آیا جن ها وجود دارند؟واقعیت جن چیست؟

جن در عربی  به معنی پوشیده به کار می‌رود، در فارسی نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است،و اعتقاد اسلام بر این است که وجودش از آتش بدون دود است (قرآن ۵۵:۱۴; الرحمن، ۱، «و جنیّان را از رخشنده شعله آتش خلق کرد.») در قرآن سوره‌ای بنام جن آمده و در آن به اسلام آوردن جنیان نزد پیامبر اکرم اشاره شده‌است.همچنین یکی از معجزات سلیمان پیامبر، تسلط وی بر جنیان بوده. گفته شده که جنیان  هم به صورت آشکار و هم به صورت ناپیدا زندگی می‌کنند.

 جن ها  در تصور مردم چه شکلی دارند؟

ویژگی‌هایی که در ذهن عوام در مورد جن وجود دارد با تعریف دینی آن مطابقت ندارد.وتنوع قابل توجهی در اشکال منتسب به جن در افسانه‌ها وجود دارد. آنها ممکن است زیبا یا زشت، سیاه یا سفید، بزرگ یا کوچک باشند. به طور کلی، جن مسلمان زیبا توصیف شده، در حالی که آنهایی که کافر هستند به صورت هیولاهای بدترکیب با سر یک چشم در وسط پیشانی، بزرگ و با دندان‌های نیش بیرون زده به تصویر کشیده شده‌اند!. برخی جن‌ها با بدن‌های ترکیبی توصیف شده‌اند، که ممکن است بدن انسان و سر شیر یا اندام حیوانات مختلف داشته باشند. آنها می‌توانند به هر شکلی که تمایل دارند ظاهر شوند. معمولاً جن‌هایی که نوع حیوانی دارند را به صورت مار، بز، کبوتر، گوسفند وحشی، سگ یا گربه توصیف می‌کنند.. ممکن است آنها بر روی زمین یا در آبها زندگی کنند یا در حمام‌ها، خانه‌ها، قبرستانها یا آب انبارها یا حتی در درختان روزگار بگذرانند.

البته بسیاری از دانشمندان غیر اسلامی ظاهرا اعتقادی به درست بودن وجود جن ندارند برای نمونه  ریچارد داوکینز، استاد زیست‌شناسی دانشگاه آکسفورد، احتمال وجود جن و سایر موجودات ماورا طبیعی را به دلیل نداشتن پشتوانه علمی مساوی با احتمال وجود پلنگ صورتی در دنیای واقعی می‌داند! البته اکنون در غرب ,فرضیه وجود  موجودات متافیزیکی طرفداران بسیاری دارد,و همین طور, مطرح شدن فیزیک کوآنتوم,و جهان های موازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.که در آن میتوان توجیه علمی برای موجوداتی مثل جن یافت شما می توانید برای آشنا شدن با هر کدام از این مفاهیم به لینک مربوط به آن مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *