ناسا رسما به دنبال بشقاب پرنده ها افتاده است

بیلی مایر

 

آژانس فضایی آمریکا با تدوین یک برنامه جدید، در پی شناسایی یوفوها و تفسیر داده‌های موجود درباره آن‌هاست. ظاهرا ناسا رسما به دنبال بشقاب پرنده ها افتاده است.

 

 

اخیرا ناسا از هدایت یک مطالعه علمی روی یوفوها یا آن‌طور که امروزه مصطلح است، پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAPs) خبر داد. پروژه مطالعاتی ناسا روی بشقاب پرنده ها با  بودجه ۱۰۰ هزار دلاری، از پاییز امسال به مدت ۹ ماه دنبال خواهد شد و رهبری آن به عهده‌ی اخترفیزیکدان، دیوید اسپرگل خواهد بود.

 

این برنامه ضمن بررسی داده‌های ثبت شده‌ی موجود، راه را برای جمع‌آوری بهتر داده‌های مشاهده‌ای در آینده، هموار می‌کند. همچنین ناسا را قادر می‌سازد که با استفاده از این اطلاعات، سطح دانش خود را از UAP یا بشقاب پرنده ها افزایش دهد.

 

 

ظاهرا مقامات ناسا حساب ویژه‌ای روی این تحقیقات باز کرده‌اند؛ کمااینکه دنیل اوانز، یکی از مدیران پروژه می‌گوید:

 

ما با جان و دل کار می‌کنیم. تحقیقات روی پدیده‌های هوایی ناشناخته، واقعا برای ما حائز اهمیت و در اولویت کاری ماست.

 

او همچنین اضافه کرد که ۱۵ تا ۱۷ نفر در تیم تحقیقاتی حضور خواهند داشت؛ متشکل از دانشمندان سرآمد، کارشناسان امنیت فضایی و افراد برجسته در حوزه تحلیل اطلاعات و هوش مصنوعی!

 

اوانز ضمن اشاره به شناسایی بهترین نامزدها برای حضور در این گروه، ابراز امیدواری کرد که خیلی سریع‌تر از زمان‌بندی تعیین شده، کار به نتیجه برسد.

 

به باور مقامات ناسا، این سازمان موقعیت ویژه‌ای برای حل مسئله UAP دارد: «ناسا می‌داند که چگونه از ابزارهای علمی و داده‌ها برای تشخیص آنچه که در آسمان می‌گذرد استفاده کند و این مطالعه، بهترین فرصت برای چنین کاری است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *