آموزش نصب و آپدیت قالب و افزونه وردپرس

آموزش نصب قالب وردپرس:

راه اول. نصب از طریق وردپرس:

برای نصب قالب وردپرس خود از طریق پنل وردپرس ابتدا به مسیر نمایش > پوسته ها بروید و دکمه افزودن پوسته تازه را بزنید و سپس دکمهبارگزاری پوسته را بزنید. حالا کافی است تا با زدن دکمه Browse ، فایل قالب را انتخاب و نصب نمایید. پس از چند لحظه قالب نصب شده و پیغامی مبنی بر نصب شدن قالب ظاهر میشود که در این مرحله با زدن دکمه فعال کردن پوسته ، قالب وردپرس جدید شما فعال میشود.

نکته. ممکن است در این روش در حین کار از شما مشخصات Ftp خواسته شود که کافی است مشخصات Ftp هاست خود را به ان بدهید تا روند نصب ادامه پیدا کند.

راه دوم. نصب از طریق هاست:

در این روش کافی است برای نصب قالب وردپرس خود به درون هاست در جایی که وردپرس را نصب کرده اید بروید و فایل فشرده ی قالب را (برای مثال enfold.zip ) در پوشه wp-content > پوشه themes آپلود نمایید و سپس آن را در همان جا اکسترکت کنید. پوشه themes محل قرارگیری قالب های وردپرس شماست.

حالا کافی است به پیشخوان وردپرس > نمایش > پوسته ها بروید و قالب جدید خود را با زدن دکمه فعال کردن، فعال نمایید.

 

آموزش آپدیت قالب وردپرس:

برای آپدیت قالب وردپرس خود باید از طریق هاست اقدام کنید. کافی است به هاست خود و سپس پوشه themes بروید و نسخه قبلی قالب را حذف کنید (برای مثال پوشه enfold ) و سپس نسخه جدید را در آنجا آپلود و سپس اکسترکت کنید.

نکته. نام پوشه نسخه قدیم و جدید قالب باید یکسان باشد.

سوال. آیا با آپدیت قالب تغییراتی که در سایت اعمال کرده ام از بین نمیرود؟ آیا سایت من به هم نمیریزد؟

جواب. خیر. تنظیمات و مطالب و محتوای شما بدون تغییر باقی میماند.

 

آموزش نصب افزونه وردپرس:

راه اول. نصب به صورت مستقیم از مخزن وردپرس:

مخزن وردپرس سایت http://wordpress.org میباشد. وردپرس این اجازه را به شما میدهد تا با یک کلیک افزونه مورد نظر خود را نصب کنید.

در این روش کافی است به مسیر پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن بروید و افزونه مورد نظر خود را جستجو نمایید. مثلا اگر به دنبال افزونه ای برای سئوی سایت هستید کلمه seo را جستجو کنید و یا اسم کامل افزونه مورد نظر را جستجو کنید. با این کار افزونه های مرتبط با جستجوی شما لیست میشوند که برای نصب هر کدام کافی است روی دکمه نصب مربوط به آن کلیک کنید تا نصب شود.

نکته. ممکن است در این روش در حین کار از شما مشخصات Ftp خواسته شود که کافی است مشخصات Ftp هاست خود را به ان بدهید تا روند نصب ادامه پیدا کند.

راه دوم. نصب افزونه از طریق وردپرس به صورت غیرمستقیم:

در این حالت شما افزونه ای را در کامپیوتر خود دارید و میخواهید از طریق وردپرس نصب کنید. برای نصب کافی است است به مسیر پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن بروید و سپس روی بارگزاری کلیک کنید و افزونه را از کامپیوتر خود انتخاب و نصب کنید.

نکته. در این حات هم ممکن است در این روش در حین کار از شما مشخصات Ftp خواسته شود که کافی است مشخصات Ftp هاست خود را به ان بدهید تا روند نصب ادامه پیدا کند.

راه سوم. نصب افزونه از طریق هاست:

در این روش کافی است به هاست خود و سپس پوشه wp-content > پوشه plugins بروید و فایل افزونه خود را داخل این پوشه آپلود و سپس اکسترکت کنید. پوشه plugins محل قرارگیری افزونه های شماست.

حالا به پیشخوان وردپرس > افزونه های نصب شده بروید و افزونه ی خود را فعال کنید.

 

آموزش آپدیت افزونه وردپرس:

راه اول. برای افزونه های رایگان موجود در مخزن وردپرس:

برای افزونه های رایگانی که از مخزن وردپرس دانلود و نصب کرده اید، در صورتی که آپدیت جدید برای افزونه بیاید، هشدار آپدیت آن در بخش افزونه های نصب شده در پنل وردپرس شما خواهد آمد. برای آپدیت کافی است روی دکمه به روز رسانی خودکار مربوط به افزونه کلیک کنید تا نسخه جدید جایگزین شود و افزونه آپدیت گردد.

نکته.ممکن است در این روش در حین کار از شما مشخصات Ftp خواسته شود که کافی است مشخصات Ftp هاست خود را به ان بدهید تا روند نصب ادامه پیدا کند.

راه دوم. برای افزونه های غیر رایگان:

برای آپدیت افزونه های غیر رایگانی که در مخزن وردپرس نیستند باید به هاست خود در پوشه plugins بروید و فولدر قبلی افزونه را پاک کنید و نسخه جدید را در آنجا آپلود و سپس اکسترکت نمایید.

نکته. برای آپدیت افزونه های رایگان وردپرس نیز میتوان نسخه جدید را از مخزن وردپرس دانلود کرده و سپس مانند توضیح بالا در هاست با نسخه قبلی جایگزین کنید.

سوال. آیا با آپدیت افزونه تنظیمات آن از بین نمیرود؟

جواب. خیر. تنظیمات آن باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *