نشانه های خطر در کسب و کار

نشانه های خطر در کسب و کار

برای اینکه بتوانید در تجارت موفق باشید، لازم است همیشه نگاهی به خود و کسب‌وکارتان داشته باشید، مسیرهای مناسب انتخاب کنید و انرژی خود را ذخیره کنید.

لازم نیست که برای کسب‌وکارتان فروش‌های مقطعی بسیار بزرگ ایجاد کنید. وقتی که کسب‌وکار شما روزهای سختی را می‌گذراند، باید مدل کارایی‌ خود را به‌سرعت مورد مطالعه قرار دهید و توانایی‌هایی در کار خود ایجاد کنید که در آینده بتوانید از آن‌ها استفاده مداوم کنید. بدیهی است برای مدیر، رساندن کسب‌وکار به مرحله اجرا و انتقال جهت ایجاد رشد در شرکت کار بسیار سختی است. برای رسیدن به رشد همراه با سود پایدار، شما باید مثل یک قهرمان دوی استقامت رفتار کنید که مسیرهای طولانی را با آرامش می‌پیماید. شما در دوی ماراتن شرکت می‌کنید، نه دوی سرعت. باید دقت کنید که این دو مسیر را با یکدیگر اشتباه نگیرید. در ادامه این مقاله ،۴ نشانه‌ی خطر در کسب و کار را معرفی می‌کنیم که در صورت اهمیت ندادن به آن‌ها، ممکن است با مشکلات بزرگی مواجه شوید.

به رشد فروش مقطعی عادت کرده‌اید

اگر شما به خاطر خستگی در کار و بی‌حاصل بودن تلاش‌هایتان، کسب‌وکار را در مرحله رشد سکون کنید، نشان می‌دهد که فقط دوست دارید کاری انجام دهید و به آن معتاد شده‌اید؛ ولی قوانین لازم برای رسیدن به نتیجه و ادامه دادن تلاش‌هایتان را نمی‌دانید. بعضی وقت‌ها شما نیاز دارید از سرعت پایین به سرعت بالا بروید. هر چقدر که مسابقه طولانی‌تر باشد، شما باید بیشتر انرژی خود را برای مرحله پایانی ذخیره کنید. یک رهبر باید مدل فروش بالا در مقطعی خاص را بشکند. این مدل فروش، مدلی پایدار نخواهد بود و شما به رشد فروش پایدار نیاز دارید. برای این منظور باید از انجام کارهای غیرضروری دوری کنید. بر افرادی تمرکز کنید که باعث رشد شرکت می‌شوند و می‌دانند چطور باید به رشد پایدار رسید. سپس افراد و منابع خود را بسیج کنید تا بتوانید به رشد دست یابید.

نشانه های خطر در کسب و کار

چشم‌انداز دارید، ولی تمرکز ندارید

تاریخ پر است از کسب‌وکارهایی که چشم‌انداز عالی داشته‌اند، ولی برای رسیدن به موفقیت تمرکز نداشته‌اند. مثل یک قهرمان دوی استقامت، چشم‌انداز باید شما را به شرکت در مسابقه ترغیب کند؛ ولی آنچه باعث می‌شود شما بتوانید از خط پایان عبور کنید، تمرکز است. برای رسیدن به رشد، باید فقط بر مسائلی تمرکز کنید که باعث به وجود آوردن نتایج خوب می‌شوند. سپس منابع خود را هماهنگ کنید و  آن‌ها را بیهوده و برای کارهای بی‌ارزش هدر ندهید. یاد بگیرید چطور نه بگویید و به بقیه نیز قدرت نه گفتن بدهید.

فکر می‌کنید نقاط قوت، توانمندی شما هستند

باید نقاط قوت کسب‌وکار و تیمتان را اهرم کنید. انجام دادن کاری که شما در آن بهتر عمل می‌کنید، خیلی آسان‌تر از انجام کارهای جدید یا متفاوت است. آنچه باعث شده در گذشته در کسب‌وکارتان موفق شوید، در آینده هم باعث موفقیت شما خواهد شد. برای رسیدن به رشد پایدار نمی‌توانید هر کاری انجام دهید. برای ایجاد قابلیت‌های جدید، بدون اینکه بخواهید همه چیز و همه کس را عوض کنید، باید کارهایی انجام دهید که انرژی اضافه‌ نمی‌طلبد و امکان اندازه‌گیری رشد وجود دارد. برای مثال، بخش بازاریابی شرکت می‌تواند مسئولیت طراحی و اجرای جلسات ماهانه را به عهده بگیرد. آنچه در ابتدای امر سخت به نظر می‌رسد، این است که هر یک از اعضای تیم نقاط قوت و تمرکز خاص خودشان را دارند که باعث می‌شود تصویر کلی از یک مفهوم داشته باشند و بخواهند کار را به با پروسه خاص خودشان انجام دهند. از طریق اجرای کار تیمی می‌توان قابلیت‌های جدید در تیم‌ها ایجاد کرد.

نشانه های خطر در کسب و کار

برای بازیابی سرمایه‌گذاری نمی‌کنید

ایجاد یک کسب‌وکار سخت است. بعضی مواقع باید برای ایجاد یک بازار جدید قدم‌های جدید بردارید، محصول جدید به بازار ارائه کنید، در رقابت با دیگران تلاش زیادی نشان دهید یا بر اساس تغییر نیازهای مشتری عمل کنید. ولی بعد از این باید خودتان را بازیابی کنید. اغلب ما با دو سرعت کار می‌کنیم: سریع یا آهسته. مانند تمرین دوی استقامت، وقتی که خود را بازیابی می‌کنیم، قوی‌تر می‌شویم. بازیابی یا استراحت در کار، دقیقا به‌اندازه‌ی بهبود کیفیت کار مهم است. شرکت‌های بزرگی مثل جانسون اند جانسون (Johnson&Johnson) و گوگل به اهمیت بازیابی برای رسیدن به موفقیت پی برده‌اند. شرکت J&J به کارکنان خود کمک می‌کند تا بتوانند استراحت‌های خوبی داشته باشند و کمی به خودشان برسند و در نتیجه عملکردهای بسیار خوبی از خود به‌جای بگذارند. گوگل به کارمندانش آموزش می‌دهد که چگونه از فضاهای کاری برای مدیریت انرژی خودشان استفاده کنند.

اگر کسب‌وکار شما یکی از این چهار نشانه را دارد، باید مراقب ادامه‌ی کار باشید. وقتی که بتوانید خیلی خوب روی چیزی تمرکز کنید، در انجام کارهای روزمره دقت داشته باشید و هر چند وقت یک‌بار بازیابی کنید، خواهید دید که عملکرد کسب‌وکارتان بدون اینکه بخواهید کارهای غیرضروری انجام دهید، در آینده بهتر خواهد شد.

منبع : INC

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *