همه چیز درباره با Inbound Marketing- بخش سوم

بازاریابی اخلاقیدر قسمت های قبلی بازاریابی درونگرا به مفاهیم Inbound Marketing پرداختیم و در این مطلب با طرح یک نمونه ی عملی این مفهوم را به شکلی دقیق تر مطرح می کنیم.

طرح یک نمونه از بازاریابی درونگرا

در اینجا برای این که لمس بیشتری از روش بازاریابی درونگرا داشته باشید به ذکر یک نمونه می پردازیم:

به طور مثال تصور کنید که شما به عنوان شرکت وارد کننده ی مودم های وایرلس برای فروش محصولات خود به بازاریابی درونگرا روی می آورید.

بازار هدف شما سوالاتی درباره ی این که کدام مودم با چه ویژگی هایی برای فضای منزل یا محیط کار وی مناسب است، خواهد داشت. او می خواهد بداند برای یک منزل ۹۰ متری یا یک خانه ی ۲ طبقه باید از چه مودمی استفاده کند؟ همین طور ممکن است سوالاتی در خصوص سرعت مودم و پشتیبانی آن از نسل های مختلف اینترنت داشته باشد.

شما به عنوان شرکت مادر باید تولید محتوا کرده باشید که تمامی پاسخ های مورد نظر را ارائه داده و سپس این محتوا را در موتور جستجو بهینه سازی کنید. با محتوای تولید شده حتما باید سئو نیز همراه باشد تا محتوای خود را با تکنیک های سئو در صفحات جستجو بالا آورده و در رتبه های برتر قرار دهید.

حالا کاربرانی که برای خرید مودم یا کسب اطلاعات درباره ی انواع آن به جستجو در موتورهای جستجو می پردازند، به محتوای شما برخورد کرده و با مطالعه ی آن پاسخ های خود را دریافت خواهند کرد. این یعنی مرحله ی جذب! سپس مخاطب که اکنون از دریافت پاسخ های روشن و قطعی به سوالات خود و کسب اطلاعات کامل خشنود است به صفحه ی فرود اطلاعات تماس یا آدرس محل مراجعه هدایت شده و از یک مخاطب به مشتری تبدیل می شود؛ این همان مرحله ی تبدیل مخاطب به مشتری می باشد!
سپس از این مرحله عبور کرده و می بایست مخاطبی که به مشتری تبدیل شده را به خرید محصول خود برسانید. این مشتری

اکنون برای دریافت اطلاعات بیشتر و احتمالا سوال درباره ی قیمت انواع مودم ها به شما مراجعه کرده و یا تماس خواهد گرفت. اینجا دخالت تیم فروش و راهنمایی شرکت به صورت مستقیم وارد شده و می توانید مشتری را که از مخاطب به واسطه ی بازاریابی درونگرا به اینجا رسیده، به نقطه ی پرداخت وجه و خرید وارد کنید. این همان مرحله ی خرید و یا عقد قرارداد است، یعنی همان نقطه ای که برای رسیدن به آن تلاش و برنامه ریزی کرده ایم.

سپس انتظار داریم که مشتری با دنبال کردن مطالبی که در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم، به یک مخاطب و مشتری وفادار تبدیل شده و این شرکت و محصولات آن را به دیگران نیز توصیه نماید.

در این صورت می توانیم بگوییم که بازاریابی درونگرا یا همان Inbound Marketing توانسته به درستی عمل کرده و هدف تعریف شده ی آن را به دست آورده ایم.

به خاطر داشته باشید که پروسه ی جستجوی مخاطب و یافتن محتوای شما می تواند از مسیر وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و یا هر نوع نشر محتوا باشد. تنها مهم است که شما محتوای صحیح و مورد نیاز جامعه را در زمانی که بیشترین تقاضا روی آن است، در محل های مناسب انتشار دهید و این چیزی ست که حتما یک مشاور بازاریابی درونگرا به شما درباره ی آن توضیح خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *