کراتین سرد؛ روش پرطرفدار احیا و ترمیم موها

زیبایی

کراتین سرد چیست؟ دلایل استفاده از کراتین سرد

کراتین سرد یکی از روشهای پرطرفدار احیا و ترمیم موها است و از آنجا که نیازی به اتوکشی ندارد میتوانید در خودتان در خانه از این روش استفاده کنید.

کراتین پروتئین طبیعی مو است که عامل اصلی نرمی و استحکام ساقه مو است. اگر موهایتان فر یا وز شده است به این معنی است که با آسیب کراتین و کمبود کراتین مو روبرو هستید.

 

کراتین سرد چیست؟

کراتین سرد بدون اتوکشی یکی از موثرترین روش های احیا و ترمیم مو است که تاثیر فوق العاده ای دارد و به سرعت موها را احیا میکند و باعث شادابی موها می شود.

اگر از رنگ مو و دکلره زیاد استفاده می کنید ، کراتین موهایتان از بین رفته است بنابراین با مواد کراتین سرد میتوانید دوباره کراتین مو را جایگزین نمایید. از آنجا که در این روش نیازی به اتوکشی مو ندارید میتوانید بدون مراجعه به آرایشگاه این کار را انجام دهید.

 

بسته به میزان بلند و مقدار آسیب دیدگی موها ، مواد کراتین باید تا ۲ ساعت روی موها باقی بماند.

از آنجا که در روش های قبل کراتینه کردن موها با استفاده از اتوی مو با حرارت بالا کراتین را به عمق موها می رسانند و صدمات جبران ناپذیری به کوتیکول مو می رسد ، روش کراتین سرد موها به سرعت طرفداران بسیار زیادی پید کرده است.

 

در این روش دیگر از سبک تهاجمی استفاده از اتوی مو استفاده نمی شود و از حرارت ملایم سشوار به همراه مکث مواد کراتین روی موها استفاده می شود.

مواد کراتینن سرد اغلب بدون مواد آسیب زائد فرمالدئید بوده و گیاهی هستند .

 

تفاوت کراتین سرد مو و کراتین گرم

برای جایگزین کردن کراتین از دست رفته موها از دو روش استفاده می شود.

 

کراتین گرم مو : زمانی که میخواهید موهایی صاف داشته باشید و موهایتان را احیا کنید از کراتین گرم مو استفاده می شود که مراحل انجام ان حتما باید در آرایشگاه انجام شود چرا که مهم ترین مرحله برای صافی موها ، اتوکشی مو است که نمیتوانید خودتان این کار را به خوبی انجام دهید.

 

کراتین سرد مو : کراتین سرد بدون اتوکشی است و زمانی که هدف صرفا ترمیم موها باشد و از آنجا که نیازی به اتوکشی مو ندارید به راحتی میتوانید در خانه ، انجام دهید. توجه داشته باشید که کراتین سرد موها را صاف نمیکند.

 

مزایای استفاده از کراتین سرد مو

– تثبیت رنگ موها به خصوص رنگهای گرم و رنگ های خانواده قرمز

– حالت پذیری بهتر موها

– آبرسانی موها

– پیشگیری از ریز مو

– درمان وزی موها و نرم شدن آن ها حتی برای موهایی که دکلره و رنگ نشده اند.

– بازگرداندن ویتامین ها و کراتین از دست رفته

– تامین ویتامین های مورد نیاز مو

– آبرسانی به موها

– هزینه کم

ترمیم موهای آسیب دیده

– نیازی به اتوکشی ندارد بنابراین آسیب کمتری به موها می زند.

 

روش انجام کراتین سرد مو

برای انجام کراتین سرد بدون اتوکشی باید موها را با شامپوی مخصوص کراتین بشویید تا کاملا تمیز شوند و پولک های موجود در کوتیکول مو باز شده و موها آماده دریافت مواد تقویتی شوند.

آب اضافه موها را بگیرید و صبر کنید حالت نم دار پیدا کند و مواد کراتین را روی موها بمالید و ماساژ دهید تا به همه نقاط ساقه موها برسد و سپس موها را شانه کشی کنید تا از پخش شدن مواد کراتینه روی موها مطئن شوید.

 

آغشته کردن موها به مواد کراتین را از انتهای ساقه شروع کنید و به سمت ریشه پیش بروید.

یک کلاه پلاستیکی روی موها بگذارید و رویش سشوار بگیرید. بهتر است موها را زیر سشوار کلاهی بگیرید.

۱۵ – ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کراتین به خورد موها برود.

کلاه را از روی سرتان برداید و موها را با باد خنک سشوار استراحت بدهید تا کاملا سرد شوند.

 

سپس موها را با آب سرد بشویید و با حوله آب موها را بگیرید.

سرم تثبیت کننده روی موها بزنید و مساژدهید تا باعث تثبیتمواد کراتینه روی موها شود. سپس با سشوارو براشینگ مناسل موها را خشک کنید و حالت بدهید.

۳ – ۴ روز بعد از کراتین موهایتان را نشویید.

 

کراتینه کردن موها به این روش تا ۳ ماه دوام دارد و بلافاصله بعد از اتمام مراحل کار میتوانید نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

بعد از کراتینه کردن موها بهتر است از شامپو بدون سولفات یا شامپو بچه برای شستشو استفاده کنید و رنگ کردن مجدد موها را برای مدتی به تعویق بیندازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *