چگونه میتوانیم یک فریلنسر حرفه ای باشیم؟

کسب ‏وکارهای دورکار

در سایت های دور کاری عده زیادی از متخصصین هر فن مشغول بکارند، و خدمات شان را ارائه میدهند. برخی از فریلنسر ها با اینکه در تخصص شان حرفه ای هستند اما نتوانسته اند آنچنان که باید، قوی ظاهر شوند. و پروژه ها را مطابق میلشان دریافت کنند.

این امر چندین و چند دلیل دارد. کار پروژه ای هم مانند هر شغل دیگر نیازمند؛ پیش زمینه ها و قوانینی است. که با رعایت آنها میتوان در زمان مذاکره با کمال خونسردی قیمت واقعی را پیشنهاد داد و با موفقیت پروژه را از آن خود کرد.

در ادامه توجه شما را به نکاتی جلب میکنم که برای یک فریلنسر مورد نیازند.

نکات مهم برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر

* پروژه ای را بپذیرید که مهارت و تخصص لازم برای انجام آن را دارید.

* سعی کنید در زمان مقرر شده پروژه را تحویل دهید!

* همیشه گام های اول سخت است. اگر تخصص کافی برای انجام یک پروژه را دارید، از اینکه تجربه ی کافی ندارید، نترسید. خود را باور داشته باشید و با قدرت پروژه را آغاز نمایید.

* سعی کنید کاملا خواسته های کارفرما را درک نمایید و تمام تلاش خود را بکار بندید تا بتوانید رضایت او را جلب کنید. این کار موجب حفظ مشتریان شما، افزایش تعداد آن ها و اعتماد به نفس شخص شما خواهد شد.

* در سریعترین زمان به مشتریانتان پاسخ دهید. اینکه نشان دهید همیشه در دسترس هستید و برای مشتریان ارزش قائلید بسیار مهم است.

* واقع بین، متعهد، به روز و خوش برخورد باشید و به توافق خود با کارفرما کاملا پایبند بمانید.

* برای خود نام و برندی ایجاد کنید و هر روز اعتبار بیشتری برای آن کسب کنید. طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش مشتریان شما داشته باشد.

* رزومه کاری مناسب برای خود تهیه کنید و مهارت ها، تخصص ها و نمونه کارهای خود را در آن عرضه نمایید. می توانید برای نمایش رزومه کاری خود از سیستم های فریلنسینگ ، شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و یا وبلاگ ها استفاده کنید.

* داشتن یک سایت حرفه ای تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت. با استفاده از آموزش راه اندازی سایت، برای خود سایتی حرفه ای ایجاد کنید و با استفاده از تکنیک هایی که فراگرفته اید، به تعداد کاربران و در حقیقت مشتریان بالقوه خود روز به روز بیافزایید.

* سعی کنید در سیستم های فریلنسینگ معتبر ایران عضو شوید. زیرا مشابه سیستم های همکاری در فروش، هرچه تعداد سایت های فریلنسینگی که شما در آن ها عضویت دارید بیشتر باشد، میزان پیشنهادهایی که می توانید دریافت کنید افزایش می یابد. در نتیجه می توانید انتخاب های با کیفیت تری داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *