یک روز عالی با تکرار جملات پر انرژی

امید

احتمالا شما هم به این اعتقاد دارید که هر کس که صبح خود را با انرژی شروع کند و هرگونه در ذهن خود، روز خود را تصور کند آن طور خواهد بود.

اکثر روانشناسان جهان و ایرانی این نظریه را تایید کرده اند .
بنده امروز می خواهم به شما یادآوری کنم که چگونه روز خود را پر انرژی شروع کنید و آن را به بهترین شکل مدیریت کنید.
لطفا بخاطر خودتان هم که شده این مطلب را بصورت کامل خوانده و عمل نموده وروز خود را هر روز از نو بسازید.

امروز بهترین روز من است

یکی از ویژگی های انسان دوست داشتن تازگی ها می باشد برای همین می توانید از این فرصت استفاده کنید و روز عالی داشته باشید.

دیروز مُرد…!

شما باید دیروز خود را بدست فراموشی بسپارید و حتی اگر اشتباهی نیز داشته اید نباید خود را سرزنش کنید بلکه باید از این تازگی روز ها استفاده کنید و از تجربیات قبلی خود برای روز جدید استفاده کنید. خودرادرگیرگذشته نکنید حتی این گذشته می تواند دیروز یا حتی ساعت و لحظه ای قبل باشد . به قول قدیمی ها تیری که در رفت به شصت نمی آید. گذشته گذشته و رفته و افسوس خوردن بر آن حال را ازبین برده و باازبین رفتن حال آینده نیز نابود خواهد گردید و اینگونه است که زندگی انسانها بدست مبارک خودشان تخریب و یاازبین می رود که در بخش * سرماس * (( سرنوشت را می توان از سرنوشت )) کاملا شرح داده شده است مطالعه نمایید.

از گذشته فقط تجربه اش را بگیرید و در حال برنامه ریزی کنید تا آینده ی درخشانی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید و در گیر آن نمانید که غیر از فرصت سوزی شمارا دچار بیماریهای گوناگونی خواهد نمود .

باید به هدفم برسم

همانطور که می دانید هر فرد برای خود هدف هایی دارد که برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کنند. برخی از آن ها به هدف خود رسیده و خوش حال می شوند ولی برخی از افراد به اهداف خود نمی رسند. اما به نظر شما چرا این افراد به هدف خود نمی رسند؟ بله همینطور می باشد ، این افراد تلاش و کوشش کافی نداشته اند و به خود اطمینان ندارند و برای همین است که نتوانسته اند به خوبی از فرصت ها استفاده کنند.

نباید به چیز های بی ارزش فکر بکنم

برخی از افراد بیشتر برای اینکه به خود ارزش قائل شوند به دیگران ارزش قائل شده و دیگران را جلوتر از خود می دانند برای همین نظر دیگران بسیار برای آن ها مهم می باشد. امروزه که شبکه های اجتماعی در زندگی همه دخالت کرده است ، قدرت این را دارد که زندگی شما را از هم بپاشاند. برای مثال نباید در اینستاگرام فالو یا آنفالو کردن کسی برایتان مهم باشد و بیشتر وقت خود را در اینستاگرام سپری کنید.

خودت تصویرساز آینده خودت باش

من عالی هستم

شما باید در هر کاری و حتی در زندگی خود اعتماد به نفسی خود را حفظ کنید برای این کار باید خود را باور کنید و خود سازی را شروع کنید زیرا افرادی که از اعتماد به نفسی کافی برخوردار نباشند نمی توانند در هیچ کاری موفق شوند برای اینکار هر روز در آیینه خودتان را نگاه کنید و در مورد خود و ویژگی های خود فکر کنید و کمی هم به آینده خود و اهداف خود فکر کنید و طبق اهداف خود برنامه آن روز را تعیین کنید و یک روز عالی را رقم بزنید.

دیروز را در دیروز چال کنید!
آخ دیروز چرا این کار را کردم؟
ای کاش دیروز این کار رو انجام نمی دادم؟
ای کاش دیروز این کار ها را می کردم؟
ای کاش این رو میگفتم
ای کاش اون رو نمی گفتم

ای کاش…

شما باید قبول کنید که ای کاش ها هیچ موقع تمام نخواهند شد برای همین باید دیروز را در دیروز چال کنید ، یعنی چی؟ یعنی از گذشته خود درس بگیرید و در زمان حال خود زندگی کنید و برای زندگی و آینده خود برنامه ای داشته باشید و این بمنزله داشتن پشتکار و اراده قوی می باشد تا بتوانید هر روز تمام تلاش خود را انجام دهید.

در ضمن بایستی مطلبی را صادقانه عرض کنم که در تمام گفتار ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین ۱بار هم مشاهده نشده که کلمه * ای کاش * به کار رفته باشد!!!

پس با کمی تامل به گفتارمان بیشتر دقت کنیم تا گرفتار نشویم.

از شکست های خود درس بگیرید!

شاید برای شما هم پیش بیاید که در یک کاری خطایی انجام داده اید و فردای آن افسوس دیروز را خورده اید که ای کاش آن کار را انجام نمی دادم و یا یک مدل دیگر انجام می دادم تا موفق شوم. شما باید اول این جملات را از خود حذف کنید همینطور که گفتیم نباید افسوس دیروز را بخورید و از شکست های خود ناراحت شوید بلکه باید از شکست های خود درس گرفته و دوباره آن خطا را انجام ندهید تا بتوانید به راحتی به آن هدف برسید. اگر زندگینامه بسیاری از مخترعان جهان را مطالعه کرده بکنید خواهید فهمید که هر شکست برای آن ها یک را پیروزی می باشد و آن ها در هر کاری شکست هایی داشته اند.

افتخار کردن به انتخاب های درست قبلی!

شما باید همیشه تصمیم درست را بگیرید. البته شاید در زندگی چندین بار تصمیم نادرست بگیرید زیرا انسان ممکن الخطا می باشد حتی اگر خوب دقت کنید گفتم ممکن الخطا نه جایز الخطا ، پس باید دقت کنید و قبل از هر انتخابی خوب فکر کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید تا بعد ها به انتخاب های خود افتخار کنید زیرا اگر انتخاب درستی داشته باشید دیگر دیگران ارزشی برای شما ندارند و دیگر جایی برای انتقاد باقی نگذاشته اید.

زیبایی در وجود من است

شما باید هر صبح خودتان را در آیینه مشاهده کنید و به خودتان انرژی دهید. همانطور که می دانید یکی از راه های افزایش اعتماد بنفسی زیبایی می باشد. شما نباید به خود تلقین کنید که زشت هستید همیشه باید این را در نظر داشته باشید که دیگران ۳۰% از آن چیزی که شما فکر می کنید شما را زیباتر می بینند و جذب شما می شوند پس باید همیشه زیبایی خود را حفظ کنید و شیک پوشی را از یاد نبرید.

من می توانم!؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که در انجام یک کاری قبل از آن فکر کنید که آیا من می توانم آن را انجام دهم یا نه؟ بله …

گر ذهن خود را بکار ببنید قطعا می توانید انجام دهید. آیا تحمل این را دارید که دیگران شما را شکست خورده مشاهده کنند و یا می خواهید با افتخار بعد از انجام کار شما را تشویق کنند؟ پس هیچ موقع به خودتان تلقین نکنید که نمی توانید زیرا انسان دارای ویژگی های زیادی می باشد که در طول زمان کشف خواهند شد.

لحظه ای فاصله با مرگ

خیلی از افراد در این فکر هستند که همیشه زنده هستند و همیشه زندگی خواهند کرد برای همین از عمر خود به درستی استفاده نمی کنند و این هدیه بزرگ الهی را نادیده می گیرند برای همین عمر خود را تلف می کنند و هنگام فرا رسیدن زمان مرگ توبه کرده و تصمیمات خود را درست می کنند اما این کار بسیار اشتباه می باشد زیرا وقتی بیماری یک فرد را فراگرفت و باعث مرگ شد دیگر هیچ دارویی بر آن تاثیر ندارد . پس فرصت ها را از ندهید و برای رسیدن به اهداف از همین الان و همین لحظه شروع کنید.

دنیا دو روز است یک روز برای تو یک روز بر تو، روزی که باتوست بسیارشاد مشو و روزی که برتوست هم غمگین مشو زیرا هردو میگذرند.
این دستور ناب از فرمایشات امام حسین(ع) است که بایستی هرشخصی تابلویی از آب طلا درخانه اش نوشته و در بهترین نقطه آویزان نموده و روزانه بارها آنرا مشاهده نماید.

شاید شما هم این جمله راقبلا شنیده اید که دنیا دو روز است یک روز برای تو یک روز بر تو ، پس باید از همان لحظه صبح که از خواب بیدار می شوید در روبروی آیینه ایستاده و بگویید که امروز روز من می باشد و شانس من از همه بالاتر می باشد ، حتی شک نکنید زیرا با تلقین به خود بدترین روز ها برای شما بهترین روز ها خواهند شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *