A8 2018

در کنار این ویژگی ها می توان تمایز سخت افزاری گوشی گلکسی A8 را با سایر گوشی های این سری به چشم دید. شما می توانید این گوشی را با قدرت پردازش بالا در اختیار بگیرید و سال ها با آن زندگی کنید/

Samsung Exynos Octa 7885 به عنوان سیستم پردازنده این گوشی معرفی شده است که انحصاری خود سامسونگ است. این پردازنده در حقیقت پردازشگری ۸ هسته ای است که می توان همین ویژگی را برای تشخیص قدرت آن کافی دانست. این پردازنده با فرکانس پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز، اطلاعات شما را پردازش می کند. اگر به ۳۲ بیتی و یا ۶۴ بیتی ساخت گوشی ها و پردازنده ها توجه دارید نیز بدانید که این گوشی تحت ساخت ۶۴ بیتی توسعه یافته است.

Samsung Galaxy A8 2018

پردازشگر گرافیکی این گوشی Mali-G71 معرفی شده است.

حافظه رم برای بسیاری از افراد خصوصا افرادی که بازی خور هستند بسیار اهمیت دارد. سامسونگ این گوشی را طوری طراحی کرده که با ۴ گیگابایت حافظه رم، به کاربر امکان دهد که یک بازی خوب و استفاده بهینه از گوشی را تجربه کند.

هر چند حافظه داخلی این گوشی ۶۴ گیگابایت است و این بدین معنی است که به زودی نیاز به ارتقای حافظه ندارید، اما اگر بخواهید به کمک اسلات های کارت حافظه می توانید این حافظه را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

Samsung Galaxy A8 2018

microSD و  microSDHC و microSDXC در حقیقت بستر هایی هستند که می توانید این ارتقای حافظه را با آن رقم بزنید.

بررسی باتری گوشی Samsung Galaxy A8 2018

گوشی جدید سامسونگ برای قدرت دهی به سخت افزار ها و نرم افزارها از باتری از نوع Li – Polymer استفاده کرده که با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر برساعت، می تواند ساعت ها سیستم اندرویدی شما را روشن نگهدارد. البته از نقاط ضعف این گوشی می توان به عدم امکان تعویض باتری توسط کاربر اشاره داشت که زحمت کاربر را دو چندان کرده و مراقبت بیشتری می طلبد.

Samsung Galaxy A8 2018

بررسی چند رسانه ای گوشی Samsung Galaxy A8 2018

اگر شما تمایل دارید تا گوشی تان را با دیگر ابزارها به اشتراک بگذارید باید بدانید که به کمک وایرلس می توانید نمایشگر آن را به اشتراک گذارید. این قابلیتی است که در یکی دو سال اخیر به عنوان یک فیچر مهم در گوشی ها و تبلت ها مورد سوال قرار می گیرد.

خروجی صدا برای این گوشی به دو بخش جداگانه تقسمیم می شود. شما خروجی صدای گوشی را از بخش اختصاصی آن و خروجی صدای موزیک را از بخش اختصاصی مدیا می شنوید. البته خروجی صدا به صورت استریو نیست.

Samsung Galaxy A8 2018

ضبط کننده صدا و قابلیت دریافت صدا به گونه ای است که نویز ها را حذف کرده و صدای شفاف تری انتقال پیدا می کند.

علاقمندان به پخش رادیو نیز می توانند از موج FM در این گوشی به عنوان فرستنده رادیویی استفاده کنند.

Samsung Galaxy A8 2018

اطلاعات اضافی

از جمله اطلاعات دیگری که به هنگام خرید این گوشی نیاز است بدانید می توان به تکنولوژی بلوتوث ۵ اشاره داشت. سیم کارتی که این گوشی برای برقراری تماس می پذیرد به صورت سیم کارت نانو می باشد که البته خبری از دو سیم کارته بودن آن در دست نیست. به عنوان یک قابلیت پرداخت الکترونیک، در این گوشی از سرویس Samsung Pay استفاده شده که البته برای کاربران ایرانی چندان کاربردی ندارد.

از جمله رابط های USB این گوشی جدید سامسونگ می توان به کانکتورهای USB 2.0 و USB 3.0 اشاره داشت.

در صورتی که این گوشی توجه شما را به خود جلب کرده است و تمایل دارید با هزینه ای کمتر یک دستگاه گلکسی A8 خریداری کنید می توانید به جای خریداری کردن ورژن ۶۴ گیگاباتی آن، از نسخه ۳۲ گیگابایتی آن استفاده کنید.

گفتنی است که این گوشی در تاریخ ۶ ام، اولین ماه سال ۲۰۱۸ به منظور فروش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه های خود را در رابطه با این گوشی و البته سری A گوشی های سامسونگ با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *