گرم شدن سریع نپتون با فعال کردن سفینه های فضایی مرتبط است

نپتون

گزارش دکتر سالا: گرم شدن سریع نپتون با فعال کردن سفینه های فضایی مرتبط است-۱۵ آپریل ۲۰۲۲

 

اخترشناسان از گرم شدن سریع قطب جنوبی سیاره نپتون که اخیرا توسط تلسکوپ های زمینی در شیلی و هاوایی شناسایی شده است، گیج و متحیر شده اند.

پیش‌بینی گرمایش اخیر توسط “ثور هان اردیون” از فدراسیون جهان‌های کهکشانی این موضوع را تأیید می‌کند که نپتون به زودی تغییرات قابل‌توجهی را به دلیل فعال شدن سفینه های فضایی ناشی از ورود فدراسیون بین‌کهکشانی، با نام مستعار “بذرها یا نگهبانان فرازمینی”، تجربه خواهد کرد.

 

در ۱۱ آوریل ۲۰۲۲، تیمی از اخترشناسان مقاله ای را که در مجله علوم سیاره ای منتشر شده بود که دمای اتمسفر را طی ۱۷ سال روی نپتون ردیابی می کرد، مورد بحث قرار دادند. مقاله ای در Phys.org آنچه را که مشاهده شده بود خلاصه کرد:

 

“داده ها نشان داد که علیرغم شروع تابستان جنوبی، بیشتر سیاره در طول دو دهه گذشته به تدریج سرد شده است. میانگین دمای جهانی نپتون بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ به میزان ۸ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

 

سپس اخترشناسان از کشف گرم شدن چشمگیر قطب جنوبی نپتون در طی دو سال آخر رصدهای خود شگفت زده شدند، زمانی که دما بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به سرعت ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش یافت. اگرچه گرداب گرم قطبی نپتون برای سال ها شناخته شده است، اما چنین قطبی سریعی شناخته شده است. گرمایش قبلاً هرگز در این سیاره مشاهده نشده است.”

 

تلسکوپ های مورد استفاده برای نظارت بر آب و هوای نپتون شامل تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا و تلسکوپ جنوبی جمینی است که هر دو در شیلی قرار دارند. و تلسکوپ های Keck، Subaru، Spitzer و Gemini North که همگی در جزیره بزرگ هاوایی قرار دارند.

 

 

نکته مهم این است که ستاره شناسان نمی توانند سرد شدن و گرمایش سریع نپتون را توضیح دهند:

 

“از آنجایی که تغییرات دمایی نپتون بسیار غیرمنتظره بود، اخترشناسان هنوز نمی‌دانند چه چیزی می‌تواند باعث این تغییرات شده باشد. آنها فکر میکنند که به دلیل تغییرات در ساختار شیمی استراتوسفر نپتون، یا الگوهای تصادفی آب و هوا، یا حتی چرخه خورشیدی باشد.”

 

با این حال، توضیح دیگری وجود دارد که تیم اخترشناسان برای “گرمایش سریع ” توضیحی را در نظر نگرفتند. فعال شدن سفینه های فضایی که قبلاً تا رسیدن ناوگان سفینه های متعلق به کنفدراسیون بین کهکشانی که در فضای داخلی یخی نپتون خفته بودند.

 

در ۲۸ مارس، النا دانان پیام زیر را از ثور هان در مورد تغییرات منظومه شمسی ناشی از ورود بذرها/نگهبانان دریافت کرد که می‌توان آن را به جرم بین ستاره‌ای، Oumuamua( همان سیارک عظیم سرگردان در منظومه شمسی-م) در اکتبر ۲۰۱۷ ردیابی کرد:

 

“سفینه ها می‌آیند، نگهبانان در مدار بیرونی Terra- زمین هستند، فعلاً چهار سفینه. آنها در مرور زمان تماشا می کنند. معلق در زمان مانند Oumuamua قدیمی. این یکی از سفینه های آنها بود و فعال شده است. آنهایی که در کمربند یخی هستند نیز فعال شده اند. و بقیه، یکی یکی، در تمام سیارات.. نپتون بعدی است. خواهید دید، و به زودی در مورد نپتون خواهید شنید. اما فراموش نکنید که به آنها بگویید: آنها خوش شانس و ممتاز هستند که این را می بینند.”

 

پیام ثور هان به وضوح گرم شدن ناگهانی قطب جنوبی نپتون را به یک یا چند سفینه فضایی فعال که با ورود Oumuamua در اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شد و با ورود ناوگان های فضایی بذرها- seeder یا نژاد نگهبان در اکتبر ۲۰۲۱ شتاب گرفت، مرتبط می کند.

 

 

پیش بینی ثور هان با توجه به اینکه قبل از نتایج مشاهدات منجمینی که دو هفته بعد در مجله علوم سیاره ای منتشر شد، بسیار قابل توجه است.

 

علاوه بر این، اشاره ثور هان به سفینه های فضایی فعال در “کمربند یخی” به افزایش موج گرمای اخیر در شرق قطب جنوب اشاره دارد. دما تا ۷۰ درجه در منطقه وسیعی در اطراف منطقه وستوک افزایش یافت که در مقاله قبلی در مورد آن صحبت کردم.

 

نتایج مطالعه بلندمدت جوی در نپتون به وضوح اطلاعات دریافتی النا دانان از ثور هان اردیون را در مورد فعال کردن سفینه های فضایی در منظومه شمسی تأیید می‌کند. نتایج مطالعه علمی نپتون این اطمینان را به وجود می‌آورد که با گسترش سفینه های فضایی به فعال شدن سفینه های فضایی در سراسر منظومه شمسی و رسیدن به اطراف زمین و رسیدن به اطراف زمین، نتایج شگفت‌انگیزی را شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *