صرفه جویی در وقت و دسته بندی کارها

برای حرف زدن با کسانی‌ که می‌شناسید وقت بگذارید

می توانید از طریق انجام همه ی کارهای مشابه در یک زمان مقدار زیادی در زمان صرفه جویی کنید. دسته بندی کارها بسیار مفیدتر و کم استرس تر است. برای مثال می توانید:

تمام صورت حساب ها را در یک زمان پرداخت کنید. وقتی را برنامه ریزی کنید تا به صورت حساب ها رسیدگی کنید.

تماس های تلفنی را در یک زمان انجام دهید. به جای اینکه کارهایتان را مدام قطع کنید و به تلفن های غیر ضروری بپردازید صبر کنید و وقتی چند تماس تلفنی داشتید زمانی را اختصاص دهید و همه ی آن ها را پشت سر هم انجام دهید.

کالاهای مورد نیاز را یکجا خرید کنید. به جای آنکه برای خرید هر چیز کوچکی به فروشگاه بروید خریدها را یکجا انجام دهید.

لیستی از چیزهایی که الان یا به زودی احتیاج داریم کنار دست تان داشته باشید و قبل از آنکه برای تهیه ی یک کالای مورد نیاز به سرعت بیرون بروید به آن لیست نگاهی بیندازید تا دیگر اقلام موردنیاز را نیز بخرید.

یک روش ساده تر برای انجام این کار آن است که یک کپی از لیست کالاهای اصلی تهیه کنید که در آن اقلام معمول هم باشد و این لیست را روی در یخچال بچسبانید.

هر بار که متوجه شدید یکی از این اجناس در حال تمام شدن است در لیست جلوی آن علامت بگذارید. وقتی چند کالا علامت خوردند به فروشگاه بروید.

برخی چیزها را به تعداد زیاد بخرید. بسیاری از چیزها در خانه و اداره مرتب عوض می شوند. خرید لوازم اداری، دستمال توالت، غذاهای کنسرو شده، دستمال کاغذی و… را چنانچه به تعداد زیاد بخریم معقول است البته اگر جای کافی برای نگهداری از آن ها داریم.

پختن غذاها از قبل. آماده کردن غذا بسیار وقت گیر است. در صورت امکان طوری غذایتان را آماده کنید که برای چند روز غذا داشته باشید می توانید سوپ، خورش، سس و غیره را به مقدار زیاد تهیه کنید و مقدا راضافی آن را در فریزر نگهداری کنید.

یک روز آزاد در آخر هفته زمان مناسبی برای پختن این غذاهاست. فقط مراقب باشید که روی این ظرف های پلاستیکی نام غذا را با برچسب هایی مشخص کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *