آیا لوسترها همیشه مد هستند؟

 

لوسترها به دلیل داشتن اتصالات و تزئینات دیدنی و چشم نواز، مشهور هستند. لوسترها در ابتدا از کندِلابراها (candelabra) که در قرون وسطا اختراع شده بود ، تکامل یافتند و منبع نوری که در آن ها استفاده می شد در ابتدا شمع بود. آنها تا قرن ۱۸ میلادی تا زمان اختراع چراغ های نفتی ، با شمع کار می کردند و به خانه ها روشنی می بخشیدند ، سپس شمع ها جای خود را به لامپ ها دادند و کم کم از برق به عنوان منبع روشنایی استفاده شد.

لوستر

لوستر

در این مقاله قصد ما بررسی این است که آیا این اتصالات نوری زرق و برق دار از زمان های گذشته تا به امروز و  در زندگی مدرن ما هنوز هم مُد و شیک هستند؟

 

آیا لوسترها از مد نمی افتند؟

هنگامی که به لوسترها فکر می کنید ، ممکن است تصاویری از خانه های باشکوه و ویژگی های منحصر به فرد یک دوره ای از تاریخ به ذهنتان خطور کند. اما سوال این است که ، آیا آنها هنوز هم شیک و به روز تلقی می شوند؟

لوستر

لوستر

لوسترها بی شک هنوز هم در سراسر خانه ها شیک و محبوب هستند. لوسترها نه تنها محدود به هیچ دوره ای نیستند بلکه فراتر از زمان خود در همه دوران قابل استفاده هستند. با این حال ، آنها هنوز هم بخشی از طراحی داخلی مدرن هستند و هنوز هم بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

 

با این حال ، بسیاری از لوسترها با دنیای مدرن سازگار شده اند. بسیاری از این اقتباس ها باعث می شود که لوسترها در خانه های مدرن نیز چشم نواز باشند. لوسترهایی که پیچ و تاب مدرن دارند ، امروزه در بسیاری از طراحی های داخلی استفاده می شوند. این شامل طرح های آینه ای ، کریستال های کاردی و گرد و مدل هایی است که دارای نورپردازی نوار LED در داخل بدنه و شاخه های خود هستند.

 

چه موقع باید از لوستر استفاده کنید؟

هنگامی که از لوسترها به عنوان منبع نور تکمیلی در طراحی روشنایی لایه ای استفاده شود ، به بخشی جدایی ناپذیر از نورپردازی در طراحی داخلی تبدیل می شوند.

 

لوسترها در کنار چراغهای رو به پایین مثل هالوژن ها عملکرد خیلی خوبی دارند. یک لوستر شاید اتاق شما را به صورت کامل روشن نکند و بیشتر به عنوان عنصر تزئینی و نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته می شود. بنابراین روشن کردن همزمان لوستر و چراغ های رو به پایین بر نور و روشنایی اتاق شما تأثیر به سزایی می گذارد.

دکوراسیون

لوستر

از طرف دیگر ، دیوارکوب ها و لوسترهای دیواری قدیمی تر از چراغهای رو به پایین هستند. آنها شخصیت و اصالت بیشتری به اتاقتان اضافه می کنند و در حالی که نور کافی برای محیط فراهم می کند روی حال و هوای اتاق هم بیشتر تأثیر می گذارند. آویزهای دیواری یک انتخاب روشنایی عالی برای روشن کردن و برجسته کردن دیوارها ، نقاشی ها یا حتی گیاهان هستند.

 

لامپ شمعی برای لوسترها

برای حفظ اصالت لوستر خود ، بهتر است از لامپ های شمعی LED استفاده کنید. حتی پایه لامپ های لوستر مدرن هم مناسب لامپ های شمعی طراحی شده زیرا هر لامپی غیر از لامپ های شمعی به راحتی ظاهر لوستر را خراب می کند.

می توانید از لامپ های شمعی در انواع رنگ ها و توان های الکتریکی مختلف استفاده کنید. اما بهتر است همه لامپ های لوستر خود را همرنگ تهیه کنید تا به زیبایی لوستر شما آسیب نزند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *