یکاترینبورگ در یک نگاه

یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه است که مرکز استان سوردلوفسک به حساب می‌آید. در این شهر می‌توانید شاهد آثار تاریخی و فرهنگی متعددی باشید.

شهر یکاترینبورگ در استان سوردلوفسک روسیه قرار گرفته و به‌عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال شناخته می‌شود. برخی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸، در این شهر برگزار می‌شود و کسانی که در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت می‌کنند، از این شهر بازدید خواهند کرد. این شهر اروپایی در سال ۱۷۲۳ پایه‌گذاری شد و نام آن منسوب به یه‌کاترین همسر پیتر کبیر است. صنایع فلزی که در زمان جنگ جهانی دوم در این شهر رونق یافته، هنوز هم یکی از پایه‌های اقتصاد این شهر هستند.

یکاترینبورگ بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱ با نام سوردلوفسک (اسوردلوفسک) شناخته می‌شد که برگرفته از نام یاکوف اسوردلوف، یکی از رهبران بلشویک بود. در برهه‌های مختلفی از تاریخ پرفراز و نشیب کشور، این شهر شاهد صحنه‌های وقایع مهم تاریخی این سرزمین همچون تبعید نیکلای دوم آخرین تزار روس و خانواده‌اش به این شهر و سپس تیرباران بی‌رحمانه آن‌ها، انتخاب اولین رئیس جمهور منتخب مردم روسیه «بوریس یلستین» از این شهر و ایجاد اولین صنایع بزرگ فولاد در کشور بوده است.

یکاترینبورگ

جمعیت این شهر بر پایه سرشماری سال ۲۰۱۷ معادل ۱,۴۸۸,۷۹۱ نفر بوده و پس از مسکو، سن‌پترزبورگ و نووسیبیرسک، چهارمین شهر پرجمعیت روسیه محسوب می‌شود؛ مساحت این شهر، ۴۹۵ کیلومتر مربع است. یکاترینبورگ بر رودخانه ایست (lset) به عنوان گذرگاه روسیه به آسیا قرار گرفته است. بواسطه‌ی یکاترینبورگ، خطوط ریلی و راه آهن سراسری سیبری در سرتاسر محدوده سیبری و مسیرهای منتهی به چین اتصال و گسترش یافته است. سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر شامل فرودگاه، مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و دوچرخه می‌شود.

از جاهای دیدنی یکاترینبورگ می‌توان به کلیسای خونین (Church on the Blood)، پلوتینکا (Plotinka)، معدن نمک یکاترینبورگ، پارک ویکتوری (Victory Park)، خانه آهنگر کریلو (Kirillov’s House)، تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater)، باغ کشاورزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg’s Arboretum)، قبرستان مافیا (The Mafia Cemetary) و… اشاره کرد که باید در تور یکاترینبورگ ببینید.

یکاترینبورگ

مراکز خرید این شهر عبارتند از مرکز خرید گاگارین مال (gagarin mall)، مرکز خرید گرینیچ (Greenwich)، مرکز خرید کارناوال (carnaval)، مرکز خرید مگا (mega mall)، مرکز خرید Fan Fan، و….

بیشتر فروشگاه‌های سوغات شهر در حوالی مرکز شهر متمرکز شده‌اند که می‌توانید محصولات سنگی نظیر تندیس، پنل‌های دکوری، زیورآلات و مهره‌های سنگی و…، جعبه‌های لاکی با نقاشی‌های مینیاتوری، سفال و سرامیک، کلاه‌های خز روسی، شال و روسری Pavlovo Posad و ماتریوشکا را تهیه و به عنوان سوغات به عزیزان خود هدیه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *