۷ راه افزایش کاریزما

همه‌ی آدم‌ها دوست دارند کاریزما داشته باشند. در این نوشتار چند راه‌ اثربخش را معرفی می‌کنیم که سطح کاریزمای شما را افزایش می‌دهند. با این تمرین‌ها می‌توانید تاثیر شگفت‌آوری روی دیگران بگذارید! با ما همراه باشید.

وقتی بتوانید روی هر شخصی که از کنارتان می‌گذرد اثری مثبت و ماندگار بگذارید، همه‌ی فرصت‌ها به شما روی خواهند آورد. خبر خوب این است که این استعداد بی‌نظیر را می‌توان فراگرفت. این استعداد ” کاریزما ” نامیده می‌شود.

با بالاترین کیفیت شروع کنید

من هرجا رفته‌ام، روش‌های بسیار خوبی را برای برقراری ارتباط با افرادی اتخاذ کرده‌ام که دریافته‌ام واقعا خوب کار می‌کنند.

دوست دارم از مردم بپرسم چه دوست دارند یا چه چیزی برای آنها جذاب است. و وقتی جواب مرا می‌دهند، از آنها می‌پرسم “چه چیز مهمی در این ناحیه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یا چه چیز مهمی از این اشتیاق را دوست دارید؟ و غیره”

این کار را فقط به این دلیل نمی‌کنم که آن‌ها حس خوبی داشته باشند، به‌خاطر این انجام می‌دهم چون دوست دارم مردم درباره‌ی چیزی حرف بزنند که خوشحال‌شان می‌کند. هم‌چنین دوست دارم از دیگران چیزهای تازه و خوب یاد بگیرم. باید به خاطر بسپارید هر شخصی، داستانی دارد. تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید که در آن جشن، همایش یا کنفرانسی بر پا است. می‌خواهم تصور کنید: اعدادی دیجیتالی بالای سر هر نفر از افراد داخل اتاق روشن اشت و این اعداد نشان‌دهنده‌ی سال‌ها شناخت، زندگی و تجربه‌ی این افراد است. یک اتاق با ۱۰۰ نفر آدم با میانگین سنی بین ۳۰ تا ۴۰ در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال ترکیبی از تجربه و دانش را به افق زندگی شما وارد خواهد کرد.

این فکر به تنهایی در ذهنم غوغا می‌کند.

پس چرا شما طبق این ایده، چیزهای فوق‌العاده را به اشتراک نمی‌گذارید و انتشار نمی‌دهید و از آدم‌های دیگر چیزهای جدید نمی‌آموزید؟ من تجربه‌های بسیار بی‌نظیری داشته‌ام و با این دیدگاه فرصت‌های بسیاری را به وسیله‌ی افراد به دست آورده‌ام. پس تصور کنید، هر کسی را که در اتاق هست تا قبل از پایان شب ملاقات کنید. چه داستان‌های جالب، درس‌ها و فرصت‌هایی خواهید آموخت.

این تنها مثالی برای تغییر دیدگاه شما برای ملاقات با افراد جدید است. مشکل این‌جا است که  بیشتر مردم احساس می‌کنند برای برقراری ارتباط با سایر افراد اعتماد به نفس ندارند زیرا مهارت ایجاد تفاهم و آزادسازی عواطف بلندمدت را به دست نیاورده‌اند.

خوب، اگر بتوانید خود را به گونه‌ای توانمند سازید که وارد هر اتاقی که می‌شوید مزیت جدیدی به دست آورید چه؟ اگر بتوانید سطح کاریزمای خود را در هر زمان بالا حفظ کنید چه؟

این شدنی است، شما می‌توانید با این ۷ کلید سطح کاریزما را برای خودتان افزایش دهید تا اثری ماندگار و مثبت روی دیگران بگذارید.

افزایش کاریزما

۱.نگاه کنید و گوش دهید

برای اولین مورد، زمانی که با کسی صحبت می‌کنید باید گوش به ‌زنگ باشید. وقتی می‌گویم گوش به‌ زنگ، منظورم این است که  کاملاً حاضر باشید. اگر یک مکالمه نفر به نفر است، شما باید احساسی به او بدهید که گویی او تنها فرد موجود در اتاق است. اگر در یک گروه هستید، احساس با اهمیت بودن به گوینده بدهید. اگر شما در یک گروه گوینده هستید، حواستان باشد که تمام افراد گروه پیام شما را دریافت کنند. به تک تک افراد نگاه کنید. این چیزی است که من معمولاً با آن درگیرم. حالا تلاش می‌کنم تا به همه‌ی افراد حین مکالمه نگاه کنم و با آن‌ها حرف بزنم.

این کار باعث افزایش تاثیرگذاری شما روی جمع می‌شود. متوجه تغییری بزرگ در مکالمات می‌شوید و به جای فقط یک یا دو نفر اثری عظیم روی تعداد بیشتری از افراد خواهید دید.

پس گوش به‌زنگ باشد.

۲.باهوش و زرنگ باشد

اگر فردی کاریزماتیک هستید، معمولاً اضطراب کم‌تر و موفقیت و جذابیت بیشتری دارید. حال، وقتی می‌گویم جذاب، منظورم آدمی نیست که اندام یا چهره‌ی جذابی دارد. منظورم این است که از او خوش‌تان بیاید، و لبخند می‌زنید و می‌دانید چگونه این حد را نگه دارید. به این می‌گویند کاریزما!

و خبر مهم این‌که، شما می‌توانید کاریزمای بیشتری به دست آورید. این یک مسئله‌ی ژنتیکی نیست، بلکه ریشه در رفتارهای قابل یادگیری دارد.

بسیاری از رهبران به نظر می‌رسد کاریزما باشند، زیرا اعتماد به نفس دارند، به خودشان عمیقاً ایمان دارند، عاشق یادگیری و رشد هستند و دوست دارند روی دیگران تاثیر بگذارند و الهام‌بخش آنها باشند.

Starke Frau vor Tafel mit aufgemalten Muskeln aus Kreide

۳.به خاطر بیاورید و تکرار کنید

مثلاً وقتی که دارید با برخی افراد صحبت می‌کنید و نام آن‌ها را تکرار یا استفاده می‌کنید، بدون این‌که تلاش زیادی کرده باشید، آنها را به ‌طرزی ماهرانه راضی و خوشنود می‌کنید. این‌که نام آنها را به خاطر بیاورید واقعاً احترام‌آمیز است، زیرا به آنها احساس با اهمیت بودن و ارزشمندی می‌دهید تا صحبت کنند. وقتی با مردم ملاقات می‌کنم از یک دستور همیشگی قبل از معرفی خودم استفاده می‌کنم.

و این همان کلیدی دیگر است…

همیشه اول خود را معرفی کنید، به جای این‌که تکیه بدهید و منتظر باشید تا کسی شما را معرفی کند. بعد از معرفی خود اسم او را بپرسید، در ناخودآگاه خود این فرمان را مرور کنید: “او را به خاطر بسپار”. این کار را دقیقا قبل از معرفی خود، در ذهن‌تان انجام دهید. این کار شما را مجبور می‌کند روی پاسخ او تمرکز کنید، و هم‌چنین ناخودآگاه شما را فعال می‌کند تا دقت کنید پس می‌توانید در مکالمات بعدی او را بهتر به خاطر بیاورید.

وقتی آن‌ها نام‌شان را می‌گویند، یک بار نام را برای خودشان تکرار کنید و چند لحظه بعد آن را در ذهن‌تان تکرار کنید. وقتی نام‌شان را به خاطر سپردید، در مکالمات و پرسش‌ها از آن استفاده کنید. این راه موثری برای به خاطر سپردن نام‌ها است. من این‌کار را کرده‌ام و بسیار موفق بوده‌ام.

۴.به زبان دیگرتان تسلط یابید

کلید بعدی کاریزما شدن پاییدن زبان بدنتان است. ثابت شده است که زبان بدن می‌تواند سطح اعتماد به‌نفس شما را به تدریج افزایش دهد.

زبان بدن، زبانی است که هر ملیتی آن را می‌فهمد.

مردم به صورت ناخودآگاه حرکت بدن و حالات چهره‌ی شما را می‌خوانند، پس اگر اطمینان داشته باشید و خوشحال و مثبت باشید این حالت را می‌توانید به عنوان کاریزما به دیگران نشان دهید.

چیزی که من از تونی‌رابینز یاد گرفتم این است که اگر ژست سوپرمن یا ابرقهرمان‌های دیگر را بگیرید (ژستی بگیرید که چانه‌ی خود را بالا داده‌اید، پاها به اندازه‌ی عرض شانه باز، و دستان‌تان را پشت‌تان به هم گره کرده‌اید و به آسمان نگاه می‌کنید و این حالت را چند دقیقه حفظ کنید)، به هر لحاظ ثابت شده است که جایگاه شما تغییر می‌کند و به سطح اعتماد به نفس بالاتری می‌رساند.

و اعتماد به‌نفس جزء بزرگی از کاریزما است. مردم شما را به خاطر اعتماد به‌نفس‌تان تحسین می‌کنند، دلیل آن هم معمولاً این است که آنان با خودشان به‌خاطر اعتماد به نفس پایین‌شان درگیر هستند.

پس به یاد داشته باشید: بدن شما از ذهن‌تان پیروی می‌کند. بدن شما ناخودآگاه است.

به این دلیل است که مردم قادرند تا برخی چیزها را تجسم کنند و چیزهایی مانند دما و احساس و درک فیزیکی را تصویرسازی ذهنی کنند، حتی زمانی که در واقعیت چیزی به صورت فیزیکی اتفاق نیفتاده باشد.

پس حال می‌دانیم “چیزی که فکر می‌کنید” می‌تواند روی حالت چهره و زبان بدن شما تاثیر بگذارد، آیا ایده‌ی خوبی نیست که خودتان را با یک اعتماد به نفس فوق‌العاده بالا تجسم کنید؟

مثل این که یک ابَرقهرمان هستید! برای اجرای این فرمان، خوب عمل کنید.

این توانمندی با تمرین به دست می‌آید.

زبان بدن

۵.چشمان شما همه چیز را می‌گویند

وقتی بتوانید ارتباط چشمی خوبی با مردم برقرار کنید؛ آنها به شما اعتماد می‌کنند.

فقط از این کار نترسید. این کار با خیره شدن فرق دارد.

اگر به نظرتان نگاه کردن به چشمان، کار سختی است، کافی است تا به جایی وسط سرش، جایی بالای بینی و بین چشم‌هایش خیره شوید. این کار شبیه به این است که به چشمانش خیره شده‌اید. این هم‌ یک ترفند دیگر است، پس امتحانش کنید. این کار نمی‌گذارد دست‌پاچه شوید.

قدرت و اهمیت زبان بدن

۶.زیادی شکایت نکنید

کلید دیگر این است که از مکالمات منفی‌بافانه دور باشید. هر روز تلاش کنید شکایت نکنید.

مکالمات مثبت داشته باشید. حتی اگر با افراد منفی‌باف مکالمه می‌کنید، آنها نمی‌توانند به شما کمکی کنند به جز همان باقی‌مانده‌ی خوبی که شما به آنها داده‌اید.

وقتی آنها به شما فکر می‌کنند، شما را به یاد می‌آورند و گفتگوهای شما مانند تجاربی مثبت به خاطرشان می‌آید.

مکالمات را به نکات مثبت تغییر دهید. این‌گونه افراد اطراف شما می‌فهمند که استاندارد شما انتظار جملات، و مکالمات مثبت است و نه چیزی دیگری.

۷.خوب و عمیق حرف بزنید

از مردم تعریف کنید. این کار را تمرین کنید. بیشتر مردم اهمیتی به جزییات نمی‌دهند و فرصت تعریف کردن از دیگران را از دست می‌دهند. از این رو است که وقتی از کسی تعریف می‌کنید، (یک بار دیگر، واقعی) واقعاً دیده می‌شود.

تصور کنید یکی دو تعریف مثل این را که می‌دانم زن‌ها در این کار بهترند، از کسی  بشنوید که کم‌ترین انتظار را از او داشتید.

و فراموش نکنید وقتی حرف می‌زنید با زبان بدن‌تان و حالت چهره‌تان کمی رسا‌تر باشید. این‌طور وقتی داستانی ‌را تعریف می‌کنید تصویر بهتری را ایجاد می‌کنید. می‌خواهید آدم‌ها برای شنیدن داستان‌تان جمع شوند و مکالمه‌ای که با آن‌ها دارید بیش از یک مکالمه‌ی کسل‌کننده از اتفاقات روزانه باشد.

نتیجه‌گیری

پس بدانید چیزهای خوبی دارید که می‌تواند در بالا بردن کاریزما به شما کمک کنند.

اگر بتوانید این‌ها را تمرین کنید می‌توانید تاثیر شگفت‌آوری روی دیگران بگذارید و قادرید تا رهبر قانع‌کننده‌تری باشید. در کاریزما بودن قدرتی بزرگ نهفته است. ما به صورت ناخودآگاه از حالات چهره، زبان بدن و انرژی یک فرد، فریم به فریم تصویربرداری می‌کنیم، پس کسی که تاثیرگذارتر، جذاب‌تر، و با اعتماد به‌نفس‌تر باشد روی افراد دیگری که اعتماد به‌نفس پایین‌تری دارند، تاثیر بیشتری می‌گذارد.

به خاطر بسپارید: کاریزما انتقال احساسات است. به این معنی که شور، انرژی و الهامات درونی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر این کار به شما کمک می‌کند که به یاد بیاورید معنای کاریزما بودن چیست پس با آن زندگی کنید.

منبع : بیزنس اینسایدر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *