وارپ درایو سرعت نور ناسا همه چیز را تغییر خواهد داد

وارپ درایو

وارپ درایو

آیا راهی برای پیشی گرفتن از سرعت نور وجود دارد؟ درهای غیرممکنی که بر روی بشر باز خواهند شد.

در یک اتاق منزوی در مرکز فضایی جانسون دانشمندان ناسا بر روی پروژه ای کار می کنند که بسیار تخیلی بنظر می رسد . آن ها در واقع می خواهند از یک حوزه الکتریکی قوی برای خم کردن جنس فضا و زمان استفاده نمایند.ممکن است بپرسید فایده یا هدف اینکار چیست؟  آن ها در واقع می خواهند سفر بین ستاره ای را با سرعتی فراتر از سرعت نور محقق نمایند .

به همین دلیل است که خیلی علمی تخیلی بنظر می رسد زیرا مگر امکان دارد سرعتی فراتر از نور هم امکان پذیر باشد؟ برای جواب به این سوال باید به ماجرایی اشاره کنم . در اوایل دهه ۹۰ میلادی میگوئل الکوبیره یک فیزیکدان نظری فیلم استار ترک را دید. در آن فیلم قهرمانان فیلم از تکنولوژی به نام وارپ درایو استفاده می کرذند که می توانست مسافت های عظیم کیهانی را در ظرف چند ثانیه طی کند . اینجا بود که الکوبیره به این فکر کرد چطور می شود یک وارپ درایو واقعی ساخت.

البته امکان چنین کاری بر اساس نظریه نسبیت خاص انیشتن امکان پذیر نبود . زیرا هر چیزی در جهان محدود به سرعت نور است. اما الکوبیره در این بین یک روزنه یافت به این صورت که جنس فضا و زمان می تواند منقبض و منبسط شود یعنی فضا ،برخلاف آنچه ما فکر می کنیم که خالی است ، دارای جنس و بافتی است .بنابراین اگر بتوانیم فضا – زمان را در جلوی یک فضا پیما فشرده کنیم و در پشتش باز کنیم (بکشیم). فضاپیما می تواند بسرعت خارق العاده ای رسیده و فراتر از سرعت نور حرکت کند .

البته این ممکن است همانطور که گفتیم خیلی علمی تخیلی بنظر برسد اما روی کاغذ و از لحاظ نظری ممکن است. جالب است بدانید که بر اساس مطالعات الکوبیره ،انرژی لازم برای فایق امدن بر سرعت نور برابر با ۱۰ میلیارد سال انرژی است که خورشید تولید می کند. اما باور کنید که حتی با سرعتی فراتر از سرعت نور بشر هرگز نخواهد توانست حتی یک درصد از کیهان را کشف کرده و در آن سفر نماید.میلیاردها ستاره و سیاره ای که تلسکوپ ها نشان می دهند بیشترشان برای ابد ناشناخته باقی خواهند ماند.

مطالب مرتبط

۳ دیدگاه‌

  1. Ali milan گفت:

    امکان و‌خلق محدود نیست کافیست خواسته شود
    فناوری وارپ هم روزی امیدوارم عملی شدنش رو ببینیم

  2. اریا گفت:

    اگر سفینه وارپ هاله ای از بار الکتریکی بدور خود ایجاد کند تا حبابی از بار الکتریکی داشته باشد حالت یگ فوتون را بخود گرفته و این میتواند در کاهش انرژی مورد نیاز موثر باشد

  3. شقهغش گفت:

    اگر خود فضا پیما با حاله ای از بار الکتریکی احاطه شود احتمکالا در میزان انرژی لازم تغییرات عمده ای صورت می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *