کسب درآمد از طریق فروش آهن آلات قراضه

ـ‌آلیاژهای آهن (Ferro-Alloys)
کامیون‌های جمع آوری آهن آلات قراضه که در سطح شهر می‌گردند و نحوه کار سیستم جمع‌آوری و بازیافت فلزات جذاب و رمزآلود است. همیشه به این نکته فکر می‌کنیم که این افراد روزانه چقدر درآمد دارند؟

ارزش واقعی هر کیلو آهن آلات قراضه چه قدر است؟ با این ضایعات فلزی چکار می‌کنند؟ در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم که جواب تمام این سوالات را فراهم کنیم.

مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی بر اساس وزن، این آهن آلات فلزی قراضه را از مشتریان خود خریداری می‌کنند. شما با کامیون پر از آهن آلات قراضه خود وارد مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی می‌شود و در آن‌جا با استفاده از باسکول‌های بزرگ وزن محموله شما تعیین می‌شود.

سپس به مکان تخلیه بار هدایت می‌شوید و در آن‌جا به صورت دستی یا با استفاده از یک دستگاه غول پیکر که به یک آهن‌ربای بزرگ مجهز است بار شما تخلیه می‌شود. بهتر است بار خود را به صورت دستی تخلیه کنید زیرا یک حرکت اشتباه کوچک در دستگاه مکانیکی تخلیه آسیب جبران‌ناپذیری به کامیون یا وسیله باربری شما وارد می‌کند.

بعد از این‌که بار را تخلیه کردید، یک بار دیگر به محل وزن‌کشی رفته و روی باسکول قرار می‌گیرید تا وزن کامیون شما در حالت خالی نیز تعیین شود.

بعد از آن وزن محموله ضایعات فلزی شما مشخص شده و برای شما یک فقره چک صادر می‌شود که از طریق آن می‌توانید پول محموله خود را دریافت کنید. با توجه به ساعت و روزی که به محل جمع آوری ضایعات فلزی مراجعه کرده‌اید، وارد شدن و خارج شدن از این محوطه بین ۵ تا ۴۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

چه نوع فلزاتی در مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی یافت می‌شوند

فلزات آهنی شامل آهن و یا آلیاژهای آهن مانند فولاد ضد زنگ می‌شود. فلزات آهنی بیشترین نوع فلزی است که وارد این مراکز بازیافت فلز می‌شود .

فلزات غیرآهنی شامل آلومینیوم، مس، سرب، قلع، نیکل، تیتانیوم، روی و آلیاژهایی از قبیل برنج می‌شود. قیمت فلزات غیرآهنی از فلزات آهنی بسیار بیشتر است و ارزش جداسازی را دارند.

ارزش آهن آلات قراضه در جاهای مختلف کمی متفاوت است و نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی برای آن در نظر گرفت.

ارزش ضایعات فلزی چه قدر است

ارزش آهن آلات قراضه در جاهای مختلف کمی متفاوت است و نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی برای آن در نظر گرفت. باید توجه داشت که بسیاری از دستگاه‌ها و وسایل فلزی قدیمی از فلزات سنگین‌تر و ضخیم‌تری ساخته شده‌اند و در نتیجه وزن و ارزش آن‌ها نیز بیشتر از وسایل فلزی جدیدتر خواهد بود. باید توجه داشت که در مورد وسایلی مانند یخچال و فریزر باید کمپرسور و گاز فرئون دستگاه قبل از اوراق کردن توسط یک متخصص برداشته شود.

بهترین روش‌ها برای جمع‌آوری آهن آلات قراضه

از یک کامیون بزرگ با درب شیب‌دار استفاده کنید. جمع‌‌آوری آهن آلات قراضه کار سختی است و بزودی کامیون شما پر از قطعات فلزی کثیف خواهد شد. از همه مهم‌تر این‌که باید بدانید که بارگیری وسایل فلزی سنگین کار بسیار سختی است. پس داشتن یک کامیون بزرگ با درب‌ شیب‌دار یا یک سکوی شیب‌دار در این کار بسیار ضروری است.

به مراکز کوچک جمع‌آوری آهن آلات قراضه مراجعه کنید. روزانه افراد مقدار زیادی از خرده فلزات قراضه خود را به صورت رایگان در اختیار مراکز کوچک جمع‌آوری آهن آلات قراضه قرار می‌دهند. پس خیلی سریع دست به کار شوید و به این مراکز مراجعه کنید.

شبکه‌ای از منابع تولید آهن آلات قراضه درست کنید. هر روز به یک مجتمع مسکونی مراجعه کنید و با مسئول تعمیرات این مجتمع ملاقات کنید. شماره تلفن یا کارت تجاری خود را به او داده و از او بخواهید که اگر خواست از دست وسایل فلزی خود خلاص شود با شما تماس بگیرد. اگر می‌خواهید پول خوبی در بیاورید، منابع بالقوه آهن آلات قراضه را شناسایی و با آن‌ها تماس برقرار کنید.

همه چیز را اوراق نکنید. باید توجه داشته باشید که بسیاری از وسایل فلزی ارزشی بیشتر از اوراق شدن دارند و نباید بلافاصله آن‌ها را اوراق کرد. بسیاری از وسایل فلزی را می‌توان با یک تعمیر مختصر به ده برابر قیمت اوراق شده آن فروخت. اگر خود توان تعمیر آن‌ها را ندارید، بهتر است آن‌ها را کنار گذاشته و به کسی دهید که توانایی تعمیرشان را داشته باشد.

مراکز جمع‌آوری آهن آلاتپس از تخلیه محموله فلزات آهنی قراضه مبلغ مورد توافق را بلافاصله به شما پرداخت می‌کنند.

سوالات متداول

مراکز جمع‌آوری آهن آلات قیمت آهن آلات قراضه را چگونه پرداخت می‌کنند؟ پس از تخلیه محموله فلزات آهنی قراضه مبلغ مورد توافق از طریق چک، کارت اعتباری یا به صورت نقدی بلافاصله به شما پرداخت خواهد شد. البته در مورد فلزات غیرآهنی مبلغ مورد توافق بعد از چند روز تاخیر پرداخت می‌شود و این تاخیر برای اطمینان از دزدی نبودن محموله فلزات قراضه اعمال می‌شود.

آیا حتما باید قطعات پلاستیکی و غیرفلزی را از دستگاه‌هایی که قصد اوراق کردن آن‌ها را داریم جدا کنیم؟ خیر لازم نیست. مراکز جمع آوری آهن آلات قراضه می‌دانند که همه دستگاه‌های فلزی دارای درصدی از مواد غیرفلزی هستند و این درصد را در قیمت‌گذاری محموله شما لحاظ خواهند کرد. با این وجود لازم است که قطعات بزرگ چوبی یا سیمانی و دیگر قطعات سنگین غیرفلزی را از بقیه قسمت‌ها جدا کرد. در غیر این صورت این مراکز از پذیرفتن محموله آهن آلات قراضه شما خودداری خواهند کرد.

آیا حتما باید مقدار معینی آهن آلات قراضه را به مراکز جمع آوری تحویل دهیم تا بابت آن‌ها مبلغی پرداخت شود؟ خیر. این مراکز محدودیتی برای حجم آهن آلات قراضه تحویلی ندارند و در هر صورت بر اساس وزن به صاحب محموله پول پرداخت خواهند کرد.

در مورد دستگاه‌های چمن‌زنی و دیگر وسایلی که دارای مخزن سوخت هستند چه باید کرد؟ باید قبل از اوراق کردن این دستگاه‌ها مخزن سوخت آن‌ها را خالی کنید. مخازن روغنی و نفتی را نیز باید قبل از اوراق کردن خالی کرد.

اگرچه اکثر برای امرار معاش آهن آلات قراضه جمع‌آوری نمی‌کنیم، اما می‌توان با جمع کردن خرده فلزات و مراجعه هر چند وقت یک بار به مراکز جمع آوری ضایعات فلزی مقداری درآمد کسب کرد. این مبلغ می‌تواند بخشی از هزینه‌های انرژی مصرفی ما را تامین کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *