پروتز آرنج چیست؟ عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساخت پروتز آرنج چیست؟

پروتز آرنج

پروتز آرنج

ساخت پروتز بالای آرنج برای کسانی انجام می شود که دست خود را از بالای آرنج از دست داده اند. از آنجایی که دست ها نقش مهم و اساسی در انجام فعالیت های روزانه مان دارند، هر نقصی که در این قسمت از بدن ایجاد می شود، زندگی ما را با مشکلات زیادی مواجه می کند و کیفیت آن را به شدت کاهش می دهد.

یکی از بهترین جایگزین ها برای دست قطع شده از ناحیه آرنج، پروتز مخصوص آرنج است. اگر نمی دانید پروتز آرنج چیست و قیمت آن چقدر است، در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی این پروتز، یک کلینیک ارتوپد فنی معتبر برای ساخت این نوع پروتز بهتان معرفی کنیم.

پروتز آرنج چیست؟ آنچه لازم است در مورد این نوع پروتز بدانید

کسانی که دستشان از آرنج قطع شده است، به یکی از انواع پروتز آرنج نیاز دارند. این پروتز یک اندام مصنوعی است و با توجه به توصیه و تصمیم پزشک ساخته می شود. پروتز آرنج انواع و اقسام متفاوت دارد و جای خالی عضو قطع شده را به خوبی پر می کند. از آنجایی که بیماران نیازهای متفاوتی دارند، ساخت پروتز بالای آرنج نیز باید حفظ همین تنوع صورت گیرد. به گزارش خبرگزاری های فارس، ایلنا و مشرق، کلینیک ارتوپد فنی پایار یکی از معتبرترین و توانمندترین کلینیک های فنی در کشور است و به دلیل تجربه و مهارتی که پزشکان و متخصصان آن دارند، به نیاز طیف وسیعی از افراد پاسخ می دهد.

موضوع مهمی که خوب است در مورد پروتز آرنج و مفصل آرنج ذکر شود، تفاوت بین آنهاست. برخی افراد تصور می کنند پروتز آرنج همان مفصل آرنج است. برای افزایش اطلاعات کسانی که نمی دانند این دو ابزار با هم تفاوت دارند، باید بگوییم پروتز آرنج مخصوص کسانی است که دستشان از آرنج قطع شده است. این پروتز به صورت خارجی نصب می شود و قادر است وظایفی که قبلا انجام آنها به عهده آرنج طبیعی دست بود، انجام دهد.

با مفهوم پروتز آرنج آشنا شدیم و حال، خوب است در مورد مفصل آرنج نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. مفصل آرنج، یک ابزار پزشکی است و داخل آرنج نصب می شود. کسی که از بیرون به دست فرد نگاه می کند نمی تواند متوجه شود که او مفصل آرنج خود را تعویض کرده است. زمانی که مفصل آرنج با مشکل مواجه می شود و هیچ راهی برای درمان آن وجود دارد، پزشک تعویض آن را توصیه می کند. پس، پروتز آرنج یک اندام مصنوعی است و ظاهر آن بسیار شبیه به ظاهر دست است و مفصل آرنج، یک ابزار پزشکی است و در داخل آرنج دست قرار داده می شود.

پروتز آرنج

پروتز آرنج

آیا می دانید کدام عوامل، بیشترین تاثیر را بر قیمت پروتز زیر آرنج دارند؟

وقتی به یک کلینیک ارتوپد فنی مراجعه کرده و درخواست ساخت پروتز بالای آرنج را مطرح می کنید، قیمت های متفاوتی به شما ارائه می کنند. اگر قیمت یک پروتز بالاست، حتما برای آن دلیل منطقی وجود دارد و اگر قیمت آن کم است، باز هم دلیلی برای این پایین بودن قیمت می توان عنوان کرد. نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، مهم ترین و تاثیرگذارترین پارامترها بر قیمت پروتز زیر آرنج هستند:

۱- نوع پروتز

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع پروتز آرنج، نوع پروتز است. بین پروتزهای موجود، دو نوع پروتز از مقبولیت زیادی برخوردار است. یکی از این دو نوع، پروتز معمولی است. پروتز معمولی در مقایسه با ساختاری که برای آن تعریف کرده اند، عملکرد خوبی دارد و سبک است. پروتزهای معمولی در دو نوع اصطکاکی و مکانیکی قابلیت ساخت دارند.

نوع دیگر پروتز مخصوص آرنج، پروتز الکترونیکی است. این نوع اندام مصنوعی در مقایسه با سایر پروتزها وزن بالاتری دارد و عملکرد خوبی از آنها انتظار می رود.

عاملی که کمک می کند شما تکلیف خود را در رابطه با تهیه یک نوع از پروتز بدانید، بودجه ای است که برای این موضوع در نظر گرفته اید. هر قدر توان مالی تان بالاتر باشد، می توانید پروتز پیشرفته تری تهیه و نصب کنید.

پروتز آرنج

پروتز آرنج

۲- وسعت اندام قطع شده

قیمت پروتز زیر آرنج از قیمت پروتزهای مخصوص بالای آرنج مناسب تر تمام می شود و این به دلیل کمتر بودن وسعت اندام قطع شده است؛ البته این موضوع همیشه صادق نیست و خیلی عوامل دیگر در این بین دخالت دارند.

۳- نوع متریال به کار برده شده در ساخت پروتز

امروزه به مدد و خلاقیتی که فعالان حوزه ساخت پروتز از خود نشان داده اند، متریال های متفاوتی برای ساخت اندام مصنوعی به کار برده می شود. به یاد داشته باشید، هر قدر متریال به کار برده شده در ساخت پروتز مدرن تر و نوین تر باشد، قیمت افزایش پیدا می کند.

کلام آخر و یک پیشنهاد استثنایی

دعا و آرزوی همیشگی ما برای شما، زندگی در نهایت سلامتی است، اما از آنجایی که حادثه و یا بیماری خبر نمی کند، توصیه می کنیم اگر خدای ناکرده دستتان از ناحیه زیر آرنج قطع شد، حتما برای ساخت پروتز، یک کلینیک ارتوپد فنی معتبر و مطرح، مانند کلینیک پایار را انتخاب کنید. کارشناسان ما در کلینیک ارتوپدی فنی پایار از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات زندگی تان در روزهای بعد از قطع عضو، فروگذار نخواهند کرد. ما عاشقانه دوستتان داریم و همه سعی خود را می کنیم تا زندگی روی خوشش را به شما نشان دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *