فرازمینی‌ها پیام می‌دهند؟

فضانوردی فرازمینی‌ها
به‌تازگی یک شیء مرموز در کهکشان راه‌شیری کشف شده که ساعتی ۳ انفجار مهیب در آن رخ می‌دهد و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

هر بار یک جسم ناشناخته در فضا، آسمان یا حتی کهکشان راه‌شیری رویت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن هرکسی می‌رسد این است که جسم ناشناخته ردپایی از بیگانگان است، آن‌ها دارند به این روش برای ما پیام می‌فرستند یا شاید هم راه‌شان را در کهکشان گم کرده‌اند و به دنبال برگشتن به سیاره خودشان هستند. در چند روز گذشته خبر کشف یک جسم چرخان و عجیب در کهکشان راه شیری، همه را متعجب کرد. در مینی پرونده امروز به بررسی این ماجرا خواهیم پرداخت.

در تکمیل یک پایان‌نامه …

داستان از آن جا شروع شد که یک دانشجو برای تکمیل پایان نامه‌اش و زمانی‌که فعالیت‌هایش با یک تلسکوپ از سوی یک تیم تحقیقاتی مستقر در غرب استرالیا زیر نظر بود با یک شیء ناشناخته رو‌به‌رو شد. در ادامه، پژوهشگران استرالیایی کشف یک شیء مرموز و چرخان را در کهکشان راه‌شیری تایید کردند که با هرچیزی که ستاره‌شناسان تا به حال دیده‌اند، متفاوت است.

هر ۱۸ دقیقه و ۱۸ ثانیه، یک انفجار

بر اساس گزارشی که درآخرین نسخه مجله نیچر منتشر شده، این شیء در هر ساعت سه‌بار میزان زیادی از انرژی رادیویی را در فضا منتشر می‌کند. به گفته ناتاشا هارلی‌والکر، اخترشناس دانشگاه‌های کمبریج و بریستول که اکنون در استرالیا است و رهبری این تیم تحقیق را برعهده دارد، این شیء عجیب به‌طور دقیق هر ۱۸ دقیقه و ۱۸ ثانیه یک بار شروع به آزاد کردن انرژی‌های رادیویی می‌کند.

اگرچه اجرام آسمانی دیگری هم در جهان وجود دارند که روشن و خاموش می‌شوند، اما به گفته دکتر هارلی‌والکر تاکنون هرگز فرکانس منظم ۱۸ دقیقه و ۱۸ ثانیه دیده نشده است. همان طور که گفته شد این نوع اتفاقات قبلاً هم دیده شده است، اما معمولاً به‌صورت رویداد‌های بسیار سریع که در عرض چند ثانیه یا میلی‌ثانیه روشن و خاموش می‌شدند یا به‌صورت پالس‌های طولانی‌تر که روز‌ها طول می‌کشید و هیچ‌وقت قبلاً تشخیص داده نشده بود که جریان‌های رادیویی طی چند ساعت ظاهر و ناپدید می‌شوند.

در فاصله ۴ هزار سال نوری از زمین

دانشمندان تا این مرحله دریافته‌اند که این شیء در فاصله‌ای حدود ۴ هزار سال نوری از زمین قرار دارد، بسیار روشن و دارای یک میدان مغناطیسی بسیار قوی است. این مشاهدات به جسمی اشاره دارد که به طور دوره‌ای فلاش‌های کوتاه سیگنال‌های رادیویی را منتشر می‌کند، گویی در فضا روشن و خاموش می‌شود. به گمان پژوهشگران، احتمالا آن چه یافته‌اند با تئوری «دوره مغنایسی فوق العاده طولانی» مطابقت دارد؛ چیزی که از لحاظ نظری می‌تواند وجود داشته باشد، ولی در عمل هرگز دیده نشده است.

این شیء مرموز چیست؟

اگر تمام محاسبات ریاضی لازم را انجام دهید، متوجه خواهید شد که این شیء نمی‌تواند قدرت کافی برای تولید این میزان از انرژی رادیویی آن‌هم هر ۲۰ دقیقه یک بار را داشته باشد و چنین چیزی ممکن نیست. پس این جسم چیست؟ در حالی که تیم جست وجو هنوز در حال کار برای درک ماهیت شیء پیدا شده است، به‌نظر می‌رسد بسیاری از اخترشناسان تحت‌تأثیر کشف اخیر قرار گرفته‌اند و معتقدند کشف این جسم برای یک ستاره‌شناس کمی ترسناک است، زیرا هیچ چیزی در آسمان وجود ندارد که این کار را انجام دهد. البته خانم واکر معتقد است که این می‌تواند یک نوع کاملاً جدید از جرم کیهانی باشد که باعث جرقه‌های انرژی می‌شود.

نقش فرازمینی‌ها؟

خانم هارلی والکر درباره داغ شدن شایعات هم درباره این شیء ناشناخته گفته: «احتمال تکرار سیگنال رادیویی در فضا ممکن است باعث شود برخی فکر کنند که می‌تواند ارسالی از سوی بیگانگان باشد، اما مشاهدات ما طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها را در بر می‌گیرد که نشان می‌دهد آن‌ها منشأ طبیعی دارند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *