آنتن آلتانین، گیاه یا ماورا!

به طوری کلی همواره بحثی بسیار عمیق از نظر دیدگاه میان این افراد و افراد دیگری که اعتقاد بر وجود عاملی بالاتر و گاها غیر طبیعی و یا فراانسانی است وجود دارد، با این حال در این تحقیقات علمی نیز گاها حوادثی رخ میدهد که موجب حیرت و شک دانشمندان میشود، یکی از این اتفاقات جالب مربوط به یکی از اولین و پرهزینه ترین تحقیقات علمی موسسات آمریکا در قطب جنوب بود.

در سال ۱۹۶۰ بودجه ای بسیار عظیم برای آغاز یک سری از تحقیقات علمی دقیق از قطب جنوب در مجلس سنای آمریکا تصویب شد این تحقیقات در آن زمان تحت نظر نیروی دریایی امریکا و موسسه ی BMBN که بعدها به “دارپا” تغییر نام داد بود.

این تحقیقات در واقع جز اولین آزمایشات علمی دقیق و ثبتی در خاک و آب قاره جنوبی بود و هزینه ی بسیار سنگینی داشت.

در این تحقیقات ۱۱ کشتی نیروی دریایی مجهز به سیستمی بسیار دقیق از تجهیزات سونار شدند که از اعماق دریا در اطراف این قاره نقشه برداری کنند، با توجه به تکنولوژی آن زمان تصاویر و داده های موجود بسیار دقیق و کاربردی ظاهر شدند.

یکی از این کشتی ها به نام USUN eltanin در یکی از مراحل سوناری خود در ۲۹ آگوست ۱۹۶۴ تصویر بسیار عجیبی را ضبط کرد، این تصویر دقیقا چند روز پس از آن به روزنامه ها راه پیدا کرد و باعث شد نظریات بسیاری در این باره مطرح شود. طبق گزارشاتی که سال ها بعد منتشر شد ۱۵ دانشمند این کشتی از دیدن این شکل بسیار متعجب شده بودند و در نهایت در یک جلسه ی گروهی در عصر همان روز که در ان بیشتر اقیانوس شناسان این تحقیقات حضور داشتند کسی نتوانست توضیح خاصی ارائه دهد.

با این حال به عقیده تعدادی دیگر این تصویر مربوط به نوعی گیاه دریایی است، هرچند بسیاری از دانشمندان و گیاه شناسان فارغ از در نظر گرفتن دیگر فرضیه ها وجود چنین نوع خاصی از اسفنج دریایی را در این عمق و به این طول غیرممکن میدانند.

یکی از افراد معروفی که معتقد است این تصویر مربوط به نوعی آنتن از نوع فرازمینی است “برد استینر” خلبان و فضانورد سابق امریکایی است او حتی توانسته شواهدی بر شباهت عجیب این تصویر با حکاکی ها باستانی در ایالت یوتای آمریکا پیدا کند.

با گذشت سال ها از این کشف هرگز اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشد، به عقیده ی بسیاری این انتن میتوانسته حتی مربوط به زیردریایی های غرق شده آلمان نازی باشد، با تمام این اوصاف حقیقت این تصویر هرگز مشخص نشد.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. M3hdi گفت:

    سلام
    مطالبتون فوق العادست…دست مریزاد.

    این مطالب رو از کجا پیدا میکنید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *