چگونه تست بزنیم؟

چگونه تست بزنیم؟

روش تست زنی در شرایط مختلف، متفاوت است. اینکه شما در خانه هستید یا سر آزمون و حتی اینکه شما در حال تست زدن چه درسی هستید روش های متفاوتی را می طلبید. همچنین اگر بخواهیم دقیق تر به مسئله نگاه کنیم، اینکه در چه فازی از برنامه درسی کنکور قرار دارید و چقدر به کنکور نزدیک هستید نیز می تواند در نحوه تست زنی شما تفاوت ایجاد کند.
اگر شما زمان زیادی تا کنکور دارید و در حال یادگیری دروس هستید پیشنهاد می کنید، در مورد دروس تخصصی و یاد گرفتنی (مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی، زبان) ابتدا تمرکز خود را بر یادگیری مفاهیم دروس بگذارید و تا می توانید تمرین حل کنید و اگر هم تست میزنید، برای خود محدودیت زمانی نگذارید. بلکه به خوبی بر روی هر تست زمان بگذارید. به این شیوه تست زنی آموزشی می گویند. در مورد دروس عمومی و حفظ کردنی پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن هر درس، تعداد محدودی (مثلا۱۰ تا تست) بزنید برای اینکه ذهنتان درگیر موضوعات کلی درس شود. این کار یادگیری شما را افزایش می دهد.
وقتی به کنکور نزدیک تر می شوید(مثلا سه ماه به کنکور) شروع کنید به قرار دادن محدودیت های زمانی برای تست زدن. پیشنهاد می کنیم یک جدول برای ثبت نتایج تست ها شامل تعداد تست، موضوع، زمان و درصد ایجاد کنید و همه تست ها را در آن ثبت کنید. این کار انگیزه پیشرفت را در شما تقویت می کند. در زمان سه ماه مانده به کنکور، پیشنهاد می شود بیشتر زمان خود را صرف تست زدن و مرور کنید و زمان کمتری (حدوداً ۲۰% زمان خود را) صرف مطالعه دروس جدید کنید. همچنین توصیه می شود بر روی دروس عمومی تمرکز بیشتری بکنید زیرا گرفتن درصد های بالاتر در دروس عمومی خیلی راحت تر است و رتبه کنکور شما را راحت تر بالا می برد.
پیشنهاد می شود در هر مرحله ای بعد از تست زدن سوالات را تحلیل کنید. سوالاتی را که اشتباه زده اید را مورد بررسی قرار دهید و اگر لازم است آن مبحث را دوباره مرور نماید. این موضوع خیلی خیلی به شما کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *