چگونه برند غذای سگ خود را عوض کنیم؟

سگ ها موجوداتی هستند که به غذای خود عادت می کنند و تغییر سریع رژیم غذایی میتواند سلامتی سگ را به خطر بیاندازد و مطمئناً شما نمی‌خواهید سلامت سگ را به خطر بیندازید در حالی که فقط سعی می‌کنید با رژیم غذایی جدید برای سگ مفید باشید.

مثلا با افزایش سن، تغییر غذای سگ بزرگسال به سالمند ضروری می شود. تنها راه حل پیش روی شما این است که حیوان خانگی را تا حد امکان به یک رژیم غذایی جدید تغییر دهید بدون اینکه باعث مشکلات سلامتی بیشتر شود. پت شاپ انیمال کده به شما کمک میکند که برند غذای مناسبی انتخاب کنید.

هنگام تعویض غذای سگ، بدون اینکه سگ شما با علائم گوارشی مانند استفراغ، بی اشتهایی یا اسهال مواجه شود، باید جابجایی غذا را انجام دهید.

 

غذای سگ

باید به دنبال دستور غذایی مشابه برای سگ باشید: فرمول مشابهی را بردارید و فهرست مواد تشکیل دهنده را مرور کنید. رژیم غذایی بدون غلات یا رژیم کم گلوتن برای سگ ها بهترین است.

از آلرژی های شناخته شده در سگ خود مطمئن شوید و بسته های کوچک یا نمونه های غذای سگ را با منابع پروتئینی مختلف امتحان کنید، اما سعی کنید نسبت ها و درصدهای پروتئین، فیبر و چربی مشابهی در ترکیب داشته باشید.

سگ خانگی را به تدریج با غذای جدیدش آشنا کنید: آشنایی تدریجی سگ با غذای جدید باعث پذیرش بیشتر آن می شود.

سگ

سگ خانگی

 

روز ۱ – بخش بسیار کمی از غذای جدید را ارائه دهید و به دادن غذای قدیمی که باید ۷۵ درصد از کل رژیم غذایی را تشکیل دهد، ادامه دهید.

روز ۲ – سهم غذای جدید را ۵ درصد افزایش دهید و درصد غذای قدیمی را ۵ درصد کاهش دهید.

روز ۳ – رژیم غذایی روزانه سگ ها باید ۶۰ درصد غذای اصلی و ۴۰ درصد غذای جدید باشد.

روز ۴ – به مقدار مساوی از غذای سگ قدیمی و جدید را برای یک روز تغذیه کنید.

روز ۵ – درصد برند مواد غذایی قدیمی را روی ۴۰ درصد نگه دارید، در حالی که غذای جدید باید ۶۰ درصد باشد.

روز ششم – باید فقط ۲۵ درصد غذای قدیمی و ۷۵ درصد غذای جدید به سگ داده شود.

روز ۷ – اگر سگ شما رژیم غذایی جدید خود را به خوبی می پذیرد و مشکلات گوارشی ندارد، روز هفتم باید کاملا غذای جدید باشد. در این مرحله می توانید غذای قدیمی را به طور کامل قطع کنید. اما در هر زمان سگ دچار اختلال گوارشی شد یا غذای جدید را رد کرد با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

گاهی اوقات سگ ها در مورد پذیرش غذای جدید بسیار محتاط عمل می کنند، به خصوص در اولین باری که شما آن را ارائه می دهید. در صورتی که آن را نخورد، آن را بردارید و چیزی در این بین از جمله خوراکی یا تشویقی ندهید تا اینکه بعد از حدود ۶ ساعت دوباره غذای جدید را ارائه دهید. این زمان باعث می شود سگ شما کمی احساس گرسنگی کند.

تغییرات مکرر رژیم غذایی توصیه نمی شود: وسوسه نشوید که سگ خود را به یک برند غذایی جدید تغییر دهید، فقط به دلیل برخی تخفیف های فصلی که روی آن ارائه می شود. تا زمانی که هیچ دلیل معتبری شما یا دامپزشک را مجبور به تغییر در نظر نگرفته باشد، باید یک غذای با کیفیت برتر که برای نوع نژاد و سن سگ مناسب باشد، به حیوان خانگی داده شود. میکروارگانیسم های سالم روده وجود دارند که در دستگاه گوارش حیوان زندگی می کنند و به فرآیند گوارش و آلرژی سگ شما کمک می کنند. اگر مرتب رژیم غذایی سگ خود را تغییر دهید، در نهایت بر فلور روده تأثیر منفی می‌گذارید و همچنین احتمال ابتلای سگ به آلرژی غذایی را افزایش می‌دهید.

سگ

غذای سگ

ناگفته نماند که هر تغییری که می خواهید در رژیم غذایی سگ خود ایجاد کنید باید پس از مشورت با دامپزشک انجام شود. دامپزشک هر حیوان صلاحیت بیشتری در مورد تصمیم گیری برای رژیم غذایی مناسب سگ شما دارد. پزشک می‌تواند غذا و موادی را انتخاب کند که با سابقه پزشکی سگ موافق یا مخالف باشد.

مطالب مرتبط

۳ دیدگاه‌

  1. kiyan گفت:

    ممنون بابت راهنماییتون

  2. فرشاد گفت:

    سگ تا بفهمه دوستش داری ، تا آخر عمرش وفادار میمونه. چقدر این موجود جذاب و دوست داشتنیه …

  3. h.o گفت:

    چقدر مفید و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *