نکات مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب چیست ؟

 انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه سایت خوب

پیدا کردن اسم دامنه برای وب سایت مثل انتخاب نام یک برند است که حائز اهمیت است. اسم دامنه شما اعتبار و هویت شما در سر تا سر دنیای مجازی اینترنت خواهد بود باید دامنه ای انتخاب کنید که هم برای کسب و کار شما و هم برای معرفی محتوای سایت که ایجاد کردید مفید باشد.به طوری که تمام موضوعات سایت شما رو مورد پوشش قرار بدهد. ما امروز به شما کمک خواهیم کرد که چگونه در ثبت یک دامنه چه نکاتی رو باید رعایت کنید ..همراه ما باشید.

اسم دامنه سایت انتخاب شده باید به سهولت نوشته شود

انتخاب یک دامنه این روز ها بسیار مشکل شده است پبدا کردن یک دامنه که بتوان ان را با آسانی نوشت سخت شده است اما باید دامنه که بشه به اسانی نوشت پیدا کرد تا بتوان در دنیای مجازی به موفقیت ها دست یافت.سعی کنید از کلمات عامیانه استفاده کنید و پیشناهد من به شما اینه که تلفظ دامنه انتخاب شده شما با املا ان یکی باشد هم برای به یاد ماندن در ذهن بییننده سایت شما.

 کوتاه بودن نام دامنه مهم است

حدا المکان سعی کنید برا ی سهولت کاربران و اشتباه تایپ نشدن دامنه از طرف کاربران دامنه مورد نظر کوتاه باشد.همچنین به ذهن سپرده شدن دامنه های بلند و پیچیده بسیار دشوار است.در نتیجه باید دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید.

به کار بردن کلمات موثر و کلیدی

باید از کلماتی که زمینه خدمات شما رو معرفی می کند استفاده کنید به ظور مثال شرکت شما در زمینه فروش نرم افزار فعالیت دارد میتوانید از software یا downloadsaftware استفاده کنید این نام شامل کلمات کلیدی می شود که کاربران سطح اینترتنت در موتور های جستجو گر به دنبال  خدمات یا محصولات ان میگردند که این کار باعث بهبود رتبه شما در موتور های جستجوگر هم میگردد و به مرور زمان بازدید کننده هایی بسیاری از این طریق به سایت شما معرفی میشوند.

منطقه و محلیت در دامنه

جدیدا گوگل یه امکانات منحصر به فرد در داخل موتور های جستجو گر خود قرار داده برای کسانی که کسب وکارشان محلی است مثلا شما مغازه داخل خیابان ولیعصر دارید میتوانید دامنه خود را valiasrtehran.ir ثبت نمایید تا مشتریانتان شما را بهتر راحت تر به خاطر بسپارند

اسم دامین باید به راحتی به خاطر سپرده شود

هزاران هزار دامنه ثبت شده است ، داشتن یک دامین که ملکه دهن شود بسیار مهم است. زمانی که  دامنه انتخاب کردید نظر اطرافیان خود را درباره آن جویا شوید تا از جذابیت و تاثیرگذاری روی آنها اطلاع پیدا کنید.

از پسوند مناسب برای ثبت دامنه استفاده کنید:

کلماتی که انتهای دامین هستند مثل .net  .com t گفته می شود و هر کدوم کاربرد های خاص خودشون دارند. و باید پسوند های مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم. برخی از پسوندها و کاربرد آنها در ادامه آمده است:

  • co : مناسب برای  ارگان ها و شرکتها و تجارتها
  • info : سایتهای خبری و اطلاع رسانی
  • net : سایتهای فنی و زیرساختهای اینترنت
  • org : مناسب برای سازمانهای غیرتجاری و غیرانتفاعی
  • biz : مناسب برای سایتهای تجارت الکترونیکی
  • me : مناسب برای وبلاگ، رزومه و یا سایتهای شخصی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *