چگونه کنترل ایکس‌باکس وان را به پی‌سی متصل کنیم؟

کنترل ایکس‌باکس وان

اگر جز آن دسته کسانی هستید که علاقه دارند کنترل ایکس‌باکس وان خود را به پی‌سی متصل کنند، ما برای شما سه روش مختلف برای اینکار آماده‌ کرده‌ایم.

با اینکه کیبورد و پی‌سی برای بسیاری از بازی‌ها مناسب است و پی‌سی‌بازان با این دو وسیله تقریبا همه کارهای خود را انجام می‌دهند ولی برای بعضی بازی‌ها مثل عناوینی مبارزه‌ای و ورزشی، استفاده از کنترل بسیار آسان‌تر است و در این میان اتصال کنترل ایکس‌باکس وان به پی‌سی بسیار آسان‌تر از کنترل پلی‌استیشن ۴ است.

این سه آموزش را در زیر می‌توانید مطالعه کنید:

  • راه حل اول: استفاده از کابل USB. به راحتی یک کابل میکرو USB را به کنترل ایکس‌باکس وان و پی‌سی متصل کنید. اگر ویندوز ۱۰ دارید، پی‌سی شما به سرعت کنترل را شناسایی خواهد کرد. اگر ویدندوز ۸٫۱ یا ۷ دارید، سیستم به صورت خودکار درایور آن را دانلود می‌کند و کنترل شما طی چند دقیقه برای استفاده آماده خواهد بود.
  • راه حل دوم: استفاده از آداپتورهای بی‌سیم. مایکروسافت برای یک سری از سیستم‌های خاص، یک ویژگی خاص به نام Xbox Wireless دارد. با این وجود به احتمال زیاد سیستم شما از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. اگر علاقه دارید که از کنترل به صورت بی‌سیم استفاده کنید باید یک آداپتور بی‌سیم خریداری کنید. بعد از اتصال آداپتور بی‌سیم به پی‌سی، ویندوز نیز به صورت خودکار درایور را دانلود می‌کند و با فشار دادن دکمه آداپتور باعث روشن شدن و وصل شدن کنترل به پی‌سی می‌شود.
  • راه حل سوم: استفاده از بلوتوث. شما از این روش تنها در ویندوز ۱۰ می‌توانید استفاده کنید و باید یکی از مدل‌های جدید این کنترل را داشته باشید. شما از مسیر Settings > Devices > Bluetooth & other devices می‌توانید بلوتوث را روشن کنید. سپس دکمه Bind را برای چند ثانیه فشار دهید تا کنترل و پی‌سی به هم متصل شوند.

باید در انتها به شما تذکر دهیم که پس از وصل کردن کنترل ایکس‌باکس وان به پی‌سی، باید موقع استفاده دوباره از آن بر روی کنسول، همسان‌سازی انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *