آلبوم تصویری پروپاگاندا

۱- در سال ۱۹۲۹, در دورانی که استعمال دخانیات توسط زنان در ملأ عام و حتی در فضای خصوصی مورد قبول افکار عمومی نبود, جرج هیل, رئیس کمپانی تنباکوی آمریکایی از ادوارد لوئیس برنیس خواست برای افزایش فروش دخانیات راهی برای تشویق زنان به استعمال دخانیات پیدا کند. وی ورود زنان به جرگه خریداران دخانیات را به » افتتاح معدن طلا جلوی در حیاط خانه خود» تشبیه می کرد:

۲- برنیس که خواهرزاده زیگموند فروید بود از نوشته های فروید به عنوان منبعی ارزشمند برای «مهندسی افکار عمومی» استفاده میکرد و با تکیه بر همین نوشته ها آنچه را که در آن زمان پروپاگاندا و بعداً روابط عمومی خوانده شد خلق کرد:

۳- برنیس با ابراهام بریل, روان شناسی که پیرو مکتب فروید بود مشاوره کرد, و پس از مشاوره عبارتی را که از او شنیده بود در طراحی پروپاگاندای خود به کار برد: مشعل آزادی. از نظر ابراهام بریل, برای زنان استعمال دخانیات به معنای بریدن زنجیر اسارتی بود که مردان در آن گرفتارشان کرده بودند, و سمبل به دست گرفتن قدرت:

۴- برنیس برای پیاده کردن پروپاگاندای خود بین دو مناسبت تاریخی که در آمریکا یاداور آزادی هستند مردد بود: چهارم ژوئیه یا روز استقلال آمریکا, و رژه یکشنبه عید پاک یا آزادی روح در نیویورک. زمان و مکان دوم برای پیاده شدن پروپاگاندا انتخاب شدند. از پیش به زنان جوان شرکت کننده در این رژه مبلغی پرداخت شده بود تا در زمان مناسب سیگارهایی که زیر لباس خود پنهان کرده بودند را روشن و استعمال کنند. مطبوعاتی که از قبل مطلع شده بودند با حضور در محل رژه به تهیه عکس و گزارش پرداختند. شماره مخصوص اول آوریل ۱۹۲۹ با سرتیتر زیر منتشر شد» دسته ای از دختران به نشانه آزادی به سیگارهای خود پک میزنند.»

۵- فمنیست معروف, روث هِیل نیز زنان را دعوت به پیوستن به این رژه کرده بود و خطاب به آنها گفته بود «ای زنان! مشعل آزادی دیگری روشن کنید! به نبردی دیگر علیه محدودیت جنسی بپیوندید!»

۶- در سال ۱۹۲۳ تنها ۵ درصد از خریداران دخانیات زن بودند. این رقم در سال ۱۹۲۹ به ۱۲ درصد و در سال ۱۹۳۵ به ۱۸٫۱ درصد رسید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *