مترجم حرفه ای در خدمت Inbound Marketing- بخش دوم

ابزار ابتدایی بازاریابی محتوا کدامند؟
چنانچه قصد پیاده سازی بازاریابی درونگرا را داشته باشید، باید از تمام ابزارهای ارتباطی که در اختیار مشتریان قرار دارد، استفاده کنید. شما باید مسیر موتورهای جستجوگر مطرح را با کمک استخدام مترجم حرفه ای، و همین طور کارشناس شبکه های اجتماعی پر مخاطب، و… را به کار بگیرید تا مشتری ها از این مسیر به سمت نام تجاری و کسب و کارتان هدایت شود.
در حقیقت با استفاده از تولید محتوا در فضای مجازی و پیدا شدن در موتورهای جستجوگر توسط مشتری، نام تجاری کسب و کار شما به مشتری شناسانده خواهد شد و موفق می شوید که کالا یا خدمات خود را پیش از رقبا به آن ها ارائه دهید.
در این شکل شما به جای عرضه ی مستقیم برند خود، با تولید محتوای غنی، و پاسخگو به نیازهای مشتری، در واقع آن ها را به سمت خود جذب می کنید و این مشتریست که برند و سازمان را جستجو کرده و با اعتماد بیشتر از حالت تبلیغات سنتی از آن کالا خریداری کرده و یا خدمات دریافت خواهد کرد.
نکته: البته دقت داشته باشید که تولید محتوا و نشر آن به تنهایی نمی تواند این گونه از بازاریابی را به شکل کامل پوشش دهد. بلکه کاملا مهم است که تیم آنالیزور شما و یا یک مشاور متخصص تشخیص دهد که چه محتوایی در چه زمانی ترند است و وقت درست نشر آن و شیوه ی نشر آن چه زمان و چطور باشد!
در حقیقت یک متخصص به شما می گوید که چه زمانی کدام محتوا را نشر دهید تا پاسخ درست را از بازار هدف بازخورد گیرید.
نیاز مستقیم بازاریابی درونگرا به تولید محتوا
همان طور که از مطالب بالا برمی آید، بازاریابی درونگرا همیشه به تولید محتوا وابسته است و برای عملیاتی کردن اصول این گونه از بازاریابی مدرن در جامعه ی ارتباطات و تجارت امروز می باید تولید محتوای غنی داشته باشم.
تولید محتوای کاملا حرفه ای، متناسب با نیازهای مخاطبان، سئو محور و بدون هیچ گونه تکرار و کپی برداری!
مراحل بازاریابی درونگرا کدامند؟
در بازاریابی درونگرا ۴ مرحله وجود دارد: جذب، تبدیل، خرید یا بستن قرارداد، و لذت!
در اینجا به تشریح هر یک از این مراحل می پردازیم:
جذب مخاطب: جذب مخاطب اولین گام در روش بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing است. در نخستین مرحله ی این نوع از بازاریابی مخاطب با محتوای مناسب، در جای مناسب و زمان مناسب از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برند شما را شناخته و با استفاده از محتوای تولید شده پاسخ های خود را دریافت خواهد کرد.
تبدیل مخاطب به مشتری: در مرحله ی تبدیل بازدیدکنندگان و مخاطبانی که در مرحله ی جذب به سمت محتوای شما آمده اند، پس از به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود درباره ی کالا یا خدمات، به صفحه ی فرود اطلاعات تماس شرکت یا سازمان هدایت شده و از شکل مخاطب و کاربر به مشتری تبدیل می شوند.
حالا شما مشتریان بالقوه ای دارید که در مرحله ی بعد بالفعل می شوند.
بستن قرارداد یا خرید: در مرحله ی سوم که به مرحله ی بستن مشهور است، مشتری به صورت مستقیم با شرکت تماس داشته و در واقع در این مرحله ماحصل بازاریابی درونگرا را به دست آورده و چیزی که می خواهیم را فروخته یا ارائه می کنیم.
حفظ و ارتقا مشتری ها: و مرحله ی چهارم که همان مرحله ی لذت است، در واقع چیزیست که مشتری یا مخاطب در محتوای تولید شده، یا نشرهای فضای مجازی از برند شما دریافت کرده و با توجه به پویایی و جامع و مانع بودن آن به جز دریافت کالا یا خدمات از آن لذت برده است؛ به همین سبب محتوای آن و به همراه آن نام تجاری شما را به دیگران نیز معرفی می کند.
به علاوه مشتری هایی که از این مسیر به شما رسیده اند، به مشتری هایی پر و پا قرص و وفادار تبدیل می شوند که احتمال زیاد در آینده دوباره از سوی آن ها مراجعه خواهید داشت.
او که اکنون سوالات خود را با توجه به محتوای شما پاسخ داده شده می بیند و ابهاماتش رفع شده است، به اطرافیان خود نیز پیشنهاد می کند و اینجا نقطه ایست که بازاریابی درونگرا موجب ارتقا سطح مشتریان شرکت خواهد شد.