۱۰ آتشفشان مناسب برای عکاسی از فوجی تا اتنا (قسمت دوم)

آتشفشان‌های فعال مکان‌هایی بسیار زیبا و خطرناک برای جهانگردی و ماجراجویی هستند. عکاسی از آتشفشان‌های فعال دنیا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

عکاسی از جمله هنرهایی است که هرکس از تماشای آن به وجد می‌آید و می‌تواند شکوه جهان را در یک عکس مجسم کند. عکاسی از آتشفشان‌های فعال کاری، پرمخاطره ولی بسیار هیجان‌انگیز است.

۶. «لیکان‌کابور» (Licancabur)، بولیوی

دریاچه‌ی فیروزه‌ای رنگ در پایین آتشفشان لیکان‌کابور با ارتفاع ۵ کیلومتر، به نظر می‌رسد از دنیایی دیگر به زمین آمده است. این بخش از بولیوی که در مرز مشترک با شیلی قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین دشت‌های نمکی در آمریکای جنوبی است.

آتشفشان لیکان کابور، بولیوی

در این منطقه، زمین مانند قمری خیره‌کننده و درخشان هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند و به همین دلیل سرابی در گرمای خشک یا به اصطلاح (Laguna Verde) نام‌گذاری شده است.

به گفته‌ی «جکوی ویت» (Jacquie Whitt)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت مسافرتی ادیوس، بهترین راه برای رسیدن به لیکان‌کابور استفاده از ماشین جیپ است. این مسیر از دشت نمکی «یویونی» (Uyuni) و عبور از گودال‌های گلی و تالاب‌های پر از فلامینگو آغاز می‌شود. این دو منظره نیز برای عکاسی بسیار زیبا هستند و با آتشفشان اصلی در این زمینه رقابت می‌کنند.

آخرین فوران بزرگ: حدود ۱۰ هزار سال پیش

بهترین فرصت عکاسی: بهترین عکس‌ها می‌توانند در مقابل (Laguna Verde) با آتشفشان لیکان‌کابور باشند. کوه آتشفشانی مانند مخروطی شیشه‌ای بازتاب‌دهنده‌ی این شکوه است.

اگر قصد سفر به این مکان را دارید، لازم است بدانید هنگام رزرو خودروی جیپ، اگر دوست ندارید با غریبه‌ها همسفر شوید، باید جیپ خصوصی رزرو کنید. بسیاری از اپراتورها برای کاهش هزینه‌ها، مردم را به‌صورت گروهی به این مناطق می‌برند. همچنین لازم است یک راهنمای خوب همراه خود داشته باشید.

۷. کوه «اتنا» (Etna)، ایتالیا

کوه اتنا، ایتالیا

کوه اتنا دومین آتشفشان فعال در جهان و بلندترین آتشفشان اروپا، واقع در کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۱۳ در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است.

شهر زیبای کاتانیا در جزیره‌ی سیسیل و همچنین کوه‌نوردی آسان در کوه اتنا بسیاری از گردشگران را به منطقه جذب می‌کند.

دانشمند ایتالیایی لوئیجی ویلیوتتی، یک محقق در موسسه علوم دریایی (ISMAR) در بولونیا، توضیح می‌دهد که اگرچه اتنا به طور مکرر فوران می‌کند، اما این فوران‌ها با فعالیت انفجاری همراه نیستند و همین موضوع باعث می‌شود که این آتشفشان از جمله نقاط امن و سالم در زمین باشد.

آخرین فوران بزرگ: سال ۲۰۱۱

بهترین فرصت عکاسی: روستاهای باستانی که در کنار آتشفشان قرار دارند، جایی است که ایتالیایی‌های سخت‌کوش از زمان‌های تاریخی در سایه‌ی‌ کوه زندگی می‌کردند.

اگر به این نقطه سفر کردید، چرا قبل از اقدام برای صعود به یک پاستافروشی سر نمی‌زنید؟ به هرحال شما در ایتالیا هستید و برای صعود به انرژی نیاز دارید.

۸. «آرنال» (Arenal)، کاستاریکا

آتشفشان آرنال، کاستاریکا

کوه ۷۰۰۰ ساله‌ی آرنال بسیار زیبا است و به عنوان فعال‌ترین آتشفشان در آمریکای مرکزی (کاستاریکا) و یکی از ۱۰ فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان به شمار می‌آید. آرنال به خاطر جریان‌های مداوم گازی و همچنین دارا بودن جوان‌ترین گونه‌های سنگ در جهان معروف است.

رونالد کالوو، ژئومورفولوژیست، طراح سفر و رهبر تور برای دووین دوچرخه‌سواری و ماجراجویی، می‌گوید که در منطقه‌ی اطراف آرنال نیز پارک ملی آرنال قرار دارد. او می‌گوید:

مسافران می‌توانند در حین دوچرخه‌سواری یا پارو زدن در دریاچه‌ی آرنال، از منظره‌ی باشکوه آتشفشان مخروطی شکل، چشم‌اندازهای نفس‌گیر و جنگل‌های درخشان زیر نور آفتاب لذت ببرند.

همچنین این منطقه دارای حیات وحش منحصر به فرد است و می‌‌توانید با عبور از پارک ملی ۳۰ هکتاری، گونه‌های متعددی از طوطی‌ها، میمون‌‌ها و گوزن‌ها را مشاهده کنید.

 آخرین فوران بزرگ: سال ۱۹۶۸

بهترین فرصت عکاسی: کوه آرنال مناظر زیبایی برای عکاسی دارد. اما تصور کنید بتوانید یک سلفی با یکی از مردم بومی این منطقه داشته باشید.

اگر قصد سفر به این مکان را دارید، باید بدانید که فصل بارش باران از ماه می تا ژانویه ادامه دارد.

۹. «مایون» (Mayon)، فیلیپین

آتشفشان مایون، فیلیپین

یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان در جزیره‌ی لوزون، از مجموعه جزایز فیلیپین در ۳۳۲ کیلومتری مانیل قرار دارد. کوه مایون بر فراز برج‌های شهر لگاسپی، همواره قدرت طبیعت را یادآوری می‌کند.

از سال ۱۶۱۶ این کوه آتشفشانی ۴۷ باز فوران کرده و انفجارها و خاکسترهای کشنده‌ای را در محیط پراکنده کرده است. در سال ۲۰۱۳ پنج کوهنورد بر اثر برخورد با سنگ‌هایی که پس از انفجار به پایین کوه پرتاب شدند، جان خود را از دست دادند.

با توجه به افسانه‌های محلی، نام این کوه از عموی شاهدختی برگرفته شده که به علت زیبایی‌اش مشهور بوده است. شاهزاده خانم عموی خود را راضی می‌کند تا با عاشقش فرار کند و گفته می‌شود این غرش‌های کوه آتشفشانی مربوط به غضب و حسادت بر این داستان است.

آخرین فوران بزرگ: سال ۱۸۱۴

بهترین فرصت عکاسی: هرکجایی که دوست دارید، می‌توانید عکاسی کنید؛ این آتشفشان به خاطر شکل مخروطی بدون نقص‌اش مشهور است.

اگر به این نقطه سفر کردید، در شهر لگاسپی می‌توانید گشت و گذار کنید و از امکانات پایه برای کاوش در این آتشفشان معروف استفاده کنید.

۱۰. «کوتوپاکسی» (Cotopaxi)، اکوادور

کوتوپاکسی، اکوادور

شاید اسم این کوه کمی برای تلفظ سخت باشد، اما به گفته‌ی «جکوی ویت» (Jacquie Whitt)، یکی از بنیان گذاران شرکت مسافرتی ادیوس، صعود به آن خیلی مشکل نیست. او می‌گوید:

هیچ تجربه‌ای نیاز نیست، اما اگر می‌خواهید به قله برسید، باید یک راهنمای دارای مجوز، تبر یخ‌شکن و لوازم لازم برای کوه‌نوردی را اجاره کنید.

عجیب است که با توجه به ارتفاع زیاد این کوه، می‌توانید در طول یک روز به قله برسید.

افرادی که قصد صعود به قله را ندارند، می‌توانند از تصاویر پانورامای این قله‌ی مخروطی شکل لذت ببرند.

این کوه جادویی و چشم‌گیر با ارتفاع حدود ۶ کیلومتر به پوستری برای نشان دادن زیبایی‌های طبیعت اکوادور تبدیل شده است.

آخرین فوران بزرگ: سال ۱۹۰۴

بهترین فرصت عکاسی: تلفیق رنگ‌‌های آبی و یخی یخچال‌های کوهی و رنگ قرمز زمین، منظره‌ای بسیار زیبا ایجاد می‌کند.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، به یاد داشته باشید که از سال ۲۰۱۲ طبق قانون اکوادور، صعود به هر قله‌ای با ارتفاع بیش از ۴٫۸ کیلومتر، باید به همراه راهنمای دارای مجوز انجام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *