مهم ترین عواملی که باعث می شود از پیام های سابلیمینال نتیجه نگیریم؟

ذهن

سابلیمینال

یک روز آفتابی بهاری را تصور کن که به قدرتی خداگونه دست پیدا کردی! تصور کن تو ویلای لوکس و شخصیت هستی و به تمام آرزوها رویا ها و اهدافت رسیدی ثروتمند شدی، بهترین رابطه عاطفی را با نیمه گمشدت داری، بسیار شاد و سلامت هستی و هر کاری که بخواهی را می توانی انجام بدی!

اما چگونه می توانی به این روز دست پیدا کنی؟

چندین سال پیش موضوع استفاده از پیام های پنهان یا سابلیمینال برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه مطرح شد.

در مورد این که چطور با برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه می توان به خواسته ها و اهداف دست پیدا کرد در مقاله ای جداگانه توضیح خواهم داد. اما آیا پیام های پنهانی یا سابلیمینال و فایل های خود هیپنوتیزم می تواند به تو قدرتی خداگونه بدهد و تو را به تمام رویاها و آرزوهایت برساند یا فقط یک توهم بوده و عده ای سعی می کنند از این راه کلاهبرداری کنند و پولی به جیب بزنند؟

اگر نمی تونی چنین روزی را تصور کنی، پس هنوز یا رویایی نداری یا برات مشخص نیست، و تا زمانی که رویایی نداشته باشی یا ندانی چه رویاها رو آرزوهایی داری، به چه چیزی می خوای دست پیدا کنی؟

پیام های سابلیمینال راز دست یابی به رویا ها یا سرابی باور نکردنی؟

قبل از آن باید بدانیم که ساختار واقعی ذهن ناخودآگاه چگونه است و پیام های سابلیمینال چگونه بر روی آن اثر می گذارند. حدود ۹۵% از کل رفتار های ما توسط ذهن ناخودآگاه ما کنترل می شود و دستاورد ها و زندگی ما نتیجه رفتار ها و اعمال ما است. در نتیجه ذهن ناخودآگاه ۹۵% زندگی ما رو می سازد. ذهن ناخودآگاه قدرت تحلیل و پردازش اطلاعات را مانند ناخوداگاه ندارد اما به این معنی نیست که هر اطلاعاتی رو که بخواهیم می توانیم مستقیما وارد آن کرده و آن را برنامه ریزی کنیم.

پیام های پنهان و سابلیمینال

یکی از مهم ترین اهداف ذهن ناخودآگاه بقای ما هست ( البته بقا تنها وظیفه آن نیست و در مقاله ای جداگانه مفصل درباره ذهن ناخودآگاه توضیح خواهم داد) واین کار را با اطلاعاتی که از محیط از جمله حواس ۵ گانه، کانال های شهودی و راه های دیگر دریافت می کند انجام می دهد.

او دریافت می کند که چه محیطی، یک محیط طبیعی و قابل زندگی برای ما است و آن را با اطلاعاتی که از قبل دارد، مقایسه می کند حتی یک کودک تازه متولد شده هم اطلاعاتی از قبل مانند غریزه و … در ذهن ناخودآگاه خود دارد.

ذهن ناخودآگاه مانند خودآگاه درک نمی کند که چه چیز خوب یا درست است. ناخودآگاه اینگونه عمل می کند: آیا این شرایط الان بر اساس اطلاعات قبلی شرایطی درست و امن است یا نه؟

در صورت درست بودن شما در آن شرایط بدون تلاشی می مانیو اگر جواب “نه” باشد، ذهن ناخوداگاه جوری تو را کنترل خواهد کرد به که شرایط قابل بقا و حیات خود برگردی.

برای مثال اگر تو خانواده ای فقیر بزرگ شده باشی ذهن ناخودآگاه این شرایط را، شرایطی طبیعی و قابل زندگی می داند! ناخودآگاه هرگز آنالیز نمی کند که پول خوب است، پول خوشبختی می آورد و تو می توانی با پول زندگی خیلی بهتر و حتی سالم تری داشته باشی. آن فکر نمی کند پول می تواند حتی جان تو را نجات دهد، مگر آن که از قبل آن را برای این شرایط برنامه ریزی کرده باشی.

آنالیز کردن کار ذهن هست و ذهن ناخودآگاه تو از ناشناخته ها فراری است و سعی می کند تو را به شرایط امن قبلی برگرداند.

بنابراین ذهن ناخودآگاه تو زندگی فقیرانه را یک زندگی طبیعی می داند و سعی می کند تو را در همین شرایط نگه دارد حتی اگر تلاش کنی ثروتمند بشی و حتی اگر نتایج کوچیکی هم بگیری ذهن ناخودآگاه تو آن ها را برای بقای تو نابود خواهد کرد! ذهن ناخودآگاه تو با توجه به ورودی هایی که دریافت می کند مانند افکار تو، چیزهایی که می بیند و می شنود و .. مرتب برنامه ریزی می شود اما هر چیزی که دریافت می کند روی ان تاثیری ندارد! مثلا اگه شخصی بگوید اسم تو محمدسالار است و این اسم تو نباشد، تو باور خواهی کرد که اسمت این هست؟ غیر ممکنه و فورا متوجه می شوی که شخص اشتباه می کند!

اگر بتوانیم ذهن خودآگاه را دور بزنیم پیام های پنهان یا سابلیمینال نتیجه بخش خواهند بود؟

بگذار همین جا سوالی ازت بپرسم؟ زمانی که شخصی اسمت را اشتباه گفت، از کجا متوجه شدی اسم تو اشتباه بوده؟ قطعا براساس اطلاعات و دانسته های قبلی خودت این را بررسی کردی و جای این اطلاعات قبلی در حافظه بلند مدت تو هست و جای حافظه بلند مدت در ذهن ناخودآگاه تو می باشد و فقط حافظه کوتاه مدت است که مربوط به ذهن خودآگاه تو است. پس عاملی که باعث شد تو متوجه بشی این اسم تو نیست و این عبارت اشتباه است، در حافظه بلند و مدت و در ذهن ناخودآگاه تو ریشه دارد. پس صرفا با دور زدن ذهن خوآگاه با پیام های پنهان یا سابلیمینال لزونا نمی توانی نتیجه بگیری.

پیام های پنهانی و پیام های سابلیمینال

طبق توضیحاتی که در چند پاراگراف بالاتر دادم، ذهن تو هر پیامی را که مخالف اطلاعات قبلی خود باشد را فیلتر می کند و در آن اثری ندارد.

افرادی سعی می کنند به هر قیمتی که شده از پیام های پنهانی نتیجه بگیرند و بعد از مدتی گوش دادن حتی دچار سر درد می شنوند. چون ذهن مرتب این پیام های اضافی را بررسی می کند و آن را پس می زند و بعد از مدتی آن قسمت از ذهن که این پیام تکراری را دریافت می کند، خسته شده و شما احساس سردرد می کنید.

تفاوتی نمی کند از پیام های سابلیمینال به صورت چشمک زن و فریم های مخفی استفاده می کنید یا آلتراسونیک و یا روش های پیشرفته تر. در هر صورت تاثیری نخواهند داشت.

از کجا بدانیم چه پیام هایی موثر هستند؟

این که از پیام های سابلمینال نتیجه خواهی گرفت یا نه به کدهایی که در ناخودآگاهت وجود دارد، بستگی دارد.

برای مثال اگر پیام هایی که ذهن ناخودآگاهت به صورت پنهانی دریافت می کند پیام های عبارت هایی دستوری باشند، مانند تو باید ثروتمند بشوی، آن شخص را دوست داشته باش و … بعید هست نتیجه ای بگیری.

چون ذهن ناخودآگاه انسان از بچگی دستورات زیادی توسط والدین و … دریافت کرده و در برابر هر دستوری مقاومت می کند و آن را فیلتر می کند.

اگر پیام های شما به صورت عبارت های تاکیدی باشند، بعضی از آن ها که خلاف کد های موجود در ناخودآگاه شما نیست عمل خواهند کرد. برای مثال شخصی که عمیقا باور دارد انسانی فقیر است، هر چه قدر هم به صورت پنهانی دریافت کند که تو انسانی ثروتمند هستی و … ذهن او این پیام های رو اصطلاحا فیلتر خواهد کرد و عملا پردازشی صورت نمی گیرد و بی اثر خواهد بود.این عبارت ها انواع بسیارزیاد و همچینین نکات بسیار زیدی دارند که اگر به علم NLP مسلط باشی، به راحتی می توانی تشخیص بدی چگونه پیام هایی ایجاد کنی، که بر ذهن ناخودآگاه خودت موثر باشند.

برای مثال پیام های نقل قولی یا داستان های پنهانی را ذهن راحت تر می پذیرد. مثلا در عبارت “می خوام بدانم بعد از ترک سیگار زندگیت چقدر زیبا تر خواهد بود؟” سیگار را ترک کن به صورت یک دستور پنهانی آمده است یا مثلا داستان شخصی که سیگار کشید و زندگیش تباه شد می تواند موثر تر از یک پیام مستقیم باشد. که در سابلیمینال های پیشرفته از مشابه این روش ها استفاده می شوند و حتی می توانند فیلتر های ذهن ناخودآگاه را هم دور بزنند! که در دوره پیشرفته آموزش خواهیم داد.

اما راه حل کجاست؟ از چه سابلیمینال هایی استفاده کنیم؟

نوع سابلیمینال این که صوتی باشد یا تصویری اولیت ندارد و مهم تر پیام های آن است. یکی از راه هایی که می توانید اثر گذاری یک سابلیمینال را بررسی کنید، دانستن پیام های آن است، در کشور هایی مثل آمریکا همراه با محصول سابلیمینال خریداری شده یک راهنما که شامل تمام عبارت های استفاده شده در آن است وجود دارد.

می توانید پیام آن را با خود تکرار کنید یا بنویسید و اگر احساس خوبی به آن داشتید یا احساس کردید تغییراتی در شما حاصل شده است احتمال این که شما نتیجه ای بگیرید بیشتر است.

اما اگر احساس کردید دارد یک دروغ زیبا را که باور ندارید به خورد شما می دهد، نتیجه گرفتن از آب بعید هست. البته این یک روش دقیق و حرفه ای نیست و کنترل آن نیازمند بررسی توسط یک متخصص NLP و هیپنوتراپی است و فایل های سابلیمینالی که به صورت رایگان در اینترنت هستند معمولا نتیجه ای نمی دهند و حتی ممکن است آلوده باشند!

همینطور که پیام های سابلیمینال می توانند زندگی تو را زیبا و رویایی کنند می توانند آن را هم تباه کنند! خیلی ها از این روش می توانند کلاهبرداری کرده یا ذهن شما را برای اهداف و خواسته های خود برنامه ریزی کنند!

 

پیام های پنهان (subliminal messages) استاندارد و مطمئن را از کجا تهیه کنیم؟

تنها کلیه فایل های خود هیپنوتیزم و پیام های سابلیمینال ارائه شده توسط سایت دکتر استیو جی جونز مدیر انجمن هیپنوتیزم آمریکا  مورد تایید  می باشد. فایل های سابلیمینال غیر استاندارد و خصوصا فایل هایی که به صورت رایگان در اینترنت هستند می توانند مشکلاتی ایجاد کنند و حتی خطرناک باشند!

چند عامل دیگر که باعث نتیجه نگرفتن ما از فایل های سابلیمینال می شود:

۱- گوش دادن همزمان چند فایل سابلیمینال که موضوعات و عبارت های مختلفی دارند.

۲- استفاده نکردن از هدفون برای سابلیمینال های فوق پیشرفته که حالت سه بعدی دارند.

۳- شرایط محیطی خیلی بد حتی استفاده از تلویزیون به دلیل تاثیرات مخرب آن بر ذهن می تواند اثرات این پیام ها را کم کند.

۴- محیط های پر سر و صدا و خیلی شلوغ می تواند اثر های پیام های پنهان را کاهش دهد.

نوع زبان مورد استفاده در فایل های سابلیمینال تاثیر چندانی ندارد. چون زبان برای ذهن ناخودآگاه تفاوتی ندارد و تفاوت آن فقط برای ذهن خودآگاه می باشد. در نتیجه در نتیجه فایل های خود هیپنوتیزم موثر است.

و در آخر یکی از مهم ترین دلایلی که اینجا فرصت نشد بازش کنم عبارت ها و پیام های بی اثر یا غیر کلیدی هست!

مثلا فرض کن ذهنیت فقیری داری و می خواهی ثروتمند بشی. با فرض این که بتوانی برخی از باورهای محدود کننده ات را در مورد پول شناسایی کنی و آن ها را تغییر دهی مثلا باور داشتی “پول دارها آدم های بدی هستند” و الآن باور داشته باشی “پولدار ها انسان های خوبی هستند” و کلی باور دیگه لزوما اتفاقی نمی افته!

حتی ممکن هست درآمدت هم ذره ای تغییر نکنه! لازم است باورهای کلیدی و موثر را شناسایی کنی شاید اشخاص پولداری را هم دیده باشی که از خرابی وضع بازار و اوضاع اقتصادی می نالن و می گوند کار دیگه نیست مردم پول ندارند و … اما هر ماه کلی پول در میارن! باور های محدود کننده بسیار زیاد هستند و باید کلیدی ترین باورها را تغییر بدی. گاهی شخصی را می بینی که از هیچ یک از این روش های استفاده نکرده و فقط پا روی یکی از ترس هاش گذاشته و تنها با تغییر یک باور وارد کاری شده و نتیجه هایی گرفته که کم کم باورهای دیگر او را هم تحت تاثیر قرار داده و کم کم باور کرده که می تونه پولدار بشه و الآن هم پولدار شده!

در آخر لازمه یاد آور بشم تقریبا ۹۵% تصمیم ها و اعمال گذشتت نتیجه برنامه ریزی ذهن ناخودآگاهت بوده و بدیهی است که زندگی الآنت نتیجه اعمال گذشتت هست.

اگر در حوضه کاری شغل خودت را فقط کارگری و کارهای سخت با درآمد های پایین می بینی و حاضر نیستی کارهایی انجام بدهی که تو را به درآمد های بالا می رساند، این را با ورودی های ذهنیت در گذشته استفاده کن! به داستان ها و حرف هایی که به تو زده شده و در زندگیت تاثیر گذاشته اند فکر کن. اگر آن ها موثر بوده اند، قطعا می توانی از پیام های سابلیمینال و هیپنوتیزم هم نتیجه بگیری به شرطی که از راه درستش وارد بشی. برات آرزوی موفقیت می کنم.

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *