چطور بصورت دستی سرعت سایت وردپرس خود را بالا ببریم؟

قصد دارم باهم به بررسی و علت کم و کند شدن سرعت سایت صفحات وب و روش بهینه کردن آنها بپردازیم. کند شدن صفحات سایت دلایل زیادی دارد که همه ی موارد را اینجا با هم بررسی می کنیم.

اپتیمایت و بهینه سازی تصاویر و کم شدن حجم آنها

خود وردپرس تا حدودی حجم تصاویر را بعد از آپلود کم می کند ولی گاهی لازم است قبل از آپلود تصاویر، حجم عکس های را در فتوشاپ یا دیگر نرم افزارهای فشرده سازی عکس، کم کرد.

حذف کد های اضافهHTML

بعضی وقت ها به علت کدهای فراوان در صفحات سایت حجم آن صفحه را خیلی بالا برده اید که یا خود قالب استاندارد نیست یا از سی اس اس این لاین زیادی استفاده شده است و یا از پاراگراف ها و متن های زیادی استفاده شده است به طور مثال نظرات کاربرات باید در چند صفحه قرار بگیرد نه اینکه همه ی کامنت ها در همان صفحه صف بکشند!

 

کم کردن حجم فایل های JS و CSS

برای کم کردن حجم این فایل ها معمولا تمام فاصله ها را حذف می کنند تا حجم فایل CSS و JS کم شود حتی با استفاده از دو سایت مخصوص اینکار شما می توانید تک تک فایل های پر حجمتان را با این روش بهینه کنید.

سایت jsmini.com

حذف سرورهای بارگذاری فایل

گاهی وقت ها بخاطر نصب بعضی افزونه ها یا قالب ها، که بصورت مخفی درون آنها جا داده شده اند، کار آنالیز و ارسال آمار برای خود یا ارسال اطلاعات برای صاحبان افزونه یا پوسته را انجام میدهند و برای جلوگیری کم کردن سرعت سایت فقط باید این سایت ها را درون آنها پیدا کنید و از ارسال اطلاعات آنها جلوگیری کنید، به این صورت سرعت سایت شما افزایش می یابد و سرورهای مزاحم لود نمی شوند.

فعال کردن کش وردپرس

شما با اضافه کردن کد سسسس در فایل wp-config.php در روت هاست خود کش وردپرس را فعال خواهید کرد و باعث می شود صفحات سایت شما کش شوند و سرعت لود صفحات را خیلی بالا برد.

 

حذف اسکریپت های اضافه سایت

یکی از دلایل مخفی و رایج کند شدن لود سایت، اسکریپن های اضافه هستند و بهترین راه شکاف های سایت شماست! خیلی از اسکریپت ها یا افزونه های کم مصرف را می توانیم غیر فعال کنیم و یا کدهای خود را بررسی نموده و اسکریپت های اضافه که در تگ head شما هستند و یا در فوتر ،را باید حذف کرد. اسکریپت ها معمولا با پسوند js هستند یادتان باشد که اگر تخصص کامل ندارید، به این فایلها دست نزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *