نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟ + شرایط دریافت

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که کسب‌وکارهای نوپا برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند.

ازآنجاکه در عصر حاضر بسیاری از مردم به‌صورت اینترنتی خریدهای خود را انجام می‌دهند، کسب‌وکارها به دنبال راهی هستند که مردم به آنها اعتماد کنند. این کسب‌وکارها با دریافت نماد اعتماد می‌توانند مشتریان بیشتری به خود جذب کنند.در این مقاله، تمام اطلاعات لازم درباره نحوه جلب اعتماد مشتری با استفاده از اینماد را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

اینماد چیست؟

شاید برای برخی از شما سؤال پیش بیاید که اینماد چیست و دقیقاً چه کارایی دارد. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اینماد، در واقع همان نماد اعتماد الکترونیکی است که شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای جلب‌اعتماد مردم از آن استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشت که این نماد، برای جلب اعتماد مشتریانی است که قصد خرید اینترنتی داشته و به فروشگاه موردنظر اعتماد کافی ندارند. پس همان‌طور که می‌دانید، اعتماد مهم‌ترین مسئله برای خرید یا فروش اینترنتی می‌باشد.

اگر شرکتی نماد اعتماد داشته باشد، مشتری هیچ نگرانی برای خرید از وی نخواهد داشت و به‌راحتی خرید خود را تکمیل می‌کند. البته برخی از کسب‌وکارها، برای اینکه بدون هزینه کردن اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند، فقط به شکل نمادین عکس نماد اعتماد الکترونیکی را بالای سایت خود قرار می‌دهند.

این کار تخلف محسوب می‌شود و شما نیز به‌عنوان مشتری، باید از درست و واقعی بودن نماد شرکت، اطمینان حاصل کنید. برای این کار، می‌توانید روی آن کلیک کرده و اگر وارد سایت اینماد شدید، به شرکت موردنظر اعتماد کرده و خرید خود را تکمیل نمایید. در غیر این صورت، بهتر است در خرید خود تجدیدنظر فرمایید.

مزایای نماد اعتماد الکترونیکی

اگر شما برای کسب‌وکار خود نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید، از مزایای زیادی برخوردار خواهید شد. از مهم‌ترین آنها، می‌توان به جلب اعتماد مشتری اشاره کرد. اگر مشتریان به شما اعتماد کنند، بیشتر از گذشته از شما خرید کرده و حتی این امکان وجود دارد که شما را به دیگران نیز معرفی کنند. علاوه بر این، شما با داشتن اینماد مطمئن خواهید شد که رقبای شما نمی‌توانند از کسب‌وکار شما سوءاستفاده کرده و با استفاده از نام تجاری شما، محصولات خود را بفروشند.

به‌جز موارد ذکرشده، در صورت داشتن اینماد، کسب‌وکار شما به‌صورت قانونی شناخته خواهد شد و از این نظر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خریدهای اینترنتی و معاملات، با امنیت کامل انجام خواهند شد. حتی این امکان وجود دارد که امنیت مبادلات کالا را نیز تضمین کنید. از همه مهم‌تر، با داشتن اینماد، حریم شخصی مشتریان و حتی کسب‌وکار خود شما نیز از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

بعد از اینکه با مزایا و اهمیت اینماد آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را نیز بدانید. گرفتن این نماد کار بسیار آسانی بوده و شما با انجام تنها چه مرحله ساده، می‌توانید آن را دریافت کنید.

برای دریافت آن هم فقط باید چند شرطی که ذکر خواهیم کرد را داشته باشید تا مشمول دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شوید. تیم تحقیقاتی دکتر ویز، این شرایط را با جزئیات برای شما فراهم کرده است.

 

خریدوفروش در سایت

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت اینماد باید داشته باشید، این است که در سایت شما باید خریدوفروش انجام شود. این بدان معنی است که اگر سایت شما برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، معرفی محصول و… است، نیازی به دریافت این نماد نخواهید داشت. درصورتی‌که سایت شما برای خریدوفروش محصولات، واریزی و… مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید آن را دریافت کنید. پس به‌خاطر داشته باشید که این نماد تنها برای سایت‌هایی قابل‌اجرا می‌باشد که در آنها پولی جابه‌جا می‌شود.

درج اطلاعات کامل محصول

نکته دیگری که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید به آن توجه کنید، این است که باید تمام اطلاعات محصولات خود را در سایت درج کنید. مشتری باید تمام جزئیات محصول مانند مشخصات، قیمت و کاربرد محصول را در سایت مشاهده کند. این امر باعث می‌شود که بهتر بتواند برای خرید محصول، تصمیم بگیرد. همچنین لازم است که اطلاعات مربوط به خرید نیز به‌صورت پیش‌فاکتور در اختیار مشتری قرار بگیرد. این امر نیز برای دریافت اینماد کاملاً ضروری می‌باشد.

یکی بودن متقاضی اینماد و صاحب دامنه

یکی دیگر از مواردی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اهمیت زیادی دارد، این است که باید فردی که برای دریافت آن درخواست می‌کند، صاحب دامنه باشد. تنها در صورتی نماینده یا شخص دیگری برای این کار مورد قبول واقع می‌شود که از طرف صاحب دامنه، وکالت‌نامه داشته باشد. یکی از نکات مهم این است که باید نام دامنه با کسب‌وکار یکی باشد. البته گاهی اوقات، نام دامنه با نام شخصی که در هیئت‌مدیره است، یکی بوده که در این صورت، مشکلی پیش نخواهد آمد و قابل‌قبول است.

تأیید صلاحیت

نکته دیگری که برای نماد اعتماد الکترونیکی باید انجام شود، این است که پلیس عمومی ناجا، باید صلاحیت فرد مذکور را تأیید کند. برای دریافت نتیجه این استعلام هم نیازی نیست که به‌صورت حضوری به محل موردنظر مراجعه کنید. زیرا نتیجه را از طریق ایمیل به شما ارسال می‌کنند. برای این بخش، هیچ کاری از دست شما برنمی‌آید و تمام مراحل را کارکنان مخصوص اینماد انجام می‌دهند. درصورتی‌که صلاحیت شما تأیید شود، مجاز به دریافت نماد اعتماد خواهید بود. در غیر این صورت، شما نمی‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

 

اگر پلیس ناجا صلاحیت شما را رد کند، به‌نوعی اسم شما وارد لیست سیاه شده و نمی‌توانید نماد را دریافت کنید. در این موارد، شما می‌توانید برای بررسی مجدد، وارد پنل کاربری خود شده و درخواست دهید. برای ادامه روند این کار، باید به دادگاه مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید. سپس مدارکی را نیز باید به ایمیل مخصوصی که در اختیار شما قرار می‌دهند، ارسال نمایید. البته در این مورد چندان جای نگرانی نخواهد بود، زیرا در اکثر مواقع صلاحیت شما را تأیید می‌کنند.

سن بیشتر از ۱۸ سال

یکی دیگر از مواردی ک جزو شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشد، این است که سن شخص متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال باشد. اگر سن فرد از ۱۸ سال کمتر باشد و برای دریافت اینماد اقدام کند، دادگاه باید حکم رشد صادر کند. این بدان معنی است که دادگاه وظیفه دارد همه جوانب شخص مذکور را بررسی و درباره آنها تحقیق کند. اگر مشخص شد که فرد می‌تواند امور مالی را کنترل کند، می‌تواند نماد اعتماد را دریافت نماید.

در قوانینی که در قدیم وجود داشتند، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایانی که اقدام به دریافت اینماد می‌کردند الزامی بود. این در حالی است که در حال حاضر، این قانون وجود ندارد و شما بدون داشتن معافیت یا پایان خدمت نیز می‌توانید برای دریافت اینماد اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *