مقایسه و بررسی نقاط قوت و ضعف دو گوشی شیائومی پوکو X3 و نوت ۹ پرو

گوشی

گوشی

برای گیمرهایی که به دنبال یک گوشی میانرده قدرتمند از محصولات برند شیائومی هستند، انتخاب بین دو گوشی پوکو X3 و نوت ۹ پرو، جزو سخت‌ترین تصمیمات است.

در این مطلب، نقاط قوت و ضعف این دو گوشی قدرتمند را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

دو گوشی پوکو X3 و note 9 pro، ازنظر اندازه تفاوتی ندارند و با ابعاد۶٫۶۷ اینچی ساخته‌شده‌اند. وزن و ضخامت گوشی پوکو به ترتیب ۲۲۵ گرم و ۱۰ میلی‌متر است، اما نوت ۹ پرو کمی سبک‌تر و ظریف‌تر با وزن ۲۰۹ گرم و ضخامت ۸٫۸ میلی‌متر ساخته‌شده است.

در قسمت جلویی گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو، شاهد یک پنل شیشه‌ای هستیم که  توسط یک گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. در پنل پشتی این گوشی هم این ویژگی‌ها وجود دارند و از یک فریم پلاستیکی در ساخت آن استفاده‌شده است. همچنین، در پوکو X3 از فریم پلاستیکی و پنل جلویی شیشه‌ای با گوریلاگلس ۵ استفاده‌شده، با این تفاوت که پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است. برخلاف مدل ردمی، این گوشی پوشش دافع آب دارد.

 

نمایشگر و وضوح تصویر

هر دو گوشی پوکو ایکس ۳ و ردمی نوت ۹ پرو از یک صفحه‌نمایش    IPS LCD لمسی خازنی پشتیبانی می‌کنند. رزولوشن این نمایشگرها        ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. در مورد مدل پوکو باید بگوییم که صفحه‌نمایش آن از HDR10 پشتیبانی می‌کند، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد و حداکثر روشنایی آن بیشتر از مدل ردمی است.

سخت‌افزار

موبایل

موبایل

دو گوشی poco x3 و redmi note 9 pro، از تراشه‌های مخصوص گیمینگ ساخته‌شده‌اند. در مدل اول، از یک تراشه کوالکام اسنپدراگون  ۷۳۲G و در مدل دوم از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰G استفاده‌شده است. همچنین، در هردو از یک نوع پردازنده گرافیکی به‌نامAdreno 618 به‌کاررفته است. درنتیجه، هردو گوشی برای اجرای گیمینگ و برنامه‌های سنگین مناسب هستند.

نرم‌افزار

هر دو مدل شیائومی نوت ۹ پرو و پوکو x3 از با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ اجرا می‌شوند. رابط کاربری به‌کاررفته در مدل ردمی نسخه قدیمی است اما قطعا به‌روزرسانی می‌شود و مانند مدل پوکو رابط کاربری  MIUI 12 را دریافت می‌کند. هردو این گوشی‌ها در سه نسخه با حافظه داخلی و رم‌های۶۴ / ۶ گیگابایت، ۱۲۸ / ۶ گیگابایت و ۱۲۸/ ۸ گیگابایت به بازار عرضه‌شده‌اند.

دوربین

در دو گوشی poco x3 و redmi note 9 pro 4 لنز دوربین وجود دارد که میزان کیفیت و قابلیت‌های آن‌ها را در جدول زیر آورده‌ایم:

 

مشخصاتپوکو ایکس ۳ردمی نوت ۹ پرو
لنز واید۶۴ مگاپیکسل، ۱٫۷۳/۱ اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۰٫۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9۶۴ مگاپیکسل، ۰٫۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۱٫۷۲ اینچ سایز سنسور، ۲۶ میلی‌متری، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز
لنز اولتراواید۱۳ مگاپیکسل، پوشش ۱۱۹ درجه، ۱٫۰ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2۸ مگاپیکسل، پوشش ۱۱۹ درجه، ۱/۴٫۰ اینچ سایز سنسور، ۱٫۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2
لنز ماکرو۲ مگاپیکسل، f/2.4۵ مگاپیکسل ،۱٫۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۵٫۰ اینچ سایز سنسور، f/2.4، فوکوس خودکار
سنسور تشخیص عمق۲ مگاپیکسل، f/2.4۲ مگاپیکسل ، f/2.4
قابلیت‌هافلاش دوگانه‌، پانورامافلش LED، پانوراما، HDR
سلفی۲۰ مگاپیکسل، لنز واید، ۱/۳٫۴ اینچ سایز سنسور، ۰٫۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2۱۶ مگاپیکسل (۱٫۰ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۳٫۱ اینچ سایز سنسور، f/2.5)

 

موبایل

موبایل

باتری

ردمی نوت ۹ پرو  به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی‌آمپری مجهز شده که شارژ سریع ۳۰ واتی دارد. در مقابل، ظرفیت باتری پوکو ایکس ۳، ۶۰۰۰ میلی‌آمپر است که آن را به یک گزینه با دوام شارژ بالا تبدیل می‌کند. این گوشی قابلیت فست شارژ ۳۳ واتی دارد و نسبت به مدل ردمی، با سرعت بیشتری شارژ می‌شود. این گوشی برای شارژ ۱۰۰ درصد فقط به یک ساعت و ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. مدل ردمی با کمی اختلاف، در عرض یک ساعت و ۲۰ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی، دو گوشی poco x3 و redmi note 9 pro، ازنظر ظاهری بسیار منحصربه‌فرد هستند. همچنین، توان پردازشی هردو گوشی،‌ آن‌ها را برای اجرای گیمینگ و برنامه‌های سنگین به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند. البته، شکی نیست که پوکو ایکس ۳ با ارائه رفرش ریت بالاتر و سرعت شارژ بیشتر درزمینه نمایشگر و باتری عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل ردمی نشان داده است. اکنون با خواندن مقایسه دو گوشی قدرتمند پوکو ایکس ۳ و ردمی نوت ۹ پرو برای ما بنویسید که شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ برگرفته از مقاله ” مقایسه گوشی شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x۳ ” :

https://aftabnews.ir/0031sf

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *