این هفت دروغ را از کارشناسان سئو باور نکنید

سئو درون صفحه

زمانی که برای استخدام کارشناس سئو به جستجو میان فریلنسرهای سئو می پردازید، حتما ویژگی های خاصی را مد نظر دارید و برای تحویل یک کار با کیفیت سعی می کنید یکی از حرفه ای ها و با تجربه ها در این زمینه ی کاری را استخدام نمایید.

اما دقت داشته باشید که تخصص گرایی و میل به استخدام حرفه ای ترین ها سبب نشود که یکی از هفت دروغ معروف دنیای سئو را باور کنید.

فریلنسرهای سئو مشهور به ادعای هفت دروغ هستند که ممکن است فریلنسر سئو مقابل شما یکی یا چندتای آن ها را عنوان سازد. حتی اگر شما بهترین متخصص سئو را استخدام کنید، باز هم ابعاد تاریکی در دنیای موتورهای جستجوگر وجود دارد که هرگز وی نخواهد دانست.

پس قبل از استخدام یک کارشناس سئو، بد نیست که هفت دروغی که ممکن است از زبان وی بشنوید را بشناسید.

دروغ اول: من الگوریتم ها را به خوبی می دانم!

هیچ کسی بیرون از کمپانی گوگل، از الگوریتم های جستجوگر گوگل آگاهی ندارد. صدها فاکتور در الگوریتم های گوگل وجود دارد که شاید کارشناسان سئو برخی از آن ها را بشناسند، اما هرگز راهی برای دانستن کامل این فاکتورها و شناخت دقیق عملکرد الگوریتم ها وجود ندارد.
آن میزان اطلاعاتی هم که درباره ی الگوریتم های گوگل وجود دارد، همان هایی ست که خود گوگل مایل به اشتراک گذاری با صاحبان این حرفه بوده است. و این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل پیوسته در حال تغییر بوده و همیشه به روز رسانی می شوند.
برای درک این موضوع تنها کافی ست که هوش مصنوعی که گوگل در سال گذشته برای رتبه ی بندی وب سایت ها به کار برده را در نظر داشته باشید.
زمانی که کارشناسان سئو این هوش مصنوعی را شناختند، مشخص شد که از ماه ها پیش گوگل این ابزار رتبه بندی را به کار گرفته بوده و این در حالی بود که هیچ کس اطلاعاتی درباره ی آن نداشت.

دروغ دوم: من در رتبه بندی هر تخصصی کارآمد هستم.

یکی از مهمترین جنبه هایی که در سئو وجود دارد، درک مشتری و نیازهای وی می باشد. این درک در هر کسب و کار و محتوای وب سایتی متفاوت ظاهر خواهد شد. بنابراین یک کارشناس سئو می باید درک درست و شناخت کافی از نیازهای مشتری خود داشته و اگر قرار باشد وی تاثیر مستقیم روی بهبود رتبه ی وب سایت شما داشته باشد، باید صنعت یا کسب و کاری را که صاحب آن هستید، تا حدود زیادی بشناسد.
بنابراین کاملا واضح است که یک فرد مشخص و واحد نمی تواند به تمامی شاخه های صنایع و کسب و کارها شناخت داشته و روی تمام آن ها درک درستی از خود نشان دهد.

دروغ سوم: سئو تنها چیزی ست که به آن نیازمندید.

سئو و دنیای رتبه بندی یک مسیر بسیار پهن و بزرگی ست که می تواند در بازاریابی شما موثر واقع شده و به نوعی یک تیتر بزرگ خبری برایتان باشد. اما این همه ی چیزی نیست که به آن احتیاج دارید.
کسب و کارهای موفق به جز این به تبلیغات فیزیکی، بازاریابی محتوا، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و… نیز نیازمند است.
تحقیقات نشان می دهد که این تکنیک ها مکمل یکدیگر بوده و یکی بدون بقیه نمی تواند به اندازه ی رضایت بخشی موثر واقع شود.
به عنوان مثال، تولید محتوای منحصر به فرد بهترین روش برای رسیدن به رتبه بندی بهتر است. و بازایابانی که از تبلیغات کلیکی یا PPC استفاده می کنند، می توانند این روش را با تولید محتوای غنی و منحصر به فرد ترکیب کرده و در نهایت در زمان کمتری به نتیجه ی مورد نظر خود دست پیدا کنند.

دروغ چهارم: لینک بیشتر، نتیجه ی بهتر و سریع تر!

علی رغم تلاش های گوگل برای جا به جایی دامنه ها با استفاده از شیوه های غیرمتداول، لینک ها هنوز در جستجوی امروزی بسیار مهم هستند. اما مدتی ست که شناخت و تشخیص گوگل روی این که چه لینک هایی روزانه از سایت شما داده می شود، بسیار دقیق تر شده است. به همین دلیل صرف لینک دادن بدون احتیاط کافی می تواند نتایج معکوسی را به بار بیاورد. لینک هایی که داده می شود باید با محتوای غنی و مطالبی با کیفیت بالا و به دور از تکرار و تعدد باشند.

دروغ پنجم: مطالب کپی به سئو وب سایت شما صدمه نخواهند زد!

گوگل با چوب مجازاتگر خود بالای سر وب سایت هایی ست که با تولید محتوای تکراری و ایجاد تغییرات جزئی سعی در فریب الگوریتم ها و ایجاد ترافیک مصنوعی دارند.
بنابراین استفاده از مطالب تکراری و به نوعی محتوای مرده جز این که وب سایت شما را در معرض تخریب کلی قرار داده و به جای بهبود رتبه بندی به کلی آن را از فهرست گوگل به دور بیندازد، تاثیر دیگری نخواهد داشت.

دروغ ششم: من وب سایت شما را به صفحه ی اول گوگل خواهم آورد.

هر ادعایی از طرف کارشناس سئو، مبنی بر این ظرف یکی دو ماه وب سایت شما به صفحه ی اول گوگل و اولین نتایج جستجو خواهد آمد؛ دروغی بیش نیست. در واقع دستور العمل های گوگل پیش از این در این خصوص هشدار داده اند.
واقعیت این است که رتبه بندی یک وب سایت روزانه به دلایل غیرقابل کنترلی تغییر می کند و به هیچ وجه نمی توان درباره ی آمدن به صفحه ی اول وعده ی زمانی مشخصی داد. به همین دلیل زمانی که یک متخصص سئو در این خصوص وعده ی زمانی به شما می دهد هرگز نمی باید حرف وی را باور کنید. زیرا این چیزی نیست که بتوان از قبل پیش بینی کرده و روی آن زمانی را تعیین کرد.

دروغ هفتم: تمام چیزی که به آن احتیاج دارید، پیگیری توصیه های گوگل می باشد.

اگر قرار باشد به توصیه های گوگل دل بسته و تنها از طریق آن پیش برویم، باید به جمع آن هایی که درآمد ۹۷ درصدی گوگل از تبلیغات را تامین می کنند، بپیوندیم.
این واقعیت که گوگل ۹۷ درصد درآمد خود را از تبلیغات و Google AdWords به دست می آورد، نشان می دهد که چرا توصیه های خود گوگل به این سمت سوق داده می شوند.
اما واقعیت این است که اگر چه تبلیغات گوگل می توانند تا حدودی در کوتاه مدت نتیجه بخش باشند، اما هیچ چیزی مانند یک سئوی منطقی و آهسته و پیوسته، پایدار و قابل اعتماد نخواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *