ورزشگاه یکاترینبورگ : میزبان مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

ورزشگاه یکاترینبورگ واقع در شهر یکاترینبورگ میزبان چهار بازی اول گروه‌های A، C، H و F  در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود.

برخی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸، در شهر یکاترینبورگ برگزار می‌شود و کسانی که در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت می‌کنند، از این شهر بازدید خواهند کرد. ورزشگاه یکاترینبورگ یکی از ورزشگاه‌هایی است که بازی‌های جام جهانی در آن برگزار می‌شود.

ورزشگاه یکاترینبورگ در شهر یکاترینبورگ تنها استادیومی است که در قسمت آسیایی روسیه قرار دارد و در جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده می‌شود. این ورزشگاه پس از صرف هزینه‌های زیاد برای بازسازی توانست به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی معرفی شود.

نمای بیرونی ورزشگاه اکاترینبورگ

اطلاعات کلیدی

  • باشگاه: اف سی اورال (FC Ural)
  • زمان بازگشایی: سال ۱۹۵۷
  • ظرفیت: ۴۵,۰۰۰ صندلی

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ورزشگاه یکاترینبورگ که امروزه هم با نام استادیوم مرکزی شناخته می‌شود، بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ میلادی ساخته شده است. این ورزشگاه در ابتدا به عنوان یک استادیوم چند منظوره مورد بهره‌بردای قرار گرفت و ورزش‌هایی نظیر دو میدانی و اسکی روی یخ نیز در آن انجام می‌شدند.

این ورزشگاه با ظرفیت ۲۷,۰۰۰ نفر به مدت چند دهه مورد استفاده قرار گرفت؛ اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی، برنامه‌ی گسترده‌ای برای بازسازی و تعمیرات این ورزشگاه مطرح شد. کارهای مربوط به بازسازی این ورزشگاه در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۱، پس از چندین ماه تأخیر، به پایان رسید. به این ترتیب استادیوم چند منظوره‌ی یکاترینبورگ با ظرفیت و امکانات قبلی دوباره شروع به فعالیت کرد.

هم‌زمان با بازگشایی ورزشگاه یکاترینبورگ، روسیه برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد؛ کمی بعد در سال ۲۰۱۲ شهر یکاترینبورگ به عنوان یکی از شهرهای میزبان مسابقات انتخاب و تأیید شد.

ورزشگاه اکاترینبورگ در حال بازسازی

متأسفانه استادیوم مرکزی تازه بازسازی شده، با استانداردهای فیفا مطابقت نداشت و بنابراین برنامه‌ی بازسازی دوباره‌ی این ورزشگاه در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این برنامه، نمای خارجی ورزشگاه باید بدون تغییر باقی می‌ماند، اما فضای داخلی ورزشگاه باید به‌طور کامل بازسازی می‌شد و ظرفیت آن نیز به ۴۵,۰۰۰ صندلی افزایش می‌یافت.

انجام این پروژه مدت زمان زیادی طول کشید و حتی شک و تردیدهایی درباره‌ی وضعیت این شهر برای میزبانی جام جهانی ایجاد شد؛ اما در نهایت در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی این ورزشگاه تکمیل شد.

ورزشگاه تازه بازسازی شده و جدید یکاترینبورگ در تاریخ اول آوریل سال ۲۰۱۸ هم‌زمان با یک بازی از لیگ بین اف‌سی اورال و روبن کازان، با ظرفیت محدود ۲۰,۰۰۰ نفر، دوباره بازگشایی شد.

نمای داخلی ورزشگاه اکاترینبورگ

ورزشگاه یکاترینبورگ در طول جام جهانی ۲۰۱۸ میزبان چهار بازی اول گروهی خواهد بود. پس از جام جهانی نیز با حذف صندلی‌های موقت تعبیه شده در پشت دروازه‌ها، ظرفیت آن به ۳۵,۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

راه‌های دسترسی به ورزشگاه یکاترینبورگ

ورزشگاه یکاترینبورگ در شهر یکاترینبورگ مرکزی و در شرق مرکز شهر واقع شده است و پیاده‌روی از میدان اصلی تا ورزشگاه حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

ایستگاه اصلی قطار یکاترینبورگ در شمال مرکز شهر قرار دارد و کمی از ورزشگاه دور است. فاصله‌ی این مسیر حدود ۴ کیلومتر یا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی است.

ترامواهای ۳، ۵، ۷، ۲۱، ۲۳، ۲۷ و ۳۲ همگی به میدان Kommunarov متصل می‌شوند که به ورزشگاه نزدیک است و پیاده‌روی کوتاهی دارد.

آدرس ورزشگاه: ul. Repina, Yekaterinburg, 620028

خوردن، نوشیدن و خواب در نزدیکی ورزشگاه یکاترینبورگ

ورزشگاه یکاترینبورگ در محله‌ای شلوغ قرار دارد. این محله ترکیبی از بافت مسکونی و اداری است. چند کافه و رستوران محلی در اطراف استادیوم و در مرکز شهر وجود دارند، اما انتخاب‌های محدودی هستند. شما می‌توانید پس از ۵ دقیقه پیاده‌روی، به فروشگاه‌های مواد غذایی در خیابان Malysheva برسید و مواد لازم برای تهیه‌ی یک غذای سریع را فراهم کنید.

هتل گورو

پیاده‌روی در مرکز شهر ۳۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و با عبور از شرق خیابان مالیشوا، انتخاب‌های زیادی برای کافه یا رستوران خواهید داشت. اکثر رستوران‌های مدرن در بخش شرقی و در اطراف خیابان‌های مالیشوا و لنین قرار دارند.

هتل‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای بسیاری در اطراف ورزشگاه یکاترینبورگ هستند. فاصله‌ی اکثر این هتل‌ها تا ورزشگاه تنها چند دقیقه پیاده‌روی است. این هتل‌ها شامل هتل گورو، هتل وش و هتل ارزان‌قیمت هاستل چمپیون می‌شود.

هتل دابل تری

با این حال، اگر قصد دارید در نزدیکی مرکز شهر یکاترینبورگ مستقر شوید، شاید هتل‌های امرالد، دابل‌تری یکاترینبورگ و الیمپ را ترجیح دهید. همه‌ی این هتل‌ها تا ورزشگاه حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی دارند و به مرکز شهر نیز نزدیک هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *