سلامت جنسی پس از وضع حمل

افسردگی مردان بعد از زایمان!

انجام دادن نقش های جدید پدر و مادر شدن که بخش دشواری از زندگی نیز هست هیجان آور است. خیلی از جنبه های زندگی دستخوش تغییرات شده اند و شما بایستی به خواسته ها و مسئولیت های رو به رشد او عادت کنید.

در بین تمامی این تغییرات معمولا مسایل جنسی نادیده گرفته می شوند. اگرچه بسیار اهمیت دارد که شما و همسرتان روابط جنسی را به بهترین وجه ممکن از سر بگیرید. درست به همان اندازه که طول می کشد تا درباره نوزاد احساس راحتی کنید به فرصتی احتیاج است تا روابط جنسی به حالت عادی برگردد.

پیش از شروع روابط جنسی برای حصول اطمینان از سلامت جسمی تان با پزشک مشورت کنید. در صورتی که تمایلی به حاملگی بلافاصله ندارید شیوه صحیحی برای پیشگیری از بارداری انتخاب کنید. برخی خانم ها بر این باورند که شیردهی مانع از تخمک گذاری می شود. در برخی مواقع بله همین طور است اما حتی اگر خونریزی قاعدگی نداشته باشید ممکن است تخمک گذاری داشته باشید. بهتر است پیش از ترک بیمارستان با پزشکتان درباره روش های پیشگیری صحبت کنید. اگر چه بسیاری افراد تا اولین ویزیت پزشک منتظر می مانند.

پس از زایمان ممکن است کمی تمایل به رابطه جنسی داشته باشید. تغییرات فیزیکی از قبیل فعالیت های زمان بر و انرژی گیر تمایلات جسمی را ضعیف تر می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *