هیجان‌ انگیزترین مسابقات اسکی در جهان را کجا تجربه کنیم؟

فرقی نمی‌کند در اسکی به دنبال سرعت باشید یا طی مسافت‌، حتی مهم نیست اگر به فعالیت‌های عجیب علاقه دارید؛ در هر صورت مطمئن باشید در گوشه‌ای از جهان، یک مسابقه اسکی برای سلیقه شما وجود خواهد داشت.

اسکی یکی از ورزش‌های قدیمی و محبوب به خصوص در مناطق سردسیری است. هرچند شاخه‌های جدیدتر این ورزش مانند اسکی روی چمن، امکان اسکی را در مناطق گرمسیر نیز میسر کرده‌اند؛ اما اسکی روی تپه‌های سفید و زمین‌های پوشیده در برف، هنوز بیشترین طرفدار را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل، پیست‌های اسکی همیشه در رقابت با یکدیگر هستند و با برگزاری مسابقاتی متفاوت، در جذب مشتریان با سلایق متفاوت و حتی گاه عجیب می‌کوشند.

مسابقه دوچرخه‌سواری در کوهستان برفی‌‌

دوچرخه‌سواری از ارتفاع ۳۵۰۰ متری در دامنه‌ی برفی کوه تا ارتفاع ۱۸۰۰متری، سخت و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد؛ اما این مسیر برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای که هر آوریل در سیس فا سوئیس جمع‌ می‌شوند، چندان مشکل نیست.

این مسابقه در سراشیبی تند کوه برفی و در ارتفاعات بالا صورت می‌گیرد و از آنجا که ساعت شروع آن ۷:۱۵ صبح است، مطمئنا زمین‌های برفی تا حدی یخ‌زده نیز خواهند بود.

در سیس فا سوئیس

اگر دوست دارید به تماشای این دوچرخه‌سواری مهیج بروید، حتما باید صبح زود در محل حاضر باشید؛ چراکه دوچرخه‌سواران بعد از شروع مسابقه، در عرض ۸ دقیقه به انتهای مسیر خواهند رسید.

مسابقات های فایو در وربیر

عقل و احتیاط را کنار بگذارید و پیش به سوی مسابقات وربیر در سوئیس بروید!

مسابقات وربیر با فعالیت‌های گوناگون، آوریل هر سال برگزار می‌شود و ورود به آن برای عموم آزاد است. حتی آماتور‌ها می‌توانند وارد گود شوند و رو در روی حرفه‌ای‌ها برای پیروزی مبارزه کنند.

مسابقات های فایو در ۴ رشته برگزار می‌شود: اسکی مارپیچ بزرگ، اسکی سرعت، اسکی کراس و اسکی روی آب که در طول استخری کوچک صورت می‌پذیرد و شرط پیروزی در آن، خیس نشدن است.

های فایو در وربیر

وربیر با پخش موسیقی، انواع دی‌جی و جشن‌های همگانی، محیطی شاداب‌ را برای مهمانان خود خلق می‌کند و شما هر شب می‌توانید از باربیکیو در فضای باز لذت ببرید.

مسابقه اشنیتاگ

هرچند واژه‌ی اشنیتاگ به معنای روز برفی، یک واژه‌ی آلمانی است؛ اما این واژه نام فستیوالی سالانه است که در اسنوماس کلرادو، آوریل هر سال برگزار می‌شود.

اگر نترس و شوخ‌طبع هستید و روحیه‌ی تیمی دارید، حتما در اشنیتاگ شرکت کنید. در این مسابقه، شما همراه با ۳ نفر دیگر، وسیله‌ای سفینه مانند، می‌سازید تا با آن از سراشیبی برفی سر بخورید، و سپس با شناور ماندن در برکه‌ی آب، به خشکی برسید.

فستیوال اشنیتاگ

هر تیم باید تم مخصوص خود را داشته باشد و پیش از سر خوردن بر روی برف، نمایشی کوتاه را اجرا کند!

مسابقه جهانی پوند اسکیمینگ

اسپرینگ بک تو ویل، نام مراسم اختتامیه مسابقات فصلی است که از مارس تا آوریل، در ریزورت کلرادو برگزار می‌شود. این اختتامیه، علاوه بر موسیقی زنده و جشن‌های همگانی، شامل مسابقه جهانی پوند اسکمینگ است.

مسابقه جهانی پوند اسکیمینگ

پوند اسکیمینگ در روز ۱۵ آوریل و روز پایانی اختتامیه برگزار می‌شود و تعدادی از بهترین اسکی‌بازان و موج‌سواران جهان در آن حضور دارند. شرکت‌کنندگان با پوشش‌هایی متفاوت و خاص، از روی آب و یخ سر می‌خورند و بدون سقوط، خود را به سمت دیگر می‌رسانند. تعدادی از بهترین داوران در این مسابقات حضور دارند تا بر اساس مسافت طی شده، خلاقیت و سبک شرکت‌کننده و همچنین میزان خیس‌شدگی، شرکت‌کنندگان را قضاوت و بر اساس بیشترین امتیاز، برنده را اعلام کنند.

مسابقه اسکارمانگا روپد

در این مسابقه، اسکی با طناب انجام می‌شود. اسکی‌بازان با وصل کردن طناب به همدیگر، به صورت گروه‌هایی دو نفره در‌می‌آیند و با هم حرکت می‌کنند! این کار در عین شادی و هیجان، برای برخی بسیار ترسناک به نظر می‌رسد.

پیست اسکارمانگا روپد

این مسابقه هر ساله، در روز اول ژانویه در ریزورت مورن سوئیس برگزار می‌شود و سابقه آن به سال ۱۹۲۵ برمی‌گردد. برگزارکننده‌ی این مسابقه قندهار اسکی کلاب است.

برای برنده شدن در این مسابقه، علاوه بر سرعت هر دو نفر، سبک لباس نیز اهمیت دارد.

مسابقه وایت رینگ

مسابقه‌ وایت رینگ، در اتریش،  با مسیر ۲۲ کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین مسیرها را در جهان به خود اختصاص داده است. این مسابقه هر سال با بیش از ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده، اعم از آماتور و حرفه‌ای، در ژانویه برگزار می‌شود و همزمان شامل اسکی دانهیل و تعدادی سربالایی‌ است. خط شروع و پایان وایت رینگ در ریزورت لچ قرار دارد و بقیه مسیر از زورس، زوگ و اوبرلچ عبور می‌کند.

هیجان انگیزترین مسابقات اسکی

اگر به شرکت در مسابقه یا تماشای آن علاقه ندارید، ما شب‌های روشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، شب‌هایی سرشار از نور، موسیقی و جشن در کلاب‌های لچ و زورس.

مسابقه اینفرنو

اینفرنو برای اولین بار با گروهی از اسکی‌بازان نترس انگلیسی، در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و اکنون به بزرگترین مسابقه اسکی برای آماتورها تبدیل شده است. این مسابقه در مورن سوئیس برگزار می‌شود و هر ژانویه، بیش از ۱۸۰۰ مسابقه‌دهنده به اینفرنو می‌روند تا در مسیر ۱۴٫۹ کیلومتری از شیلتورن تا لاوتربرونن، به رقابت با یکدیگر بپردازند.

هرچند اسکی دانهیل، اصلی‌ترین فعالیت در اینفرنو محسوب می‌شود؛ اما مسابقات کراس کانتری، اسکی مارپیچ بزرگ و اسکی تیمی نیز در این پیست برقرار است.

پیست اینفرنو

این مسابقات با رژه، موسیقی، لباس‌های مخصوص و شیطان آتشین همراه است!

مسابقه بار استول

اگر از اسکی با تخته‌های متداول یا چوب‌های اسکی خسته شدید، حتما به مسابقه بار استول سر بزنید! در این مسابقه، شرکت‌کنندگان با سوار کردن صندلی بر روی چوب اسکی، در سراشیبی‌ برفی به سمت پایین سر می‌خورند.

پیست‌ بار استول

مسابقه بار استول از سال ۱۹۷۸، به عنوان بخشی از فستیوال کابین فیور دیز، در خیابان اصلی مارتین سیتی مونتانا برگزار می‌شود. رقابت‌کنندگان می‌توانند به جای صندلی، از بشکه‌های فلزی شیر، بشکه‌های چوبی آب و هر وسیله‌ی دیگری استفاده کنند.

مسابقه واسالوپت

واساپولت با ۱۵۸۰۰ رقابت‌کننده، بزرگترین مسابقه اسکی کانتری کراس در جهان است. مسیر ۹۰ کیلومتری واساپولت در کشور سوئد، از سالن آغاز و در مورا تمام می‌شود.

واسالوپت

در هفته‌های بین فوریه و مارچ، علاوه بر کانتری کراس، فعالیت‌های متعدد دیگری از جمله اسکی گروهی، اسکی در مسافت‌ کوتاه و اسکی ترکیبی کانتری کراس در واساپولت صورت می‌پذیرد.

چالش آلپاین

اگر به دنبال آزمودن استقامت خود هستید، در این چالش شرکت کنید.

چالش آلپاین

این چالش ژانویه‌ی هر سال، با کمک خیریه‌ی اسنو کمپ برگزار می‌شود و پول‌های حاصل از آن، برای کمک به جوانان در زمینه‌ی ورزش‌های زمستانی به کار می‌رود. در این مسابقه که به صورت گروهی انجام می‌شود، شرکت‌کنندگان باید مسیرهایی در جهت‌های متفاوت را در منطقه‌ی پورتو دو سولیل واقع در فرانسه و سوئیس، طی کنند. هر گروهی که در زمان مشخص، مسافت بیشتری را طی کند، برنده اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *