از بین بردن لکه ها – قسمت سوم

راهنمای شستشوی صحیح انواع لباس

باید بدانید که برای پاک کردن هر نوع لکه ای سرعت عمل داشته باشین. این نکته رو فراموش نکنید که لکه های غیر چرب رو با اب سرد بشویید چرا که آب گرم لکه های غیر چرب رو پایدار میکنه.

۱. برای ازبین بردن لکه روغن ماشین از روی پارچه کتان یا ابریشمی؛ روی لکه ها را مقداری روغن مالیده و به مدت ۱۲ ساعت میذاریم بمونه و بعد با بنزین پاک میکنیم. برای لباس های چرمی، محل لکه رو وازلین مالیده و بعد از ۲ ساعت با تتراکلرورد پاک میکنیم و با پارچه پشمی چرم رو جلا میدیم.

۲. برای از بین بردن لکه واکس؛ با پارچه ای واکس رو پاک میکنیم و بعد با مایع ظرفشویی محل لکه رو تمیز میکنیم و با یک پارچه تمیز پاک می کنیم اگر هنوز تمیز نشده بود با یک پارچه الکی محل لکه رو تمیز می کنیم.

۳. برای از بین بردن لکه رژ لب؛ با خمیر دندان بر روی لکه مالیده و با آب گرم محل رو می شوییم

۴. برای از بین بردن لکه گل و لای از روی لباس؛ یک سیب زمینی رو به دو نیم کرده و روی لکه مالیده و به مدت چند ساعت در آب سرد خیس می کنیم و بعد با پودر رختشویی می شوییم.

۵. برای از بین بردن لکه لاک از روی فرش یا مبل ها؛ از اسپری انژکتور ماشین استفاده کنین.

۶. برای از بین بردن برق اتو بر روی پارچه؛ یک پارچه نخی مرطوب رو روی محل برق افتادگی قرار بدین و با بخار اتو کنین پارچه رو … بخار اتو برق افتادگی رو از بین میبره.

۷. برای از بین بردن لکه رنگ های پلاستیکی؛ لکه رو تراشیده و به مدت ۱۰ دقیقه در نفت قرار بدین و بعد با آب گرم و صابون بشویید.

۸. برای از بین بردن لکه خودکار از روی کیف چرم؛ میشه از استون استفاده کنیم.

۹. برای کندن آدامسی که به موها چسبیده، موهایی که آدامسی شده رو کاملن با مرطوب کننده چرب می کنیم و بعد با یک دستمال خشک از بالا به پایین می کشیم تا آدامس ها خارج بشه از مو.

۱۰. برای از بین بردن جای انگشت از روی دیوار یا پنجره ها؛ یک سیب زمینی به دو نیم شده رو روی لکه ها چند بار بمالید و با دستمال پاک کنید.

 

برای از بین بردن لکه های لباس و یا هر چیزی مطالب زیر رو از دست ندین:

 

از بین بردن لکه ها- قسمت دوم

از بین بردن لکه ها – قسمت سوم

از بین بردن لکه ها- قسمت چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *