اهمیت استخدام کارشناس تولید محتوا | همه چیز درباره با Inbound Marketing- بخش اول


بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing نوعی از بازاریابی در دنیای مدرن کسب و کار امروزی است که به جای بازاریابی برای پیدا کردن مشتری و جذب آن ها، به مشتریان کمک می کند تا شرکت یا برند شما را پیدا کنند. اهمیت استخدام کارشناس تولید محتوا در بازاریابی درونگرا را در ادامه متوجه خواهید شد. در واقع ما در این شکل از بازاریابی توجه مشتریان را به خود جلب می سازیم.
مدت ها از زمانی که سازمان های بزرگ، شرکت های کوچک و کسب و کارهای خرد و کلان برای به دست آوردن مشتری به صورت مستقیم دست در بازار هدف برده، کالا یا خدمات خود را به مشتری ارائه داده و به نوعی برای بالا بردن تعداد مشتری ها از بازاریابی مستقیم و تبلیغات سنتی استفاده کنند، گذشته است. این روزها نیاز داریم که مشتری ها و بازار هدف با قرار گرفتن در میدان نفوذ بازاریابی درونگرا، به سمت برند و کسب و کار شما کشیده شده و به نوعی بدون آن که متوجه شود مستقیما شما را انتخاب کند.
چرا بازاریابی درونگرا رونق گرفته است؟
ما در دنیایی زندگی می کنیم که فراوانی اطلاعات و تولید محتوا از هر سو به ما هجوم آورده و کمبود توجه در بین جوامع موج می زند. سرعت تولید محتوا و اطلاعات هر روز بالاتر می رود و به گزارش IBM ما در حال حاضر هر روز ۲,۵ کیلو بایت داده ایجاد می کنیم و جالب است بدانید که ۹۰ درصد از داده های جهان امروز تنها در چند سال گذشته تولید شده اند.
خریداران و مشتریان امروز چه به دنبال کالا و چه در پی خدمات باشند، بسیار توانمندتر از گذشته شده اند. آن ها می توانند به سرعت اطلاعات کاملی درباره ی کالایی که می خواهند به دست آورده و یا به مقایسه ی آن کالا در چند برند مختلف بپردازند. همه چیز به سرعت و به سهولت با چند کلیک و استفاده از انگشتان یک دست برای تایپ مهیا خواهد شد. تلفن های همراه در هر موقعیت مکانی و در هر زمانی می توانند در شبکه های اجتماعی و سرویس های جستجوگر، اطلاعات کاملی در خصوص هر کالا یا خدماتی فراهم آورند و دنیای ارتباطات هیچ زاویه ی مخفی از چیزی باقی نمی گذارد.
بازاریابی درونگرا یک تکنیک قدرتمند در عصر حاضر برای بازاریابی و جذب مشتری به شمار می رود. با این سبک از بازاریابی شما توانایی دقیق خواهید داشت تا آن چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند، ارائه کنید و مانند یک آهنربا مشتری را به سمت کالا یا خدمات خود بکشانید. به این شکل که اعتماد، اعتبار و اقتدار را در هر جغرافیا در بین بازار هدف و حتی خارج از آن به وجود بیاورید.
در عصر حاضر بازاریابی های سنتی کمتر و کمتر موثر ظاهر می شوند و زمان آن رسیده است که تمام کسب و کارها به سمت بازاریابی های نوین از جمله بازاریابی درونگرا یا همان Inbound Marketing کوچ کنند.
از سال ۲۰۰۵ میلادی، بازاریابی درونگرا به عنوان موثرترین روش بازاریابی کسب و کارها در تلفیق با قدرت فوق العاده و فراگیر اینترنت ظهور پیدا کرد.
اگر مایل باشید بدانید باید بگوییم که برایان هالیگان، موسس وب سایت HubSpot برای اولین بار از واژه ی Inbound Marketing استفاده و آن را تشریح کرد. به همین دلیل نابه جا نیست که وی را پدر بازاریابی درونگرا بنامیم.
بازاریابی درونگرا با کمک گرفتن از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و سطح تعامل بالا با مشتریان، به جای روش های قدیمی بازاریابی وارد شده و به جای خرید لیست ایمیل، خرید آگهی ها بازرگانی و امید به شناخته شدن، تمرکز خود را به تولید محتوای باکیفیت (چیزی که مشتری به آن نیاز دارد و به دنبالش می گردد) و هدایت مردم و مشتری ها با این محتوا به سوی شرکت و محصول خود قدم برداشت.
با هماهنگ کردن تولید محتوای خود هم مسیر با منافع و پرسش های مشتریان و انتشار آن، به طور طبیعی ترافیک ورودی جذب کرده و خواه یا ناخواه مشتری ها به سمت برند شما کشانده خواهند شد.





