نظریه تحلیل گران درباره قیمت کنسول مایکروسافت

 ایکس باکس وان ایکس ممکن است خیلی گران باشد و تحلیلگران متعدد توافق ۵۰۰ دلار به بالا برای این کنسول بازی است و می توان یک ایکس باکس X دور از دسترس برای بسیاری از قرار داده است.

مایکروسافت این پروژه را بنام برج عقرب شناخته بود و حالا به فاش کردن قیمت آن و زمان ورود کنسول به بازار را در رسانه ها مطرح کرد.

تلفظ صحیح xbox و ریشه کلمه xbox را بدانید :

خیلی این مسئله مهم نیست یعنی نمی خوام خیلی زوم بکنم اما به هر حال بد نیست بدونید که حرف X چه در لهجه انگلیسی یا British و چه در لهجه آمریکایی یا American به صورت Eks ( اِکس ) تلفظ میشه نه iks ( ایکس ) . با این که تلفظ صحیح رو می دونم اما به خاطر اینکه خشت اول رو آدم خدا نشناسی اینجوری بنا کرده و گوگل هم کلمه ایکس باکس رو بیشتر از اکس باکس تحویل میگیره ما هم به ناچار میگیم ایکس باکس !! طبق تحقیقاتی که من کردم حرف x در ابتدای کلمه xbox از کلمه DirectX جدا شده . در واقع قبل از معرفی ، قرار بوده که اسمش DirectX box باشه که به دلایل نا معلومی به Xbox تغییر کرده . DirectX از نام گسترش دهندگان رابط DirectX شرکت مایکروسافت گرفته شده . برخی میگن حرف X مخفف کلمه EXtreme یا Xtreme به معنی خیلی زیاد و بی نهایت هست .

برخی میگن همه جا مجهول رو با حرف X نشون میدن پس xbox یعنی جعبه ی نا معلوم یا جعبه ای که معلوم نیست توش چیه . بعضی ها هم میگن که حرف X خیلی خوب تو دهن می چرخه و حس جالبی رو به خریدار منتقل میکنه . اما با همه این تفاسیر اکثرا همون قصه اول یعنی DirectX رو معقول تر می دونن . شما چی فکر می کنید ؟ عدد ۳۶۰ هم خیلی آمار دقیقی ازش در دست نیست . بعضی میگن یعنی ۳۶۰ درجه ، بعضی میگن ۳۶۰ باگ ، ۳۶۰ خطا ، ۳۶۰ مشکل با ایکس باکس ۳۶۰ . برخی هم میگن واسه قشنگی گذاشتن ۳۶۰ . والا من هم نمی دونم دلیل نامگذاری ۳۶۰ چیه اگه کسی می دونه حتما بگه .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *