چگونه بازخوردهای منفی را مدیریت کنیم؟

آموزش مذاکره

یکی از مواردی که بعد از استخدام افراد باید مد نظر قرار داد، گرفتن بازخورد و مدیریت بازخوردهای منفی است. دریافت بازخورد در موفقیت در کسب و کار تاثیر بسیاری دارد. اما در ارائه بازخورد می بایست نکاتی را مد نظر قرار دهید که در ادامه مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نکات مهم حین مدیریت بازخوردهای منفی

دقت داشته باشید که هدف از بازخورد، بهبود وضعیت است و نه دلسر کردن و تضعیف روحیه. لذت بسیار مهم است که در راهنمایی کارکنان، بازخوردهای دقیق و درست ارائه داده شود. نباید مسائل شخصی شود و پیش داوری هم نباید به هیچ عنوان داخل بازخورد شود. سعی کنید روی اشتباهات اصرار نورزید و لجبازی را کنار بگذارید.

دقت داشته باشید که شما می بایست به عنوان یک مدیر، دقت لازم را به خرج دهید.

حین ارائه بازخورد به این نکات توجه کنید تا تاثیر مثبت آن ها را در کسب و کار خود مشاهده کنید:
در ارائه بازخورد باید شان و احترام کارمندانتان را حفظ کنید.
می بایست افراد واقعیت ها را بدانند تا بتوانند بر طبق آن برنامه ها را مدیریت و سازمان دهی کنند.

دقت داشته باشید که هرگز از عبارات توهین آمیز و اتهام زننده استفاده نکنید. سعی کنید موقعیت ها را معرفی کنید و رفتار و آثر رفتارها در شرکت را بیان کنید.
مسئله این است که همیشه بازخوردها مثبت نیست و می بایست توانایی مدیریت بازخوردهای منفی را داشته باشید. صداقت را همواره حفظ کنید و نظرات منفی خود را با ادب و احترام ابراز کنید.

در نهایت شما می توانید دفعات بعدی تاثیرات مدیریت خود را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *