گزارش های مشاهده یوفو در دوران پاندمی کرونا دو برابر شدند

برخورد ذوالقرنین با UFO

UFO

بررسی‌ها نشان داده که گزارش های مشاهده یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده در سال ۲۰۲۰ و در زمان وقوع پاندمی کووید ۱۹ بیشتر از هر زمانی بوده است؛ اما دلیل این اتفاق چه می‌تواند باشد؟

گزارش های مشاهده یوفو در سال گذشته دو برابر شده است؛ این بخشی از ادعای مراکزی بوده که رویدادهای دیده شدن اشیا ناشناس پرنده در آسمان توسط مردم ساکن مناطق مختلف را ثبت می‌کنند. با این وجود چه دلیلی دارد که در ۲۰۲۰ و زمانی که پاندمی کرونا بشریت را به چالش کشیده بود، چنین اتفاقی رخ دهد.

مرکز ملی گزارش یوفو (National UFO Reporting Center) آمریکا به تازگی اعلام کرده که در یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق این کشور، یعنی دره هادسون (Hudson Valley) ایالت نیویورک، تعداد موارد دیده شدن یوفو نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر شده است. به گفته کارشناسان این مرکز، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۰۰ گزارش از رویت اشیا پرنده ناشناس به نام دره هادسون ثبت شده در حالی که این عدد برای سال گذشته ۱۵۰ بوده است.

از طرف دیگر، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای اعلام کرده که در سال میلادی که گذشت، ۷۲۰۰ مورد از گزارش های مشاهده یوفو در کل ایالت متحده به ثبت رسیده بودند و آمار نشان می‌دهد که رقم مورد نظر هزار عدد بیشتر از آمار سال ۲۰۱۹ بود.

کارشناسان یوفولوژی می‌گویند که تغییرات مشاهده شده در این آمار به احتمال قوی به آزاد بودن وقت مردم در دوران پاندمی مربوط می‌شود و نمی‌توان گفت که تعداد اشیا پرنده ناشناس موجود در آسمان ایالت متحده بدون هیچ دلیلی بیشتر شده است. به بیان دیگر، وقتی افراد بیشتری مجبور به خانه‌نشینی باشند و آلودگی نوری کمتری در شب‌ها وجود داشته باشد، مسلما موارد رویت یوفو هم افزایش می‌یابد.

آمار گزارش های مشاهده یوفو

نکته جالب این بوده که در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۰ که قرنطینه‌ها به شکلی جدی اعمال می‌شدند، آمار مشاهدات بیشتر از هم زمانی بوده است. در مورد ایالت نیویورک آمریکا، با شروع پاندمی عده زیادی از ساکنان به مناطقی مانند دره هادسون و محل‌های مشابه رفته‌اند و از آنجایی که آلودگی نوری در این مناطق کمتر بوده، تعجبی ندارد که اشیا ناشناخته بیشتری در آسمان آن‌ها دیده شود.

کریس دیپرنو (Chris DePerno) یکی از این کارشناسان بوده که پس از بازنشستگی به عنوان کارآگاه پلیس، در حوزه گزارش های مشاهده یوفو فعالیت می‌کند. به گفته دیپرنو وسایل پروازی در دره هادسون دیده شده‌اند که با سرعت‌های باور نکردنی، مانورهای شگفت‌انگیزی را عملی کرده بودند. به عنوان مثال گفته شده که در یکی از گزارش‌های موجود، شیئی ناشناس پس از حرکت سریع خود در آسمان، ناگهان متوقف شده بود و بعد از افزایش ارتفاع و بازگشتن به مکان اولیه، ناپدید شد.

دیپرنو می‌گوید که وقوع پاندمی مشغولیات روزمره بسیاری از آمریکایی‌ها را از بین برده بود و به همین دلیل، زمان بیشتری برای تماشای آسمان و مشاهده اشیا پرنده ناشناس وجود داشت. در واقع سال پاندمی کرونا با نام سال یوفوها هم شناخته می‌شود.

شناسایی یوفوها

پیتر دونپورت (Peter Davenport)، یکی از مدیران مرکز ملی گزارش یوفو می‌گوید که با وجود افزایش تعداد گزارش های مشاهده یوفو در ۲۰۲۰، بسیاری از این رویدادها به پدیده‌های عادی و قابل توجیه مربوط بودند؛ پدیده‌هایی از جمله پرنده‌ها، خفاش‌ها، پهپادها، ماهواره‌ها، هواپیماها و کشتی‌های هوایی که به احتمال قوی هرکدام از چشم افراد غیر متخصص عجیب و غریب و ناشناخته به نظر می‌آیند.

البته دونپورت می‌گوید که همچنان تعدادی از این مشاهدات ناشناخته باقی می‌مانند، اما می‌توان گفت که با وجود افزایش آمار گزارش‌ها، نسبت موارد شناخته شده به اشیا ناشناخته تغییر چندانی نکرده است. یکی از وب سایت‌هایی که امکان ثبت گزارش رویت اشیا ناشناس پرنده را به مخاطبان عادی می‌دهد، “MUFON” بوده که هر کسی می‌تواند علاوه بر نوشتن تجربه خود از دیدن یوفوها، گزارش سایر کاربران را مطالعه کرده و یا حتی به عنوان یک کارشناس تحقیق در مورد اشیا مورد نظر، آموزش ببیند.

جورج نپ (George Knapp)، روزنامه‌نگار معروفی بوده که معمولا در رابطه با گزارش های مشاهده یوفو مطلب می‌نویسد. نپ با اشاره به جزئی‌ترین آنالیزهای انجام شده در مورد تجربه رویت اشیا ناشناس پرنده توسط آمریکایی‌ها، می‌گوید که هم‌اکنون امکانات جالب‌توجهی برای ثبت گزارش‌های مورد نظر وجود دارند. به عنوان مثال سرویس‌هایی هستند که آمار دقیقی در این رابطه جمع‌آوری می‌کنند و ارقام خود را بر اساس دسته‌بندی‌هایی شامل شهر، ایالت، کشور، نوع و شکل یوفو و زمان مشاهده در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

جزئیات گزارش های مشاهده یوفو

همان‌طور که اشاره شد، در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۰ به ترتیب ۱۳۰۵ و ۱۶۰۳ مورد یوفو در مناطق گوناگون ایالات متحده رویت شدند؛ در این ماه‌ها قرنطینه کشوری در اوج خود بود و تعجبی نداشت که آمار مشاهدات از هر زمان دیگری بیشتر باشد. ارقام جمع‌آوری شده در سال میلادی گذشته نشان می‌دهند که شهرهای فینیکس، نیویورک و لاس‌وگاس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در ثبت تعداد گزارش‌ها داشته‌اند.

در عین حال جالب است بدانید که شکل یوفوهایی که بیشتر از همه دیده شده‌اند هم تغییر کرده است؛ به عنوان مثال افراد کمتری در سال گذشته یوفوهای مثلثی، استوانه‌ای، لوله‌ای و گوی‌های آتشین را دیده بودند، در حالی که آمار رویت اشیا پرنده ناشناس حلقه‌ای، گرد، بشقابی و یوفوهای تغییر شکل دهنده در این سال بیشتر شده بود. به گزارش نپ که با یکی از کارشناسان حرفه‌ای یوفولوژی به نام شریل کوستا (Cheryl Costa) مصاحبه کرده، تمامی یوفوهای مورد نظر به موجودات فضایی ارتباط داده نشده‌اند.

مورد دیگری که می‌توان آن را به افزایش گزارش های مشاهده یوفو ارتباط داد، پلتفرم‌هایی مانند اپلیکیشن تیک تاک (tiktok) هستند که به تازگی انتشار ویدیوهای مرتبط با اشیا ناشناس پرنده روی آن‌ها با استقبال مخاطبان همراه بوده است. در واقع بسیاری از کاربران هستند که تجربه خود از رویت یوفو و یا ویدیوهای سایر افراد را در برنامه‌ای مانند تیک تاک به اشتراک می‌گذارند و همین مسئله توجه افراد زیادی را به این موضوع جلب می‌کند.

یوفوها در آمریکا

به گفته کارشناسان، به نسبت گذشته صحبت کردن در مورد بحث یوفوها به مراتب ساده‌تر شده و افراد بیشتری در عصر حاضر در مورد چنین تجربه‌هایی حرف می‌زنند. مطمئنا کسانی که صحبت از مشاهده اشیا پرنده ناشناس می‌کنند، توسط بسیاری از مخاطبان به تمسخر گرفته می‌شوند؛ با این حال می‌توان گفت که در مقایسه با سال‌ها و دهه‌های پیش، نوعی تابو شکنی در ارتباط با این موضوع رخ داده و شاهدان با خیالی آسوده‌تر تصاویر، ویدیوها و یا توصیف‌های خود از آنچه در آسمان دیده‌اند را به دیگران می‌گویند.

از طرف دیگر شاید افزایش تعداد گزارش‌های مشاهده یوفو با اخبار جنجالی موجود در مورد تحقیقات سری وزارت دفاع ایالت متحده پیرامون بحث اشیا پرنده ناشناس بی‌ارتباط نباشد. مدتی پیش بود که اطلاعاتی سری در مورد بودجه ۲۲ میلیون دلاری این وزارت خانه برای انجام تحقیقات رسمی روی موضوع پدیده‌های هوایی ناشناس یا همان “UAPs” برملا شد. پس از آن هم ویدیوهایی از برخورد با یوفوها توسط خلبان‌های ارتش آمریکا پخش شد که پنتاگون صحت آن‌ها را تایید کرد.

در سال‌های اخیر و با انتشار این اخبار، بحث یوفوها به شکلی جدی‌تر در خبرگزاری‌ها دنبال می‌شود. ویرجینیا استرینگفلو (Virginia Stringfellow)، زنی ۷۵ ساله از ایالت نیویورک بوده که به ادعای خود، مدت‌ها پیش در شهر روچستر (Rochester) این ایالت، توسط آدم فضایی‌ها ربوده شده است. استرینگفلو  از زمان اتفاق مورد نظر تاکنون جلسات خصوصی با همشهری‌های خود برگزار می‌کرده که در آن‌ها تجربه‌اش از ارتباط‌گیری با فرازمینی‌ها را به اشتراک می‌گذارد. به گفته این زن مسن، در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از طرفداران یوفولوژی به سراغ او می‌آیند و قصد شرکت در جلسات او را دارند.

اخبار رسمی دولت آمریکا

استرینگفلو معتقد است که انتشار اخبار موثق و رسمی از طرفی پنتاگون و مراکز دولتی دیگر مخاطبان را تشویق کرده تا با آسودگی بیشتر در رابطه با تجربیات خود صحبت کنند؛ در واقع وقتی وزارت دفاع وجود اشیا پرنده ناشناسی که ماهیت آن‌ها معلوم نیست را تایید می‌کند، مردم هم راحت‌تر رویت یوفوها را گزارش می‌کنند.

مدتی پیش و قبل از اعلام خبر افزایش تعداد گزارش های مشاهده یوفو بود که در مورد صحبت‌های جنجالی جان رتکلیف (John Ratcliffe) مقاله‌ای منتشر کردیم. رتکلیف از روسای سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا (DNI) بوده و به گفته او، مشاهده شده که اشیا ناشناس پرنده بدون ایجاد هیچ سر و صدای مهیبی دیوار صوتی را شکسته‌اند؛ اتفاقی که در دنیای قوانین فیزیک غیر ممکن است.

رتکلیف در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس آمریکا گفت که موارد رویت اشیا ناشناس پرنده بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که تاکنون اعلام شده‌اند. از طرف دیگر، به زودی گزارشی رسمی در این رابطه منتشر می‌شود که بسیاری از دانسته‌های سازمان‌های امنیتی مانند اف بی آی، سیا، پنتاگون و مراکز دیگر ایالات متحده پیرامون پدیده‌های هوایی ناشناس را برملا خواهد کرد. درخواست تهیه و انتشار این گزارش در زمان دولت ترامپ امضا شده بود و به زودی اصل سند آن منتشر خواهد شد.

با این تفاصیل مجددا تاکید می‌کنیم که موضوع مشاهده اشیا پرنده ناشناس به نسبت گذشته تابو کمتری همراه خود دارد و به همین دلیل، عده بیشتری از مردم در صورت دیدن یوفوها تجربه خود را گزارش می‌کنند.

باور آمریکایی‌ها به وجود فرازمینی‌ها

در سال میلادی گذشته نظرسنجی‌های جالبی در مورد گزارش های مشاهده یوفو و باور مردم آمریکا به این مسئله انجام شد. در کمال تعجب گفته شده که حدودا نیمی از شهروندان این کشور باور دارند که فرازمینی‌های هوشمند واقعی هستند و جانداران مورد نظر از سیاره ما دیدن کرده‌اند. در جزئیات نظرسنجی‌های مورد نظر آمده که تقریبا ۵۷ درصد آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که شکلی از حیات هوشمند در سیاره‌های دیگر موجود در کیهان زندگی می‌کند. در میان افراد شرکت کننده، ۴۵ درصد هم گفته‌اند که آدم فضایی‌ها از زمین دیدن کرده‌اند.

شاید باور نکنید، اما اعتقاد به وجود فرازمینی‌ها در سال‌های اخیر به قدری زیاد بود که تنها یک شرکت بیمه در ایالت فلوریدای آمریکا به نام “St. Lawrence Agency”، تا سال ۲۰۱۹ شش هزار بیمه «ربوده شدن توسط آدم فضایی‌ها» را به فروش رسانده است. یک شرکت مشابه در بریتانیا به نام “Grip ” هم تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۷ هزار بیمه مرتبط با فرازمینی‌ها را فروخته است.

به گفته دونپورت، تمایل دولت آمریکا برای تایید رسمی بحث یوفوها بسیار امیدبخش بوده و این مسئله که مسئولان ماهیت ناشناس چنین اشیا پرنده ناشناسی را به رسمیت می‌شناسند، نشان دهنده آینده‌ای روشن برای دنیای یوفولوژی است. دونپورت می‌گوید که در گذشته دولت افرادی مانند او را دیوانه خطاب می‌کرد، با این حال می‌بینیم که چنین مسئله‌ای در عصر حاضر تغییر کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *